Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Puffermer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Puffermer, rysjer og volanger
Nei takk! 49 42,24%
Ja takk! 43 37,07%
Muligens/kanskje/brokkoli 24 20,69%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-23, 14:23   #61
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg kan like puffermer på ellers minimalistiske plagg, men jeg er ganske bred over rygg og skuldre i forhold til resten av meg, så jeg drukner lett i plagg som blir veldig mye.

Når det gjelder blonder, rysjer osv beundrer jeg det på avstand, og synes for eksempel Custommade har mye fint selv om det absolutt ikke er noe for meg, som foretrekker svart, hvitt og striper i en minimalistisk stil.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 16:33   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg skal forøvrig ut på verkstedet for å sy puffermer nå straks. Det er flere bunadsjakker som har til dels ganske markerte puffermer. Den jeg skal fullføre i dag er en stuttrøye/svarttrøye fra Gudbrandsdalen. Det er en kort, tettsittende jakke med vide ermer med ganske mye puff. Den har vært i bruk i mitt område i snart 200 år med kun små endringer opp gjennom tidene. De er som regel sydd i svart klede (ull), men den jeg skal gjøre ferdig til en konfirmant nå er i blå toskaft-vevd ull. Den skal brukes sammen med Gudbrandsdal festbunad laget i samme stoff. Stuttrøyene brukes forøvrig til alle damebunadene fra Gudbrandsdalen.

Ja, jeg har ei slik svarttrøye da, til stakken min, og bunadskjorta har jo også ganske solid puff, så noe med pufferm har jeg også. Har en annen bluse/skjorte også, med noe pufferm, kjøpt på tross av, ikke på grunn av ermene. Fordi jeg likte så godt fargen, stoffet og resten av den. Men den hadde nok blitt brukt langt oftere om det ikke var puffermer på den. Ofte tar jeg den på, også ender jeg med å ta den av igjen og velge noe annet. Men har da brukt den litt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-04-23 kl 17:09.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 16:51   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg hadde en knallknallrosa kjole med store puffermer på bursdagen min, og så ab fab ut

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 16:51   #64
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har ingen sterke meninger om puffermer, men det kommer an på plagget og størrelsen på puffen. Har loen t-shirt fra Part Two med liten puff og de bruker jeg jo.
De som er på bildet tidligere I tråden bruker jeg ikke feks.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 18:10   #65
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.825
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puffermer

Jeg kom på at favoritt sommerfestkjolen har puffermer. Så også genser i går med en liten puff, det ga litt ekstra løft noe som jeg synes var kledelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 22:36   #66
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Artig at Lhi-My kom inn med puff-historie.
Jeg liker ikke rysjer og slikt, men har et par skjorter med puffermer. Er ikke til å unngå dersom man har kjøpt klær i år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 09:52   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg på Anne fra Bjørkely, som ønsket seg så inderlig en kjole med puffermer. Og til slutt fikk det av snille Matthew.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 10:33   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg på Anne fra Bjørkely, som ønsket seg så inderlig en kjole med puffermer. Og til slutt fikk det av snille Matthew.

Jeg også. Husker jentungen min fikk ikke sove før hun visste om Anne fikk puffermer, så jeg måtte bare fortsette å lese for henne til hun fikk vite det, før hun kunne legge seg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-04-23 kl 13:42.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 12:31   #69
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puffermer

Leste noen lenken jeg postet i innlegg 2?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 12:34   #70
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.778
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Leste noen lenken jeg postet i innlegg 2?

Bak betalingsmur.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 12:59   #71
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg på Anne fra Bjørkely, som ønsket seg så inderlig en kjole med puffermer. Og til slutt fikk det av snille Matthew.

Ja!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 13:43   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Leste noen lenken jeg postet i innlegg 2?

Nei, abonnerer ikke på Morgenbladet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 14:25   #73
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Leste noen lenken jeg postet i innlegg 2?

Fortell hva artikkelen handler om, da. Overskriften så interessant ut.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 12:11   #74
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puffermer

Det er den for lang til. Men ser på puffermer i historisk lys mm.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 17:13   #75
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.914
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Puffermer, rysjer og volanger er virkelig ikke min stil. I moderate utgaver kan det være fint på andre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 18:24   #76
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har en t-skjorte i collegestoff fra Floyd med ørlite puff, det gir meg faktisk illusjon av en smalere midje, så den fungerer. Jeg har også en topp med noen horisonatlae volanger på bryster og det fungerer også for en smalere siluette med forstørrende byste (begge deler en fordel for meg).
Men generelt kler jeg ikke klær som gjør meg større. Forresten kan jeg godt bruke korte skjørt med rysjer, men det er litt ungpikeaktig over det, synes jeg.

Store marengsklær, trenger jeg ikke, men det er jo ikke slikt i salg nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 08:58   #77
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puffermer

Svigermoren min på snart 80 kom på hytta i går med en nydelig hvit bluse med høy blondekrave, rysjer og store puffermer, og sammen med sorte bukser og oppsatt hår så hun helt smashing ut. Jeg fikk skikkelig nostalgisk 80-talls-følelse, min ungdomstid var full av Dianabluser med blonder, rysj og puff a la Prince, volanger og tyll som Madonna. Parallelt med Dr Martens, Levis 501 med hull i, skinnjakker, kule hatter, hjemmestrikka pusegensere og lange loppisfrakker.
Jeg kan fremdeles like både puff og rysj jeg, dog i mer moderate utgaver. Volanger gir meg sving i skjørtet og det elsker jeg.
Jeg er nok mer bekymret for å ha det kjedelig med klær enn å ha en puff eller rysj for mye. Og synes marengs kan være helt nydelig.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 14:27   #78
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg liker godt litt puffer, litt volanger og litt rysjer. Stikkordet er litt. Jeg har en bluse jeg kjøpte det året jeg begynte på sykepleien, med høy hals med rysje på, og litt volang foran på brystet. Jeg ser ut som en from diakonisse med den (hei sykepleierstudent på Lovisenberg ) og elsker den, selv om den sikkert var utdatert etter noen få måneder.

Nå sikler jeg på en bluse fra Camilla Pihl, med litt av alt. Men jeg har store hofter/lår, og er veldig smal over skuldre/bryst, så jeg synes det balanserer det litt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 16:48   #79
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For mye romantisk dill er jeg ikke så glad i, altså volanger og rysjer. Men puffermer - hell, yeah!

Oppsummerer mine tanker. Ikke for store puffermer på meg da det blir litt mye med pupper til.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 22:20   #80
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg googler litt, og det kan virke som rysjer og volanger er akkurat det samme?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no