Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 20:26   #101
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kanskje noen burde ha tatt en oppvask og renset luften slik at det ikke blir så innestengt.

Gjerne i den offentligheten.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:40   #102
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Hva skjer a Bahgheera, ingenting Tingerling, er du tøff Nasse Nøff, er du dum Ole Brum?

Dette var dagens mest saklige innlegg fra meg

Men ærlig talt, hva er dette for noe da? Jeg skjønner ingenting så jeg får vel heller bare fortsette med rimingen min jeg da..

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:44   #103
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Merkelige tilstander på FP for tiden.

For å si noe om moderatorrollen: Jeg ser på moderatorene nesten i samme gate som de som jobber i butikk.
Der har du kunder som er hyggelige og kunder som er ufyselige. Kunder som gjør feil og unskylder seg, og kunder som gjør feil pluss hyler og skriker på de ansatte.
Av og til blir den ansatte så fly forbanna at h*n må ta en luftetur på bakrommet, der finner h*n kansje en kollega å lette sin frustrasjon til. Andre ganger så sprekker det bare og kunden får passet påskrevet.
Nei, det er ikke smart å gjøre, men den ansatte er bare et menneske.
Det er moderatorene også! De er bare mennesker som kan gjøre feil, gjøre ting som ikke henger på greip og tabbe seg SKIKKELIG ut. Igjen: De er mennesker! (I tillegg er de ulønnede arbeidshester.)

Vil vi ha et forum som faktisk fungerer bedre enn mange andra forum rundt omkring? Da må vi tåle at folk tabber seg ut av og til, moderator eller ikke.
Selvsagt skal personen, uavhengig av hvem det er, bli tilsnakket og få tilbakemld på at dette ikke er ok, men jeg personlig syns dette kan tas privat så langt det går. Hvis en ikke får til en dialog via PM, så kan det vel strengt tatt ligge urørt. Ved stadige gjentagelser kan forumledelsen få et hint...SELV om det gjelder en moderator.

Jeg har ikke lest nevnte tråd, og dette er bare en liten refleksjon over hva jeg tenker om en moderatorrolle.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:44   #104
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Kanskje noen burde ha tatt en oppvask og renset luften slik at det ikke blir så innestengt.

Eller kanskje sette en skål med grønnsåpe under sofaen. :bidrar:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:56   #105
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Merkelige tilstander på FP for tiden.

For å si noe om moderatorrollen: Jeg ser på moderatorene nesten i samme gate som de som jobber i butikk.
.

Det er bare helt feil sammenligning. Vi jobber frivillig, og er ikke betalt.
Det er heller ingen her som er kunder i den forstand at man betaler for noe.

Om dette skulle ha vært instruksen fra forumeier så hadde de fått glatt beskjed om å stappe forumet opp i rompa gitt.

Butikkansatt indeed.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:01   #106
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er bare helt feil sammenligning. Vi jobber frivillig, og er ikke betalt.
Det er heller ingen her som er kunder i den forstand at man betaler for noe.

Om dette skulle ha vært instruksen fra forumeier så hadde de fått glatt beskjed om å stappe forumet opp i rompa gitt.

Butikkansatt indeed.

Misforstå meg rett da. Jeg er VELDIG klar over at dere ikke er betalt. Jeg mener mer i forhold til dette med å ta imot dritt uten å kunne svare skikkelig tilbake (i modreratorrollen).

Ble du virkelig så indignert som det virker?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:12   #107
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Misforstå meg rett da. Jeg er VELDIG klar over at dere ikke er betalt. Jeg mener mer i forhold til dette med å ta imot dritt uten å kunne svare skikkelig tilbake (i modreratorrollen).

Ble du virkelig så indignert som det virker?

Ja, jeg ble det egentlig. Når du sammenligner oss med butikkansatte så mener du at vi ikke skal kunne svare tilbake, og det er ikke sånn det skal være.

Det er helt feil og urettferdig å tenke at vi skal være i samme situasjon som en som er i en servicejobb.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:19   #108
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, jeg ble det egentlig. Når du sammenligner oss med butikkansatte så mener du at vi ikke skal kunne svare tilbake, og det er ikke sånn det skal være.

Det er helt feil og urettferdig å tenke at vi skal være i samme situasjon som en som er i en servicejobb.

Men kjære deg... Jeg er selv moderator på et annet forum og jeg ser det som om jeg gjør en jobb for at jeg selv og andre skal ha et bra forumtilbud.
Jeg ser at jeg ikke får fram poenget mitt, og at du tar meg på verste mening her, så jeg skal la det ligge.

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 21-10-12 kl 21:21. Årsak: Jeg var dust
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:21   #109
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg må være utrolig lite følsom når det kommer til å merke stemninger her inne, for jeg har ikke merket at det er annerledes enn vanlig jeg?
Om det er sånn at noen er i konflikt med hverandre så kan vel det bare være deres sak på privaten, eller?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:27   #110
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men kjære deg... Jeg er selv moderator på et annet forum og jeg ser det som om jeg gjør en jobb for at jeg selv og andre skal ha et bra forumtilbud.
Jeg ser at jeg ikke får fram poenget mitt, og at du tar meg på verste mening her, så jeg skal la det ligge.

Ok, jeg skal prøve å presisere bedre. Jeg kan forsåvidt være enig i sammenligningen med butikkansatt når man uttaler seg aom en moderator i en trådog man har gått inn i en diskusjon som moderator.

Men for å sammenligne da, om man møter på en butikkansatt senere på dagen og man oppfører seg som en bedriten person da, så står det fritt for den butikkansatte å reagere som en privatperson.

Det er forskjellen. Vi må få kunne være privatbrukere her og kunne ha like mye eller like lite slakk for oppførselen som andre brukere, når vi klart ikke uttaler oss som moderatorer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:30   #111
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ok, jeg skal prøve å presisere bedre. Jeg kan forsåvidt være enig i sammenligningen med butikkansatt når man uttaler seg aom en moderator i en trådog man har gått inn i en diskusjon som moderator.

Men for å sammenligne da, om man møter på en butikkansatt senere på dagen og man oppfører seg som en bedriten person da, så står det fritt for den butikkansatte å reagere som en privatperson.

Det er forskjellen. Vi må få kunne være privatbrukere her og kunne ha like mye eller like lite slakk for oppførselen som andre brukere, når vi klart ikke uttaler oss som moderatorer.

Ja men det er det jeg mener Esme, jeg fikk det bare ikke fram (dårlig formuleringsevne).
Og ja SELVSAGT skal en moderator være en vanlig bruker også, jeg er den første som er enig i det altså. (Jeg tror jeg har hatt ørten diskusjoner om det der på det andre forumet, så jeg står høyt på barikaden for å fremme moderatorers rettigheter som vanlige brukere.)

Beklager at jeg formulerer meg så dårlig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:31   #112
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg tenker på FP som noe som startet med å være omtrent som et kollektiv. Noens navn sto på leiekontrakten uten at det betød noe mer enn det og eventuelle konflikter ble luftet og løst på "husmøter". Nå har FP vokst til et gigantisk borettslag og det forandrer ting. Det er ikke lenger "husmøte" når tilbakemeldinger gis i plenum, men oppleves muligens mer som uthenging i lokalavisa. Og det er litt synd, for jeg tror mange egentlig bare vil ta opp noe med folk de i bunn og grunn liker og respekterer.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:33   #113
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ja men det er det jeg mener Esme, jeg fikk det bare ikke fram (dårlig formuleringsevne).
Og ja SELVSAGT skal en moderator være en vanlig bruker også, jeg er den første som er enig i det altså. (Jeg tror jeg har hatt ørten diskusjoner om det der på det andre forumet, så jeg står høyt på barikaden for å fremme moderatorers rettigheter som vanlige brukere.)

Beklager at jeg formulerer meg så dårlig.

Ok, jeg burde sikkert ha lest mer velvilig. Jeg beklager det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:34   #114
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Om man jobber i et serviceyrke og gjør noe dårlig mot en annen på fritida kan det lett få konsekvenser for tilliten også i yrkesrollen.

Jeg tror moderatorer vil slite veldig om tilliten mistes fra mange brukere. Det var da sånn dette forumet oppstod.

Konsekvensene for å oppføre seg dårlig er langt mer vidtrekkende og skal være det for noen som har et tillitsverv tenker jeg.
Her er det snakk om forvaltning av veldig mye informasjon og jeg tror nok mange brukere her har stor tillit til at moderatorer kan forvalte den informasjonen på rett måte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:35   #115
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Tja, og ha. Med unntak for ting som signeres "moderatorisk hilsen" eller ting som vedkommende vet kun i egenskap av å være modde, så mener jeg moderatorene kan oppføre seg akkurat som "vanlige folk", hvis de skulle ønske det.

På den andre siden, så synes jeg man godt kan vurdere sin stilling som moderator, eller akseptere at man får sin stilling vurdert, om man på død og liv trenger å oppføre seg som "vanlige folk" veldig ofte.

Med det så mener jeg at jeg synes det er uheldig for forumet og forumkulturen om moderatorene til stadighet er i sentrum av konflikter, eller enda verre, bidrar til å skape dem. Et forum er ikke bedre enn sine ledere, og i så måte mener jeg nok egentlig at det hviler et ekstra ansvar for å holde en god og saklig tone på moderatorene. Samtidig er ikke dette et større ansvar enn jeg legger på meg selv; jeg synes at jeg, som gammel og ganske profilert bruker, også har et ekstra ansvar for å bidra til å holde tonen på forumet god. Jeg mener definitivt ikke at dette er et ansvar som bare skal ligge på moddene. Og jeg synes det er utidig å kreve ekstraordinær god oppførsel av moddene, samtidig som man kommer med mer eller mindre dårlig skjulte stikk selv. (Hører dere, Fnatten og Smilet? :kremt: )

Nå har jeg stor respekt for måten moddene driver dette forumet på, og synes i all hovedsak at de fleste moddene er veldig flinke til akkurat dette, så for meg er dette en mer teoretisk interessant utgreiing enn et bidrag til hvordan jeg vil ha det i praksis.

Jeg kan, for ordens skyld, informere om at jeg ikke har lest den aktuelle tråden. Heldigvis, virker det som.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:35   #116
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg synes også lufta virker innestengt om dagen. Jeg synes FP nå til dags minner litt om det mange av oss flyktet fra på NM. Tråder som blir slettet og forvirring blant brukere som ikke har fått med seg hva som har skjedd (meg selv inkludert), stygge rødprikker, påstand om at man har blitt truet med å utestenges fra forumet, lekkasjer, rykter og ene med det andre. Hvor mye man vet eller har fanget opp rundt dette avhenger av hvem man kjenner, hvilke blogger man har tilgang til, om man var her før nevnte tråd ble fjernet osv.

Jeg har av det jeg kan se samme oppfatning som him når det gjelder dette med moderatorers rolle og oppgaver på forumet. Moderatorer er vanlige brukere, men med et større ansvar for å følge forumregler og til en viss grad være en rollemodell slik mange i tråden her har beskrevet. Jeg har stor forståelse for Esme sin utblåsning angående modderollen og utfordringer ved den, og mye av dette kan nok ikke vi som aldri har vært moderatorer sette oss inn i.

Jeg har hatt utrolig sans for det jeg oppfatter som det "originale" FP, og jeg har mang en gang skrytt av forumet og måten det drives på. Med det "originale FP" mener jeg f.eks høyde under taket, man låser ikke tråder, man utestenger ikke brukere, selvjustisen skal rå, man er nøye på å følge opp at informasjon ikke flyter mellom blogger og lukkede underfora, at folk som ikke befinner seg i lukkede underfora skal diskuteres og baksnakkes, liten distanse mellom brukere og ledelse osv. Jeg er fortsatt glad i FP, men jeg har en følelse av at forumet flyter litt bort fra det jeg oppfatter som det "originale". At det er munnkurv, lekkasjer, trusler om utestengelse, og egne regler for moderatorer. Jeg håper inderlig at man finner veien tilbake. Jeg tror at det å la modderollen i større grad gå på rundgang - iallefall i større grad enn det som har blitt gjort hittil, kan være et steg i riktig retning. Det vil kanskje gi et større demokratipreg på forumet, og stoppe det gapet jeg opplever har oppstått og eskalert mellom modder og brukere gjennom noen år. Jeg blir litt nervøs for å poste dette, for når jeg har ment noe om moderering og forumdrift tidligere så har jeg blant annet fått høre at jeg tror jeg eier forumet. Men jeg håper innspillet kan bli tatt i mot slik det er ment, tanker fra en aktiv bruker som er glad i FP og håper på fortsatt å være det i fortsettelsen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 21-10-12 kl 21:41.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:36   #117
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ok, jeg burde sikkert ha lest mer velvilig. Jeg beklager det.

Helt greit.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:40   #118
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Har ikke lest den nevnte tråden og blir som et spørsmålstegn, men på generelt grunnlag mener jeg vel at moderatorer er som vanlige brukere, men idet de signerer som moderator så har man et litt større ansvar kanskje.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:40   #119
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Og nå ser jeg at mens jeg har knotet og skrevet, så har andre sagt mye av det samme som jeg har skrevet og ment mye kortere og bedre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 21:41   #120
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Jeg har hatt utrolig sans for det jeg oppfatter som det "originale" FP, og jeg har mang en gang skrytt av forumet og måten det drives på. Med det "originale FP" mener jeg f.eks høyde under taket, man låser ikke tråder, man utestenger ikke brukere, selvjustisen skal rå, man er nøye på å følge opp at informasjon ikke flyter mellom blogger og lukkede underfora, at folk som ikke befinner seg i lukkede underfora skal diskuteres og baksnakkes, liten distanse mellom brukere og ledelse osv. Jeg er fortsatt glad i FP, men jeg har en følelse av at forumet flyter litt bort fra det jeg oppfatter som det "originale". At det er munnkurv, lekkasjer, trusler om utestengelse, og egne regler for moderatorer. Jeg håper inderlig at man finner veien tilbake. Jeg tror at det å la modderollen i større grad gå på rundgang - iallefall i større grad enn det som har blitt gjort hittil, kan være et steg i riktig retning. Det vil kanskje gi et større demokratipreg på forumet, og stoppe det gapet jeg opplever har oppstått og eskalert mellom modder og brukere gjennom noen år. Jeg blir litt nervøs for å poste dette, for når jeg har ment noe om moderering og forumdrift tidligere så har jeg blant annet fått høre at jeg tror jeg eier forumet. Men jeg håper innspillet kan bli tatt i mot slik det er ment, tanker fra en aktiv bruker som er glad i FP og håper på fortsatt å være det i fortsettelsen.

Jeg har tenkt i samme baner, og jeg har lurt på om dette kan være en mulig løsning, jeg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no