Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 08:13   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Idag tror jeg det er suppedag og jeg hadde tenkt meg en Toro , før jeg fikk det gode innfallet å høre her inne først. Oppskrift på hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe som går fort og greit, og som også gjerne faller i smak hos de små?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:49   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Det er lett, og ganske raskt. Jeg slumper bare, så jeg har klippet ut en oppskrift fra www.matoppskrift.no som forteller ca prinsippet. Jeg bruker ikke ost, forresten, men gjerne en håndfull røde linser.

INGREDIENSER:

1 blomkål,
11/4 l buljong,
2 ss siktet hvetemel,
1/2 dl melk,
1 dl revet ost,
1 ts basilikum,
pepper,
havsalt

FREMGANGSMÅTE:


Del opp blomkålen og kok den i buljong i 10-15 min. Rør melet i melken og varm opp. La suppen koke i 2-3 min og slå av platen. Ha deretter i osten og smak til med krydder.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:49   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Hjemmelaget broccoli tar litt tid og vil ikke være klar før ut på sommeren en gang.

Hjemmelaget broccolisuppe lager jeg med 1 stor bunt broccoli (deles i små buketter) + 1 purre (deles i ringer) som blankes i pannen sammen med smør før jeg heller på i overkant av en liter kraft (buljong kan vel også brukes) og så kokes dette til broccolien er mør. Så bruker jeg stavmixer før jeg koker opp igjen med en halv pakke med philadelphiaost eller liknende til denne er oppløst. Har jeg fløte så har jeg gjerne litt fløte oppi også. Salt og pepper til slutt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:50   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Jeg gjør slik:

Middag 4 porsjoner

Ingredienser: blomkål, brokkoli, vann, buljongpulver fra Helios, matfløte, mel, pepper, evt salt.

Variasjoner: ost, krutonger, melk, osv

Blomkål og brokkolisuppe

Kok opp en kjele med 1 l. vann blandet med buljong. Skjær blomkål og brokkoli i biter, stilkene også. Hold av en neve eller to med fine små buketter. Kok mørt, mos med stavmikser eller i blender (litt og litt i blender) ha i 2 dl matfløte og smak til med pepper, evt salt og ha i de små bukettene. Kok i et par minutter , ha evt i ost og server med brød.

Variant: Kok grønnsakene i lettsaltet vann, mens du i en tykkbunnet kjele har 2 ss smør og 2-3 ss hvetemel. Rør sammen og spe med 2 dl melk, 2 dl matfløte og kokekraften fra grønnsakene. Smak til med salt og pepper, ha i grønnsakene og server.

Krutonger lager du enkelt med å dele opp et brød fra i går eller dagen før i terninger. legge dem i en langpanne med noen smørklatter, noen dæsjer olje, noen hvitløksfedd, litt havsalt og litt pepper. Stek langsomt på 50-75 C til de er helt sprø.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:51   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hjemmelaget broccoli tar litt tid og vil ikke være klar før ut på sommeren en gang


Kan noen modder gjøre om til "broccoli- eller blomkålsuppe"?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:44   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Kan noen modder gjøre om til "broccoli- eller blomkålsuppe"?

Selvsagt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:09   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Kannes blomkålsuppe

Kok 1 blomkålhode (i store biter) i 1 liter grønnsaksbuljong i 10 min
Rød rundt så bitene blir mindre
Tilsett 3 ss hvetemel (eller 2 ss maizena) utrørt i litt vann, kok i 5 min til
Ha i 1 dl matfløte og 1 dl revet ost, f.eks. parmesan
Smak til med paprikapulver, soyasaus og dryss med ost på toppen

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:56   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Tusen takk for mange bra oppskrifter. Det ble stavmiksvarianten til Mim idag siden jeg er så opptatt av den nye stavmikseren min . Og den ble veldig god!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 20:28   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Krutonger lager du enkelt med å dele opp et brød fra i går eller dagen før i terninger. legge dem i en langpanne med noen smørklatter, noen dæsjer olje, noen hvitløksfedd, litt havsalt og litt pepper. Stek langsomt på 50-75 C til de er helt sprø.

Var det sånn du laget de fantastiske krutongene vi fikk fredag?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 08:01   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Jeg fikk veldig lyst på Mim sin suppe i dag. Det er perfekt mat på kalde dager, hvor man føler seg litt guffen i kroppen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:06   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Dette skal vi ha til middag i dag (så nå må jeg bare få opp tråden litt, sånn at jeg finner oppskriftene når jeg kommer hjem).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:39   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Jeg lagde denne suppen i går og hadde biter av sprøstekt spekeskinke og champignon oppi og nystekte rundtsykker vedsiden av. Veldig godt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 10:52   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli- og/eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg lagde denne suppen i går og hadde biter av sprøstekt spekeskinke og champignon oppi og nystekte rundtsykker vedsiden av. Veldig godt!

Det hørtes helt nydelig ut.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:08   #14
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Blomkål og brokkolisuppe

Kok opp en kjele med 1 l. vann blandet med buljong. Skjær blomkål og brokkoli i biter, stilkene også. Hold av en neve eller to med fine små buketter. Kok mørt, mos med stavmikser eller i blender (litt og litt i blender) ha i 2 dl matfløte og smak til med pepper, evt salt og ha i de små bukettene. Kok i et par minutter , ha evt i ost og server med brød.

Denne lagde jeg i dag. Den ble god, men gjør seg nok enda bedre med krutongene. Og veldig kjapp å lage!

Fetaost er kanskje godt oppi?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:59   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gjør slik:

Middag 4 porsjoner

Ingredienser: blomkål, brokkoli, vann, buljongpulver fra Helios, matfløte, mel, pepper, evt salt.

Variasjoner: ost, krutonger, melk, osv


Eh ... kan du si noe om mengdene her? Hvor mye blomkål, brokkoli, mel og ost, f.eks.

Ev. hvor mye spekeskinke og sopp brukte du? : oppskriftsslave :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:00   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Det ligger en mer detaljert oppskrift på denne suppa et sted på forumet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:18   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det ligger en mer detaljert oppskrift på denne suppa et sted på forumet.


Å, supert! :leter:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:21   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Den ligger lengre oppe i tråden her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:23   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den ligger lengre oppe i tråden her.

Joda, men ikke mengdene.

"Blomkål" er så vidt jeg vet ingen gitt størrelse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:25   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget broccoli eller blomkålsuppe?

1 liter vann med riktig mengde buljong (står på glasset). Jeg brukte en broccoli og en blomkål. Ellers står det jo mengder på vann og fløte?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no