Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 22:15   #901
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

dette må være noe av det råeste jeg har sett, den siste redesignen din.

Å jeg også vil lære dette!! (men det er ikke særlig sansynlig)

Har du forresten noen ideer til hva en fravokst cardigan kan bli? Eneste jeg kommer på er bolero. Det er en søt en med prikker, str ca 4 år.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 15-06-09, 23:24   #902
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Å Shamu!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-09, 11:57   #903
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Fantastisk fin topp! Og settet til A! Drit-tøft!! Og så langt hår hun har fått!

Thanks bebbe!!
Håret vokser sakte men sikkert.. og krøllene like så.. hehe..

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Åh, så kult det settet til jenta di ble! Og toppen også.

Tusen takk Agurken!

Opprinnelig lagt inn av tess1, her.

Stilig topp til mor og knall tøft sett til frøkena.

Takk for ros tess!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

dette må være noe av det råeste jeg har sett, den siste redesignen din.

Å jeg også vil lære dette!! (men det er ikke særlig sansynlig)

Har du forresten noen ideer til hva en fravokst cardigan kan bli? Eneste jeg kommer på er bolero. Det er en søt en med prikker, str ca 4 år.

Så hyggelig å lese dette da! Nå ble jeg glad!
Redesign kan alle lære, men man jo mye tid på å planlegge og lete etter muligheter, det er ikke som å ta to stoffstykker og klippe til og sy liksom. Men absolutt langt fra vanskelig, man blir fort bitt av basillen, og da blir det kronisk.. hehe..

En cardigan kan du klippe av under brystet, sy sammen nederst på den øverste delen, kombinere med noe matchende og lage en annerledes kjole.
Jeg er i gang med en voksenkjole utifra en liten bluse jeg kjøpte på Fretex. Tror det blir kult.
Lag ett matchende belte og sy fast i livet, så har du en kul annerledes og morsom kjole til datteren din.

Eventuelt så klipper du den kort på ermene og syr lang ribb i (gherne fra en avlagt genser), bruk rester fra den avlagte genseren og sy på en applikasjon i ryggen. Vips har du en ny cardigan med ett røffere og morsommere uttrykk, som i tillegg er lang nok på ermene.


Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Å Shamu!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-06-09, 13:18   #904
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

"Svunnen drøm om jordbæris"


Fantastisk skjørt, til å bli glad av! Samtidig blir jeg veldig trist fordi det ikke ble mitt.

Hvis heldige deg blir akutt pengelens eller skjørtet plutselig ikke passer, ikke nøl med å ta kontakt!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv  
Gammel 16-06-09, 17:57   #905
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Fantastisk skjørt, til å bli glad av! Samtidig blir jeg veldig trist fordi det ikke ble mitt.

Hvis heldige deg blir akutt pengelens eller skjørtet plutselig ikke passer, ikke nøl med å ta kontakt!

Så søt du er da!

Ja, skjørtet er herlig! Skikkelig deilig stoff som jeg skulle ønske jeg hadde noen meter av.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-06-09, 12:17   #906
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Settet til Alea var griselekkert!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 17-06-09, 15:07   #907
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Settet til Alea var griselekkert!

Tusen takk Camomilla

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 18-06-09, 00:01   #908
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Ååååååhhh, så masse fint du syr.

Du hva med og sy en slik sommer kjole i min størrelse?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv  
Gammel 18-06-09, 12:22   #909
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Ååååååhhh, så masse fint du syr.

Du hva med og sy en slik sommer kjole i min størrelse?

Sende deg en PM jeg..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 18-06-09, 12:26   #910
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Fantastisk skjørt, til å bli glad av! Samtidig blir jeg veldig trist fordi det ikke ble mitt.

Hvis heldige deg blir akutt pengelens eller skjørtet plutselig ikke passer, ikke nøl med å ta kontakt!

Man blir enda gladere av å ha det IRL.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv  
Gammel 18-06-09, 20:37   #911
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Man blir enda gladere av å ha det IRL.

Sååå kjekt at du liker det!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 18:19   #912
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Hengslebukse "Lille Pip og den skjulte flodhesten".




Damen som bestilte DENNE vesken, ønsket seg også en hengslebukse til sitt lille barn.
Denne skulle matche vesken.

Dette er en utfordring hu mor liker, så da ble det grønn babycord med gule bombe detaljer.
Ribb ble satt i beina for at buksen kan brukes før den egentlig passer, også i veldig lang tid fremover.
Den gule ribben er en liten stoffrest jeg har fått av Jubel. Den har bare den perfekte solgule fargen og jeg skulle gitt mye for ett par meter av dette stoffet. Fantastisk!!

Jeg har halvforet buksen for å gjøre den stødigere i kroppen.
I front har jeg applikert en liten fugl som egentlig er en måke med litt personlighetsspalting, den leter etter flodhesten hver dag, men har enda ikke funnet den.
Fuglen har en grønn knapp til øye, men ta det med ro, det er ikke grønn stær og er heller ikke smittsomt.

To gule knapper sørger for at buksen holder seg oppe.
Knappene kan lett flyttes etter som barnet vokser, man trenger bare en nål og litt hvit tråd. Har man ikke det kan man låne hos naboen.




I ryggen har jeg sydd inn en strikk, slik at buksen får en nett og deilig passform.
Vide bukser har en tendens til å kunne skjule små tennisballer og muligens en potet eller grønnsaksbit.



Nederste del av foten har fått gule bomber.
Herlig effekt og et hakk opp på retrostigen.
Jeg elsker slike avbruddd som gjør plagget så mye gladere.

Buksen har størrelse 1-2 år

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 20:06   #913
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Digger, digger, digger den selebuksa! Utrolig kul!

Hvor kjøper du babycord forresten?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 20:09   #914
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tuuusen takk!

Babycord kjøper jeg på Stoff og Stil.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 20:10   #915
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Tuuusen takk!

Babycord kjøper jeg på Stoff og Stil.

Gjett hvilken butikk som har flytta inn ikke så langt fra meg

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 20:18   #916
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gjett hvilken butikk som har flytta inn ikke så langt fra meg

Du aner ikke hvor heldig du er!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 20:19   #917
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Du aner ikke hvor heldig du er!

Jo jeg tror jeg aner. Og jeg er ganske så fornøyd.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 21-06-09, 21:14   #918
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

herlig bukse.
Liker så godt historiene dine og jeg. Du har fantasien i orden på det planet og.

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 22-06-09, 10:31   #919
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

For en herlig bukse!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv  
Gammel 22-06-09, 14:15   #920
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Å fy søren Shamu! Den var fantastisk. Veldig fint med strikk bak.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no