Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemeny

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 00:10   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Barnemeny

Som flere andre synes jeg barnemenyen på spisesteder er ensformig. En gang jeg reagerte på dette bestilte jeg halv porsjon til barnet mitt av hovedretten og betalte for halve porsjonen. Det lar seg sikkert gjøre på andre steder også. Et tips å ta med seg.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 08:26   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnemeny

Barnemenyer er stort sett håpløse! Vi har også flere ganger bestilt halve porsjoner fra menyen og det har vært helt greit. Var en gang på Burger King og skulle kjøpe oss burger. Jentungen spurte om hun kunne få salat på barnemenyen, men det gikk ikke. Men sylteagurk hadde de på! Ikke kjent for å være barnas favoritt det da.... Det er en myte at unger ikke liker ditt eller datt. Noen barn liker ikke fisk, grønnsaker m.m, mens andre unger har det som favoritt. Hva unger liker og ikke liker er ganske individuelt. Syns barnemenyer er med på å sette unger i bås jeg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 08:42   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny

Ja, det er noe skikkelig tull at barn bare skal ha pølser, burgere og denslags på menyen. Her burde kafeer og restauranter skjerpe seg kraftig, og lage ordentlige menyer for barn. Mecca i Oslo er et eksempel på bra barnemeny, ordentlig mat med en "barnevri", sånn at barna også får noe ekstra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:15   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny

Ja det er helt håpløst. Jeg pleier også ofte å bestille halv porsjon til vesla (har spurt etter halv porsjon selv siden jeg er vektoperert men NEI det går som regel aldri, kjipe jævler), men av og til setter de seg på bakbeina og peker bestemt på barnemenyen med pølser og pommes frites.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:33   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny

Syns ofte de barnemanyene kun består av pølse med chips ol. Var på indisk restaurant med hele familien hvor alle de andre ungene fikk velge av barnemenyen. Maisi fikk en mild indisk rett som hun spiste. Tror ikke det er no problem hvis de har kokk på kjøkkenet at de lager noe som ikke nødvendigvis står på menykartet. Har forskjellig erfaring siden jeg ikke spiser kjøtt. Noen klarer å lage en veldig god rett ut av forskjellige ting fra de ulike rettene, mens andre ikke skjønner hvordan de skal få det til. Spiser jo alt annet, så det burde ikke være no problem for en som kan lage mat. Min mening er at det burde bare være moro å få lage noe de ikke lager hele tiden.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 10:11   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnemeny

Vi pleier også å bestille en halv rett av voksenmenyen, har aldri fått nei til det. Og hadde de forsøkt seg med et nei så hadde jeg ikke spist der, god service er faktisk alfa omega. Jeg betaler gladelig litt ekstra for det.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 10:16   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnemeny

Ble faktisk litt imponert over "By the way" i påsken. Vi stoppet der på vei til Stavanger og så for oss standard veikromeny, men de hadde virkelig tatt tak i sakene. Stor, variert meny, masse frisk frukt og stor salatbuffet. Ferskpresset juice i utallige varianter, sunne og gode barneretter og småretter. Borte var grillmat, pølser og chips

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:30   #8
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnemeny

Jeg har spurt to ganger og fått nei to ganger. Den ene gangen var på Egon. Jeg spurte etter en halv porsjon av entrecot med bakt potet, men det ikke pga at kjøttet var skåret opp i ferdige stykker på forhånd eller noe i den dur.

Den andre gangen var på Zupperia, hvor jeg ønsket en halv porsjon av kyllingspyd og ris. Det gikk ikke. Det var noe med at spydene er laget klar på forhånd. Selv så jeg ikke problemet med å ta vekk et helt spyd + halve kyllingen på det andre (er 3 spyd), men men. Jeg fikk i stedet en anbefaling om en lignende middag som gikk an å halvere, så da bestilte jeg den i stedet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:39   #9
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemeny

Barnemenyer er ofte et hån mot barn. De blir avspist med dårligere mat.

Halv porsjon har vi også benyttet oss av, og stort sett så går det greit. På Italienske pastasteder er det ofte pastaretter på barnemenyen - veldig bra.

Men på Sushisteder så blir de ofte paffe når vi kommer med 3 barn. Sushi er liksom ikke for norske barn.. Men våre liker det kjempegodt!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:51   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnemeny

Jeg har jobbet på kro/kafè/hotell i mange år tidligere, og har alltid prøvd å gjøre som kunden vil. F.eks. er det faktisk vanskelig å dele visse retter, f.eks. biff, som ofte er oppmålt på forhånd. Men jeg husker vi gjorde unntak hvis folk spurte, da kunne man jo f.eks. bruke den andre halvdelen av biffen som del av en porsjon biffsnadder. Ikke verre enn det. Lasagne var også noe som var målt opp på forhånd, men det var alltids noen på jobb som ville spise det til lunsj, så såklart vi gjorde som folk ville i de tilfeller det faktisk gikk an.

Når det kommer til barn og mat, ser jeg også ofte at menyene ikke er de beste. Vi har ofte bestilt en voksen porsjon til våre to, og delt over to tallerkner etterpå (på f.eks. kafè og kro, ikke på restaurant da).

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:07   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemeny

Det er helt tragisk med barnemenyene. Jeg har inntrykk av at de dyrere restaurantene gjerne er mer villige til å tilpasse barna som er på besøk. På Bølgen og Moi har vi i alle fall fått kveite til Snuppa i mindre porsjon, hun var strålende fornøyd. Kjederestaurantene er det vanskeligere å få til å tilpasse.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:31   #12
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Barnemeny

Barnemenyer er rett og slett noe dritt. Pommes frites og atter pommes frites... Vi velger sjelden steder å spise hvor de ikke serverer skikkelig mat, men dersom vi "må" spør vi etter halv porsjon av det hun vil ha i steden.
Barn er jo ikke kresne i utgangspunktet, men når de kun får tilbudt smakløs mat blir de jo det. Heldigvis spiser vel største delen av oss ikke flere ganger i uken på disse resturantene

Jeg har lyst å starte kafe her jeg bor med fokus på sunn mat til stor og liten.. Men det tør jeg ikke

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:36   #13
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnemeny

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Barnemenyer er rett og slett noe dritt. Pommes frites og atter pommes frites... Vi velger sjelden steder å spise hvor de ikke serverer skikkelig mat, men dersom vi "må" spør vi etter halv porsjon av det hun vil ha i steden.
Barn er jo ikke kresne i utgangspunktet, men når de kun får tilbudt smakløs mat blir de jo det. Heldigvis spiser vel største delen av oss ikke flere ganger i uken på disse resturantene

Jeg har lyst å starte kafe her jeg bor med fokus på sunn mat til stor og liten.. Men det tør jeg ikke



Hva er du redd for?
Skal vi dømme(!) etter responsen på denne tråden er det behov for det.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:37   #14
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Barnemeny

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva er du redd for?
Skal vi dømme(!) etter responsen på denne tråden er det behov for det.

Det å drive noe selv og tenk om det ikke går og alt det der.. Helt klart marked for det, vet om ei som har lurt på skikkelig kaffebar. Kanskje vi skulle slått oss sammen.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:38   #15
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnemeny

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Det å drive noe selv og tenk om det ikke går og alt det der.. Helt klart marked for det, vet om ei som har lurt på skikkelig kaffebar. Kanskje vi skulle slått oss sammen.


Ja, hvorfor ikke? Iallfall kan dere undersøke mulighetene for det. Et sted å begynne.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:40   #16
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Barnemeny

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Ja, hvorfor ikke? Iallfall kan dere undersøke mulighetene for det. Et sted å begynne.

Skal vurderes!

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 20:40   #17
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnemeny

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Skal vurderes!



Flottings!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no