Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 20:25   #61
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke mat i kjellerboden, nei; vi har sikkert nok hermetikk og tørrmat i kjøkkenskapet til å klare oss gjennom en vinter og vel så det, men det er ikke egentlig meningen.

Omtrent som hos oss, med andre ord.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:31   #62
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har vel omtrent halvannen kvadrat med diverse bokser og tørrmat tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mannen min sier at du ikke har sjans, og at du ikke får smake av hans lager. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg heller får smake av det lageret

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av DM : 11-04-09 kl 23:38. Årsak: Fikset på quoten
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:33   #63
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?


Det er 5 andre som også har lager i kjelleren!?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Lageret må jo fornyes - utløpsdatoen er jo rett rundt hjørnet. Vi kan ikke la Zol spise hermetikk hele barseltiden.

Jeg spiser ikke hermetikk Og i allefall ikke sodd, lapskaus og hvaannethanmåttehadernede .

Når har han egentlig kjøpt disse greiene?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

hermetikk går ikke egentlig ut på dato. Det holder seg i tiår etter best før datoen.

Gjett om mannen min syntes det var interessant informasjon?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.


Trodde det var bare søringer som hamstret mat forlere uker i slengen når det begynner å snør litt

Vel, vi bor jo sørpå. Kanskje vi har blitt påvirket av gærningene som bare MÅ ut å brøyte selv om det strengt tatt bare er snø nok til å knapt dekke asfalten? Alle vaktmestrene i borettslagene rundt her sitter stolte på hver sin traktor døgnet rundt nå. Dette har de ventet lenge på

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:29   #64
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.992
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Litt hermetisk tomat, mais, bambusskudd og vannkastanjer. Jeg tviler på at vi kan leve to uker på det. Det vi muligens kan klare oss på det er flere tiår med ved, en vedovn man kan lage mat på (ja, vi har en slik i kjelleren, aner ikke hvorfor), tørrvarer, fryseboksmat og annet med lang holdbarhet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:43   #65
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har mye posemat da, hjelper det?

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:27   #66
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Her i huset finnes ikke en eneste hermetikkboks ennå, jeg har derimot faktisk husket på å kjøpe en boksåpner.
Jeg kan likevel overleve en stund på det som er i fryseren og av tørrvarelageret. Jeg mangler en spagettikjele, så derfor er det ikke brukt noe av det som ble hamstret inn av fullkornspasta i Sverige i sommer.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:30   #67
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Omtrent som hos oss, med andre ord.

Men vi har også vin i kjelleren for minst 2 uker. :viktig i både krig og fred:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:35   #68
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Vi bruker ikke hermetikk av typen fiskeboller, joikakaker, sodd osv, og minimais, mais, sopp, bønner (av ulik sort), hakkete tomater, tunfisk, ananas, vannkastanjer og bønnespirer er neppe nok til å holde oss mette i to uker selv om vi har et par bokser. Med lageret vi har i fryser og tørrvareskap/skuff skulle vi nok holdt hodet over vann i to-tre uker.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:38   #69
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

En boks med fiskeboller. Skal vel godt gjøres å fordele den på fem mennesker og tre dyr i to uker vil jeg tro.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:40   #70
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

En boks med fiskeboller. Skal vel godt gjøres å fordele den på fem mennesker og tre dyr i to uker vil jeg tro.

Men da har dere jo i hvert fall tre dyr som dere kan dele. :løsningsorientert:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:42   #71
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men da har dere jo i hvert fall tre dyr som dere kan dele. :løsningsorientert:

Ettersom du er en god torsk, er det vel du som ryker først hjemme hos dere.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:43   #72
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men da har dere jo i hvert fall tre dyr som dere kan dele. :løsningsorientert:

Du er neimen ikke dum du. Får sørge for å ha gassgrillen der nede også da.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:45   #73
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ettersom du er en god torsk, er det vel du som ryker først hjemme hos dere.

Hm. På tide å kjøpe en sånn stuegris og skjemme den skikkelig bort. (Edit: legg merke til at jeg ikke flåser med at jeg allerede har en søt stuegris, og egentlig bare kunne fore henne opp).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:52   #74
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men vi har også vin i kjelleren for minst 2 uker. :viktig i både krig og fred:

Jeg tror nesten vi har vin for en fireukerskrig også, jeg. Selv med 12 til bords hele krigen lang.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hm. På tide å kjøpe en sånn stuegris og skjemme den skikkelig bort. (Edit: legg merke til at jeg ikke flåser med at jeg allerede har en søt stuegris, og egentlig bare kunne fore henne opp).



Tror jeg går og henter litt potetgull, jeg.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:21   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg har jo helt glemt at man kan livnære mange familier bare på barskapet vårt. Jeg er klar.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:35   #76
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.292
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi har lite hjemme, men tante har organisert et fint lager på hytta. Der er alt vi trenger for et halvt år (dopapir har vi vel i flere år), og så har hun sørget for å plante frukttrær og bærbusker, satt av plass til grønnsaksåker, beiteområde til sau, og fjøs til gris. *kommer til å overleve alle*

Imponerende!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:57   #77
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men vi har også vin i kjelleren for minst 2 uker. :viktig i både krig og fred:

Vi har sprit nok til en bataljon fordelt på ulike skap, tror jeg. En liten bataljon, kanskje, men læll. Og altså rimelig mye tørrmat i kjøkkenskapet. Kan sikkert leve lenge på linser og likør, tror du ikke?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:03   #78
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi har lite hjemme, men tante har organisert et fint lager på hytta. Der er alt vi trenger for et halvt år (dopapir har vi vel i flere år), og så har hun sørget for å plante frukttrær og bærbusker, satt av plass til grønnsaksåker, beiteområde til sau, og fjøs til gris. *kommer til å overleve alle*

Mannen innser at han har møtt (les: hørt om) sin overkvinne. Når sant skal sies vurderte vi jo å anskaffe minigris da hamstrene våre døde for en tre-fireårs tid siden. Vi vurderte faktisk både gris og kaniner, men fikk ztjerna i stedet .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:20   #79
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Jeg trodde vi hadde enorme mengder tax freesprit helt til jeg sjekket barskapet - dvs barhylla i kottet. Og der var det jammen nesten tomt, gitt. Mannen har kost seg skikkelig det siste året mens jeg har vært gravide- og ammetørrlagt og trøtt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:21   #80
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

7 stykker med kjellerlager

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no