Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 19:37   #221
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

De sokkene var kule Retz. Noen ganger skulle jeg ønske jeg strikket dobbelt så fort som jeg gjør, tenk så mye jeg hadde rukket å produsere da.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:41   #222
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her er oppskrift på halsen.

Jeg har gjort om en babyulloppskrift og brukt pinne nr 3 på denne halsen.
Garn: Falk fra Dale.
Strikkefastheten er 24m x 30 omg glattstrikk = 10 x 10 cm.
Så lenge garnet har samme strikkefasthet kan du bruke hvem garn du vil.
********
Bruker du babyull og pinne nr 2.5 på denne oppskriften får du en hals i str 1 år.
Halsen jeg har strikket tipper jeg er ca 3-6 år størrelse.
Hvor mye garn jeg har brukt er jeg litt usikker på da jeg brukte restegarn,
men jeg kan tenke meg at det var i underkant av 150 gram. Du kommer langt med tre nøster i alle fall.

Legg opp 108 masker på pinne nr 3 og strikk 2 rett, 2 vrang i 12 cm.
***
Øk på neste omgang slik: X strikk 2 rett, øk 1 maske ved å løfte opp tråden mellom den siste rette og den første vrange masken og strikk den vridd rett, strikk de 2 neste maskene vrangt X, gjenta fra X til X ut pinnen.
***
Strikk 3 rett, 2 vrang 6 omganger.
***
Øk på neste omgang: X strikk 3 rett, øk 1 maske, 2 vrang X, gjenta fra X til X ut omgangen.
***
Strikk 4 rett, 2 vrang 6 omganger.
***
Fortsett med økninger på samme måte til det er 8 masker i de rette feltene, eller mer om du ønsker halsen lenger.
Fell av med rette masker, ikke for stramt.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:44   #223
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Skjerfene jeg driver med nå.


Jeg valgte å strikke dem i koks/grått i stedet for fargen over her. Garnet finnes i flere forskjellige fargekombinasjoner.

Ikke så lett å få frem fargene på bilde inne tatt om kvelden, det er så mørkt her.


Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:53   #224
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

nin: hvilket garn er det?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:56   #225
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

nin: hvilket garn er det?

Skjerfet?
Sandnes mini
palett
superwash

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:10   #226
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

TAkk for oppskrift på hals.
Skjerfet var og kjempefint

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:36   #227
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hentesett til barnebarnet ferdig.




Nå står det fire skjerf/sjal på menyen. De skal gis i julegave til barnehagetantene i år.

Så fint hentesett, og jammen sitter jeg og strikker det samme i samme farge tror jeg. Men jeg har aldri strikket plagg før, så jeg har begynt med buksa og håper jeg finner ut av hvordan man strikker jakke etterhvert.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:39   #228
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hvordan strikket du sjalet Nin?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:40   #229
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er så mye fint her altså! ...og fytti katta så fort folk tryller frem kreasjoner her da! Jeg sitter nå fortsatt og diller med bolen på Elias-genseren!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:55   #230
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Så fint hentesett, og jammen sitter jeg og strikker det samme i samme farge tror jeg. Men jeg har aldri strikket plagg før, så jeg har begynt med buksa og håper jeg finner ut av hvordan man strikker jakke etterhvert.

Greier du buksa, greier du jakka. Du må bare lære deg hvordan du strikker fletter, det er ikke vanskelig.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 20:57   #231
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvordan strikket du sjalet Nin?

Veldig enkelt.

  • Legg opp 3 masker.
  • Strikk vrangt på vrangen og rett på retten.
  • På alle de rette omgangene økes det en maske i slutten av pinnen innenfor den siste masken, de vrange omgangen strikkes vrangt uten økinger eller fellinger.
  • Når du har øket opp til 80 masker begynner du å felle på alle de rette pinnene. Strikk to masker rett sammen innenfor den siste masken til du sitter igjen med 3 masker på pinnen.
  • Fell av.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 21:18   #232
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Isipisi!
Takk, det der var jo superenkelt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 21:58   #233
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har nettopp strikket ferdig denne kjolen i lerkegarn i str. tre år. Ble veldig fornøyd med unntak at den ble litt stor i livet, men det løste jeg med litt strikk på hver side. Var litt usikker på fargekombinasjonen oransje/rosa/lilla - men synes det ble bra til slutt.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 22:00   #234
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er på utkikk etter noen julegavetips til dame, og tenkte da på pulsvanter/luer/skjerf. Er det noen som har noen smarte tips på enkel strikk?

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 22:18   #235
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nin: Hvor tykke pinner strikker du sjalene på?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 22:34   #236
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Nin: Hvor tykke pinner strikker du sjalene på?

Pinne nr 8.
Det går i underkant av ett garnnøste på sjalet, og nøstet koster 79 kroner så dette er en superfin julegave for en veldig billig penge, og litt jobb da.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 23:01   #237
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det sjalet var en super gaveidé ja, det tar vel ikke så inni hampens lang tid å strikke på pinne nr. 8 heller ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 08:31   #238
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Det sjalet var en super gaveidé ja, det tar vel ikke så inni hampens lang tid å strikke på pinne nr. 8 heller ...

Neida, jeg strikker det på 3 kvelder.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 08:37   #239
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Neida, jeg strikker det på 3 kvelder.

Jeg har prøvd å kikke meg rundt her, men kan ikke finne noe bilde av dette sjalet. Har du lagt ut?
Hva slags garn bruker du?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 09:01   #240
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har prøvd å kikke meg rundt her, men kan ikke finne noe bilde av dette sjalet. Har du lagt ut?
Hva slags garn bruker du?

Alt ligger rett oppi høgget her, Marit, men for å oppsummere:

Sjalet ...eller skjerf - sjalskjerf, er vel en mer riktig beskrivelse


Garn: Sandnes Mini Palett


Oppskrift:

  • Legg opp 3 masker.
  • Strikk vrangt på vrangen og rett på retten.
  • På alle de rette omgangene økes det en maske i slutten av pinnen innenfor den siste masken, de vrange omgangen strikkes vrangt uten økinger eller fellinger.
  • Når du har øket opp til 80 masker begynner du å felle på alle de rette pinnene. Strikk to masker rett sammen innenfor den siste masken til du sitter igjen med 3 masker på pinnen.
  • Fell av.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no