Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 19:34   #21
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Hei Syrin,

Jeg sitter med samme dilemma nå! Hva gjorde du? Jeg får ny leilighet i slutten av mai, og vi tok standard eggehvit farge på vegger, men vi skal ha hth hvit høyglans kjøkken, og nå angrer jeg på veggfargen, og vil endre til chi, letthet, refleksjon eller lignende. Uff, så slit!

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:39   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Snakka faktisk med malaren i dag om dette - han er i gang med å sparkle. Her er bilde frå huset

Han foreslår eggehvit på heile greia - på vegger og tak. Eg er med på den tanken, men har altså dilemmaet med kjøkkendørene igjen. Dei fire høgskapa skal lakkerast grøne, så her får vi ei brytning, men 6 overskap og 18 benkeskap er i kvit høgglans... Trur det skal gå greit i forhold til benkeskapa, men er meir bekymra for overskapa som vil ligge tett opp mot veggen over. Er nesten så eg vurderer å velge annan front her, men da får vi eit sammansurium av kvit høgglans, grøn høgglans og noko anna. Må tenke vidare. Har ei veke å tenke på.

Har malt opp tre kvitfargar som prøve på lerret. Fann ut at "letthet" var den beste - den har litt varme i seg, men er redd et vil bryte både med dørene og med kjøkenskapa, så da blir jo alt heilt feil Held ein knapp på eggehvit altså.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sparkel.jpg (48,2 KB, 40 visninger)
__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:42   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Vi har egghvit (eller mulig det er bomull= overalt. Jeg synes den er litt for gul i vestvendte rom, men den er helt lik alle dører og karmer og sånt, og det gjør det lett og fungerer fint. I andre rom reagerer jeg ikke på gulheten i det hele tatt. Men akkurat nå skinner kveldssola inn på kontoret, og der ser man det ser litt gult ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:47   #24
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Har forresten testa ut Chi, og den var altfor kald for min smak. Vi har veldig mykje naturlig lys i huset, så trur ikkje at ein farge med varme i blir gul. Einaste må vere med gyllent kveldslys kanskje, men eg har strengt tatt ingenting imot litt varme. Eg er ikkje sånn som likar den fargelause trenden med svart, kvitt, grått og brunt som er veldig pop nå (kombinert med sitat på veggene). Hos meg er det klare fargar i interiøret, meir brunt enn det er svart, og persiske tepper. Da trur eg Chi blir mindre aktuell, sjølv om den nok kan funke. Kanskje den passar best til det heilt nøytrale utan særlig bruk av fargar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:49   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Hyacinth - takk, dei store vindua i huset er vestvendte, og kveldssola vil absolutt komme inn i huset. Så da vil det nok bli litt gult ja. Men vi har også overlys frå aust og mykje glas mot sør også. Antagelig vil veggfargen skifte i løpet av dagen.

Som sagt, ikkje konkludert enda.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:04   #26
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Åh, så fint det ser ut i nyhuset! Kommer til å bli dødsbra, tipper jeg!

Herregud, jeg blir så usikker av alle disse hvitfargene! Er det mulig! Det verste er at jeg får ikke se det før i midten av mai! Hjelp! :P Hører jo at eggehvit er litt "ut", jf. f.eks. denne artikkelen: http://www.klikk.no/bonytt/oppussing/article620366.ece

Jeg kjører forresten også persisk teppe-stilen. Det er kult det!

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:16   #27
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Ja, eggehvit er så absolutt ut! Har tenkt på det også eg Men det viktige for meg er å velge noko som blir bra i vårt hus. Har vore usikker på kvit høgglans på kjøkkenet - rett og slett fordi eg veit at her er eg forma av kva som er inn for tida - og det er ikkje heilt bra.... Bekymra for at eg vil angre det valget. Når det er sagt - litt lettare å skifte frontar enn å skifte veggfarge i heile huset...

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 24-04-12 kl 20:44.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:35   #28
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Jeg slenger meg med her. Vi har Chi i dag og er veldig fornøyde. Har malt alle vinduer og dører i Chi også. Men nå skal vi bytte vinduer/dører og kjøpt nytt hvitt kjøkken, så jeg er veldig i tvil. Så følger med her.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:52   #29
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Off, ja dette blir vanskelig... Som typen sa i dag: I had no idea there were so many shades of white to choose from? :/

Er det HTH-kjøkken du har bestilt?

Styrer med å velge farge på montana-hyller nå, og hadde bestemt meg for new white, helt til han i butikken sa at han trodde at eggehvite vegger ville virke skitne mot den klare hvitfargen... :S Any opinions?

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:54   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

For vår del har vi satsa på kvit høgglans kjøkken frå IKEA. Har faktisk kjøpt ei dør allereie for å sjå korleis den blir oppe i huset. Skal sette den opp mot terrassedøra som er kommen på plass, og som har den eggehvite fargen.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:28   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Vi har kritthvite mot eggefargede dører/dørlister. Er nøgd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:43   #32
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Oki. Vi får med HTH høyglans, og eggehvit er standard vegg- og listfarge, visstnok. Vi har ikke sett leiligheten siden det kun var betong, så vi er veldig spente... Tenk hvis fargene kræsjer helt! Spennende i hvert fall.

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:51   #33
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Eg har nå fått råd frå anna hold om å heller gå mørkare på veggen, dvs. bomull (som eg har funne ut dørene våre er), og så legge til ørlite grått eller gult. Kva farge det blir anar eg ikkje, men er redd for at det blir for mørkt! Da vil i alle fall dei kritt kvite kjøkkendørene bli veldig kvite mot veggen (som blir skitten).

Fekk også råd om å ha kvitare tak enn vegg, og at dette ville balansere kjøkkeninnredningen.

Gaaah! Dette er jo heilt umulig!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:48   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Fekk også råd om å ha kvitare tak enn vegg,

Dette er jeg enig i. Taket virker visuelt høyere, og egghvit/ bomull i tak kan virke for gult.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:38   #35
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Jeg syns bomull ser mye mer skitten ut enn eggehvit. Vi har listverk i begge standardfargene i leiligheta, og jeg liker eggehvit best.

Ville uten tvil gått for 0500-N på veggene. Det har vi på barnerommet, og det finnes ikke gult i den fargen. Den ser kritthvit ut mot listene i bomull.
Etter som jeg har forstått - og erfart - er den s-basen gulere enn kodene uten s foran, så jeg ville holdt meg unna det.

Chi inneholder forresten gule og grønne pigmenter, og letthet mener jeg inneholder røde og gule. Så jeg ville gått for en helt nøytral farge.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:35   #36
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Kan jo oppdatere denne tråden med at vi, etter mykje fram og tilbake, huffing og puffing, valgte Chi. Hovedgrunnen var at den, på den mikroskopiske prøven, likna mest på høg-glansdørene frå IKEA. I dag har malaren spraya og rulla på første strøk i hovedetasjen, og det ser kanonbra ut!! Foreløbig ser det ut til at det skal fungere greit mot bomull-listverk. Så får vi sjå når neste strøk er på.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:41   #37
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

For noen gode nyheter! Vi har jo også Chi overalt og skal ha inn ferdig listverk både her og der. Høres lovende ut

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 16:56   #38
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Har også hvit abstrakt høyglans fra Ikea. Har latte på veggene og jeg er litt lei alt det hvite

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:03   #39
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Jeg synes nå fremdeles at mine bomullslister ikke går bra sammen med Chi, men det er vel egentlig bare jeg som legger merke til det. I alle fall er det det folk sier.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 23:23   #40
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvit farge til vegg mot standard farge på dør

Kan jo oppdatere her med bilder frå huset - her eit strøk grunning pluss eit strøk Chi på tak og vegger. Vi er veldig fornøgd så langt, og fargen er ikkje kald syns eg. Men eg har ikkje sett korleis det blir mot bomull heilt enda da..

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no