Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-20, 22:20   #781
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Når en nabo har satt i gang ei sag ute nå..., kl 22.18 en regntung og mørk oktoberkveld. Og jeg skal sove. Dust.

Kanskje han har kjøpt saga som min tidligere nabo hadde. Den saga var nok feilvare, den virket best rundt midnatt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 06:41   #782
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kanskje han har kjøpt saga som min tidligere nabo hadde. Den saga var nok feilvare, den virket best rundt midnatt.

Det nærmer ser fullmåne også, så det er kanskje ikke utenkelig .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 10:52   #783
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

I dag gruffer jeg over nyhetene. Det er så mye elendighet og dritt å ta av om dagen. Halshugginger, abortnekt, og skremmende tall om koronasmitte fra stadig flere land. Kjære 2020, kan du bare bli ferdig??

Timar er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:20   #784
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Noe av det mest irriterende jeg vet om er små ting som en forsøker rette opp/korrigere, men det går ikke inn. Samme hvor mange ganger en prøver.


På jobben her sitter jeg av og til med sykmeldinger, lønnsinfo, dialog med NAV, inkassosaker på både kunder og ansatte og andre sensitive ting. Jeg har derfor gitt beskjed om at posthylla er der jeg vil ha lapper, kvitteringer, post som skal opp hit. Det er søren meg ikke mulig å få folk til å la vær å valse opp og inn her på kontoret. Da jeg er til stede går det jo greit, men jeg er jo ikke limt til stolen i åtte timer.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:35   #785
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

I dag gruffer jeg over nyhetene. Det er så mye elendighet og dritt å ta av om dagen. Halshugginger, abortnekt, og skremmende tall om koronasmitte fra stadig flere land. Kjære 2020, kan du bare bli ferdig??

Sukk, ja

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:36   #786
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Nabo med stor hage som kjører sirkelsag med ved på vårt fellesareal i stedet for på egen tomt. Nei, naboen hører ikke med i vårt sameie. Det er en større enebolig like ved. Hun hadde vel ikke lyst på sagmugg i egen hage da, sikkert.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 12:35   #787
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Ryggvondt og ingen passende kiropraktortimer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 12:41   #788
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.723
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Oppvaskmaskinen vasker ikke rent! Vaskemaskinen lekker! Sluket under dusjen lar seg ikke åpne! Jeg bør ha nye vinterdekk! Det er hull i begge vintersko-parene mine!

Jeg har ikke penger til annet enn boutgifter og mat. Dobbelt-

:host:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:02   #789
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6



Mht oppvaskmaskin som ikke vasker rent har jeg god erfaring med maskinenes og/eller avløpsrens i sluken. Funket også for ei venninne som trodde hun måtte ha ny maskin. Hvor i vinterskoene er det hul? Om det er sålen, kan kanskje skomaker redde dem? Eller blir det også budsjettmessig krise?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:03   #790
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

At jeg har svart samvittighet for at jeg måtte be om delvis sykemelding. Hvorfor skal det være så vanskelig å ta vare på seg selv.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 29-10-20, 13:21   #791
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.723
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Alt er budsjettmessig krise. Det er hull oppe på siden i Doc Martens, Rieker har løsnet foran (som Tøflus).

Oppvaskmaskinen har surret lenge, jeg har prøvd det meste. Kjøpt dyr rens, brukt kjerringråd, vasket alle filtre (sju ganger) og sjekket sluket. Ingenting hjelper.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:26   #792
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Nedbemanningene på jobben. Prosessen er dratt masse ut i tid, sånn at vi skal tro på at det er en ordentlig prosess. Og alle bare går og venter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:26   #793
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alt er budsjettmessig krise. Det er hull oppe på siden i Doc Martens, Rieker har løsnet foran (som Tøflus).

Oppvaskmaskinen har surret lenge, jeg har prøvd det meste. Kjøpt dyr rens, brukt kjerringråd, vasket alle filtre (sju ganger) og sjekket sluket. Ingenting hjelper.

Har du sjekket de armene som spyler ut vann? Jeg har vært med på at de var helt tette, og dyr rens hjalp ikke en dritt. Det eneste som hjalp var å løsne dem og fysisk banke løs all kalken som hadde satt seg fast inni.

(Og hvilken skostørrelse har du? Det kan være jeg har noen sko liggende som frøkna har vokst ut av, som kan sendes.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:27   #794
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alt er budsjettmessig krise. Det er hull oppe på siden i Doc Martens, Rieker har løsnet foran (som Tøflus).

Oppvaskmaskinen har surret lenge, jeg har prøvd det meste. Kjøpt dyr rens, brukt kjerringråd, vasket alle filtre (sju ganger) og sjekket sluket. Ingenting hjelper.

Vi hadde små tomatstener som satt fast i de armene som spruter ut vann og snurrer rundt om du forstår. Prøv å se om du kan åpne de.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:34   #795
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Har du sjekket de armene som spyler ut vann? Jeg har vært med på at de var helt tette, og dyr rens hjalp ikke en dritt. Det eneste som hjalp var å løsne dem og fysisk banke løs all kalken som hadde satt seg fast inni.

Samme her.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 29-10-20, 13:39   #796
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alt er budsjettmessig krise. Det er hull oppe på siden i Doc Martens, Rieker har løsnet foran (som Tøflus).

Oppvaskmaskinen har surret lenge, jeg har prøvd det meste. Kjøpt dyr rens, brukt kjerringråd, vasket alle filtre (sju ganger) og sjekket sluket. Ingenting hjelper.

Skostørrelse? Når alt er budsjettmessig krise så forstår jeg at det er gruff på skikkelig høyt nivå, selv om skomaker sikkert hadde fikset Rieker i alle fall.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:46   #797
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

De armene tetter seg stadig vekk her og.. små matrester som blir dratt inn, sveller i vann og blir større enn de hullene.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 13:54   #798
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Vi hadde små tomatstener som satt fast i de armene som spruter ut vann og snurrer rundt om du forstår. Prøv å se om du kan åpne de.

Mais er også en synder der.

Våre kan ikke åpnes, jeg skjønner virkelig ikke greia? Alt hadde jo vært så mye lettere hvis man kunne ta de fra hverandre - nå man jo være mester i sånn labyrint-spill fra barndommen for å få det ut.

Jeg er forkjøla og sur.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 16:06   #799
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Enkelte ansatte.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 17:26   #800
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nedbemanningene på jobben. Prosessen er dratt masse ut i tid, sånn at vi skal tro på at det er en ordentlig prosess. Og alle bare går og venter.

Åh, den er tung - ingenting er så energitappendr som å vente på (kanskje) dårlige nyheter

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no