Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-15, 23:35   #21
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Minstegutten min har fått malt sitt rom i Kapp Linne fra Fargerike. Den minner veldig om Gustaviansk blå, men er dusere i fargen. Den eldste gutten min har fått malt sitt rom i Jade. Veldig fornøyd med den og.
Ellers elsker jeg fargen Lofoten fra Fargerike. Den gir mye farge, så den passer kanskje best på bare en vegg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 23:43   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Minstegutten min har fått malt sitt rom i Kapp Linne fra Fargerike. Den minner veldig om Gustaviansk blå, men er dusere i fargen. Den eldste gutten min har fått malt sitt rom i Jade. Veldig fornøyd med den og.
Ellers elsker jeg fargen Lofoten fra Fargerike. Den gir mye farge, så den passer kanskje best på bare en vegg.

Takk, de skal sjekkes ut!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 00:14   #23
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Fargerike har også to andre fine farger; Valmuesøster og Prekestolen

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 07:55   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.718
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Mellomste har forøvrig Blåtind på en vegg på rommet sitt og jeg funderer på å ha den på biblioteket også. Jeg liker at den er mørk og sterk, samtidig som den ikke er påtrengende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 14:22   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Fargerike har også to andre fine farger; Valmuesøster og Prekestolen

Takk! De ser fine ut begge to.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mellomste har forøvrig Blåtind på en vegg på rommet sitt og jeg funderer på å ha den på biblioteket også. Jeg liker at den er mørk og sterk, samtidig som den ikke er påtrengende.

Veldig fin, men jeg føler at den blir i mørkeste laget til det knøttlillesoverommet vi skal pusse opp.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 14:24   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Har vært og hentet en del nye fargeprøver hos Fargerike. Synes det blir fryktelig forvirrende at deres egne(?) farger ikke matcher navn hos Jotun som jeg ellers forholder meg til. Numrene sier meg i grunnen heller ikke stort.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 22:20   #27
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Fargerike har sine helt egne farger, akkurat som Jotun har sine. Kan være forvirrende noen ganger, men jeg har en tendens til å like Fargerike sine farger bedre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 22:24   #28
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Numrene sier jo ingenting, men fargekodene forteller jo hvor mye det er av de forskjellige fargene. Og det er litt nyttig å bruke, egentlig. (Men Fargerike er jo dårligere enn Jotun på å oppgi fargekoder, synes jeg.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 23:38   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Ja, jeg liker også å forholde meg til NCS-koder. Men Fargerike vil av en eller annen grunn ikke oppgi sine fargekoder. De påstår at det er spesialblandede farger som ikke har kode, men alle farger har vel en oppskrift som man kan forholde seg til?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 08:56   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

De vil vel ikke at man skal gå et annet sted for å blande fargene vil jeg tro. Det er jo ofte litt dyrere på Fargerike (hvertfall min lokale). Men de er flinke da, det skal de ha.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 09:03   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.718
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips tips til blå- eller grønnfarge til soverom

Jeg bruker aldri Fargerike, synes de er for vanskelige når det kommer til dette med kodene. Jeg har ofte en tanke om hva slags farge jeg vil ha og nekter å tilpasse meg deres system når jeg har navn/kode fra annet sted.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no