Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 18:10   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg skal male kjøkkenet, er møkk lei cafe latte.

De to ovennevnte fargene er nok midt i blinken for meg begge to, men siden jeg ikke har sett de ordentlig vet jeg ikke helt hvor mørke de er. Vil ha det lyst.
Noen som har sett de 'live' og har noen formening?

Kjøkkeninnredning er hvit, grå benkeplate og grått gulv. Hvite møbler.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:13   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg liker Minty Breeze best, men jeg liker støvete farger.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:14   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Er soft mint mer 'klar' i fargen? Det ser kanskje sånn ut på bilder, men det er fryktelig vanskelig å bedømme helt hvordan en farge er fra bilder.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:17   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg anbefaler å prøvemale først. Noen jeg er innom av og til har malt kjøkkenet et sitt med Minty Breeze og det er mye farge.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:22   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg har prøvemalt kjøkkenet mitt i begge fargene. Og et par dusin til.

Hos meg ble Minty Breeze nydelig støvete grågrønn, mens Soft Mint ble grønnturkis åttitallspastellhelvete. Og jeg har nok åttitall i huset mitt som det er ...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:34   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Minty breeze. Soft mint er mint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (380,1 KB, 121 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:45   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Soft Mint til venstre, Minty Breeze til høyre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:54   #8
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Minty breeze!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 22:05   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Avsporing: Jeg har lik glassfiber helvete i stua og loftstua. og trekker de inn mye farge?

Jeg har sett på de fargene for å ha i trappeoppgangen og på loftstua men de så mørkere ut der en på a4 arket jeg fikk i butikken :/

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 22:49   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Å, soft mint var perfekt! helt nydelig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:02   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Soft mint er ikke så forskjellig fra sval sjø?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:14   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Sval sjø er den turkise, mens soft mint er grønn. De er vel ellers ganske like i styrke og intensitet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:19   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Avsporing: Jeg har lik glassfiber helvete i stua og loftstua. og trekker de inn mye farge?

Jeg har sett på de fargene for å ha i trappeoppgangen og på loftstua men de så mørkere ut der en på a4 arket jeg fikk i butikken :/

Glassfiberstrien trekker ikke maling.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:20   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Soft mint er ikke så forskjellig fra sval sjø?

Soft Mint er mint, sval sjø er blå. Jeg har begge på veggen (selvfølgelig ), og det er stor forskjell.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:24   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg skjønner jeg må innom Fargerike i morgen og hente meg fargekart. Får maler i hus om noen uker så da må valgene være tatt. Trenger noe til et bittelite gutterom til 7-åring, noe til vegg hos eldste (kun en vegg skal tas der, resten er hvitt), en trappeoppgang som fort blir skitten (må passe til kaffe latteaktig farge) og rekkverk på trapp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 01:21   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Vi maler hallen i soft mint (med eldgammelt, lavt brystpanel i klassisk hvit), og jeg synes det er helt nydelig. Skal se om jeg finner bilde.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 07:14   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Guttene har valgt disse to fargene på hvert sitt rom så skal ta bilde når de er ferdige. Jeg synes nok minty breeze er finest av de to, men den kan kanskje bli litt mørk?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 09:16   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Jeg var innom maxbo, og de hadde en vegg i hver. Minty Breeze blir for mørk for meg, Soft Mint ser derimot perfekt ut. Jeg vil ha åttitallspastellhelvete.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 09:30   #19
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg var innom maxbo, og de hadde en vegg i hver. Minty Breeze blir for mørk for meg, Soft Mint ser derimot perfekt ut. Jeg vil ha åttitallspastellhelvete.

Den ser jo sikkert annerledes ut på din vegg enn min.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 09:33   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soft Mint eller Minty Breeze på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Guttene har valgt disse to fargene på hvert sitt rom så skal ta bilde når de er ferdige. Jeg synes nok minty breeze er finest av de to, men den kan kanskje bli litt mørk?

Ja, fint om du tar bilder. Vurderer en av dem på yngste sitt rom, men er redd de er for mørke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no