Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det vår i Budapest nå?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 20:57   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vår i Budapest nå?

Yr påstår at det skal være strålende sol hele den kommende uken og temperaturer på rundt 4-6 grader. Og da vakler jeg mellom støvletter og vårsko. Og mellom ullkåpe og vårjakke.

Og nei, jeg har i grunnen ingen alternativer midt i mellom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:00   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Jeg har brent meg (eller mer presist; forfrosset meg) x antall ganger på å anta at det er vår og varmt og mildt på kontinentet mens det fremdeles er vinter her, så jeg hadde uten tvil gått for ullkåpe og støvletter.

Budapest er en nydelig by, så du kommer til å ha en knall tur!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:01   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har brent meg (eller mer presist; forfrosset meg) x antall ganger på å anta at det er vår og varmt og mildt på kontinentet mens det fremdeles er vinter her, så jeg hadde uten tvil gått for ullkåpe og støvletter.

Mens jeg har holdt på å forgå av varme i London i februar, så jeg har litt ymse erfaringer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:08   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Hmm, jeg bruker nå ullkåpe og støvletter når det er sol og fem varmegrader i mars her hjemme og jeg da. :frossenpinn:

Men er der ikke ei som bor i Ungarn her? Kanskje hun kan svare? Eller så kan du google etter webcams i Budapest og se hva folk har på seg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:15   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

: stalker:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:21   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

: stalker:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:34   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Støveletter, vårjakke og en ekstra genser?

Ungarn kan slå begge veier i Mars. Alt fra småhustrig og nullish på gradestokken til 15 pluss og strålende sol. Snø har de lite generellt lite av, så du skal være max uheldig om du får bruk for en norsk vinterhabitt.

Budapest er en fantastisk by ja, penere og mer å by på enn f.eks. Praha i mine øyne. Og ikke så turistifisert.
Jeg har vært der flere ganger og det er masse å se på og gode muligheter til å finne bra steder å spise til en grei penger. God guidebok med rik og oppdatert restaurantliste anbefales. Metroen er praktisk og taxi er veldig billig, bare man holder seg unna enkelte selskap. De statlige eide drosjene er aller rimeligst, slik jeg husker det.

Nå ble jeg skikkelig sjalu på deg kjenner jeg. Jeg savner fine Budapest. Ha en finfin tur!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:38   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Jeg tror jeg reiser i støvletter og pakker vårjakke og sko i kofferten, jeg. Det er uansett så dårlig vær her hjemme at det er uaktuelt å reise i sko. :helgarderer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:39   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Vianne: takk for tips. Jeg skal på jobbreise, og det er ikke all verdens med tid til turistting, men jeg har én dag på egen hånd, i det minste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:06   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.918
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Jeg har vært i Wien denne uken og der har vel temperaturen vært nokså den samme som du skisserer. Det har vært iskaldt og dunjakke, lue og skjerf måtte til. Veldig fint i solen om det var vindstille, men det ble veldig fort kaldt. Jeg ville absolutt hatt vinterjakke og sannsynligvis også støvletter.

Ellers er Budapest en flott by god tur!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:35   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Takk for tips, Løve. Dunjakke altså?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:41   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.918
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Takk for tips, Løve. Dunjakke altså?

Eller en varm (og lang) ulljakke/kåpe. Det kan være veldig fint i solen, men i skyggen og om morgenen/kvelden er det iskaldt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 00:16   #13
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det vår i Budapest nå?

Budapest! :unnelig:
Du må dra på bad!

Det var det jeg hadde å bidra med, jeg har bare vært der i mai.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no