Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 16:12   #81
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du juleservise?

Har ikke, men vil svært gjerne ha. Det er egentlig nesten kriminelt at jeg som er så glad i jul og førjulstiden ikke har, når jeg tenker meg om.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 16:13   #82
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, men jeg vurderer faktisk å begynne å samle på et nytt selskapsservise.

Det jeg har er hvitt med blå blomster, og selv om det er pent, så egner det seg veldig dårlig til jul. Jeg kunne tenke meg ett til, i hvitt, som ville vært penere på rød duk. Altså ikke et juleservise, men et som passer med julepynt til. :teskje:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:59   #83
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, jeg har et hvitt penservice som sikkert er altfor "rokokko" for de fleste her inne, men jeg liker det til slike anledninger hvor jeg kan dekke pent.

Hvit duk, hvitt servise, røde dekketallerker (plastikk fra Living) og jeg bruker tid på å finne pene servietter. Ellers har jeg borddekorasjon og div. telyslykter, samt sølvlysestaker med rød sløyfe. Da er det jul da :drømmer:.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:35   #84
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du juleservise?

Ja,engleserviset fra Porsgrund.
Middagsserviset.Da jeg skulle begynne å spare på kaffeserviset,hadde de sluttet med det.Kjipt!!!

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.

Sist redigert av nikki : 10-11-09 kl 16:18.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 01:11   #85
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du juleservise?

Ok, det er kanskje på tide å gå og legge seg når denne tråden kommer opp i abonnerte tråder i kontrollpanelet mitt og jeg presterer å lese "Har du julekveldsvise?". :gånn tu bedd:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 01:25   #86
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du juleservise?

Ja, det har jeg, både middags- og kaffeservise. Mener det er noe rødt på det, og gullstjerner.. Det står fortsatt i esken det kom i.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:14   #87
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har du juleservise?

Mannen fikk et "lekkert" kaffeservise med asjetter av en jobbkontakt til jul i fjor. Egentlig ikke min smak, og jeg hadde egentlig ingen planer om å noen gang pakke det ut av esken, men kanskje det faller i smak hos ungene? De kan bruke asjettene til frokost osv i desember om de vil.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:31   #88
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi fikk et kaffeservise til jul et år, og jeg utvidet det litt med noen få flate og dype tallerkner. Det brukes litt i adventstiden.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:43   #89
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har et juleservise som jeg fikk av min mor for noen år tilbake. Synest det er koselig. Vuderer og begynne og bruke det også til hverdags i adventstiden, men er redd det skal knuse. Er dyrt og godt ut at produksjon så jeg får jo ikke tak i noe nye deler.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:26   #90
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi har middgaservise (12 middagstallerkener og 12 dype) samt akevittglass og karaffell som jeg i sin tid kjøpte fra Bokklubben. Det heter Primstav, og brukes i hele adventen. Jeg er ikke så glad i nisser og engler, men dette serviset har et enkelt mønster i rødt, grønt og gull rundt kanten med primstavsymbolene for desember på.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 10-11-09 kl 15:43.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:25   #91
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, og jeg har ennå ikke sett ett eneste fint juleservise, så det kommer neppe inn i huset med det første heller.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:59   #92
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Har du juleservise?

Har et grusomt frokost service, som jeg fikk i gave en gang sånn til 99 kr. Skeivt og rart. Har litt problemer med å kvitte meg med ting, men nå er vel tiden inne! Har ikke vært mye i bruk.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:15   #93
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har porsgrunn nisseservise :-)

Kjøpte det på salg på OBs for min første lønn en gang i tiden. Tradisjon

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:36   #94
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du juleservise?

Har et kaffeservise fra Europris som kostet 60 kr eller noe. Glemmer stort sett å bruke det når jula kommer.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:45   #95
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du juleservise?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Mener å ha sett noe helt enkelt hvitt med rød kant og God jul skrevet rundt kanten? Noen som husker noe slikt?



Fant dette da jeg googlet. Står at det er fra Bohus.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:52   #96
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har ikke, men skulle ønske jeg hadde.
Men ikke Disney.

Jeg synes dette er fint:

Men ville hatt frokost/kaffeservise bare, og et middagservise i hvitt med gullkant.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:59   #97
solskinn
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
solskinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, juleservice har vi ikke. Ønsker meg det ikke heller, men hadde jeg fått det i julegave f.eks. ville jeg begynt å spare videre.

solskinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:27   #98
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.



Fant dette da jeg googlet. Står at det er fra Bohus.

Det er det jeg har. Jeg synes det er passe julete, men ikke for glorete.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:34   #99
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nope, penserviset vårt blir brukt så lite at det holder med det. Uansett er vi alltid borte i julen.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 18:47   #100
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har ikke, men hvis jeg skulle kjøpt hadde det nok blitt dette eller noe lignende.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF7380.jpg (102,4 KB, 13 visninger)
__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no