Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 22:41   #781
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ferdig med alle julegaver, de er sendt de som skal sendes. Julekort er også postet idag. Imorgen blir det koselig juleverksted med barna, og jeg er lykkelig over at jeg ikke må besøke noe kjøpesenter siste lørdag før jul!
Har begynt på mathandleliste, og mannen er informert om at han skal få ta den handlerunden til uken.

Imorgen ettermiddag blir det husvask, hele familien i arbeid.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:48   #782
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg kjenner sterkt at jeg har veldig, veldig lite lyst på noe kjøpesenter i morgen, eller søndag ja. Men vi mangler dessverre noen gaver, så vi må ut en eller annen dag (aller helst en annen dag da, absolutt! Men dessverre, det har ikke blitt helt som jeg planla, i år heller. Så det må altså bli noen innkjøp til. Men aller helst ikke noe senter i helga, nei!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 16:47   #783
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ikke ferdig. Jeg lovet moren min å kjøpe gave til Lillesøster for dem så de slipper frakten. Jeg skal kjøpe stellebord til dukken, men det er visst helt umulig å oppdrive et sammenleggbart stellebord med mykt badekar!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:24   #784
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Resten av julekortene sendt i dag. Sporing viser at pakkene sendt i går er godt på vei mot mottakerene.

Julegave til Mikro er bestemt, vi gir henne en gåvogn med "brems" på ene hjulet, og så gir Knerten henne ei tøydukke som kan trilles oppi. Må bare kjøpes, men det tar vi heller en ukedag, mannen har jo pappaperm og kan handle midt på dagen. For senrter siste helga før jul, frister veldig ikke! Gaver til hundene er innkjøpt, så da er det bare å ordne til hverandre, og til oss fra farmor, så er vi i mål.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:28   #785
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Alle presanger er kjøpt inn.
Alle presanger som skal sendes er sendt.
Julekort blir til julemail; gjøres litt hver kveld frem mot de sendes.
Har igjen å pakke inn to presanger
Holder akkurat nå på å lage Sara Bernardt - aldri prøvd før, ikke smakt heller så jeg prøver juksemetoden med det samme som beskrevet i tråd her inne.
Har bakt rundstykker, julebrød, peanøttkjeks og julemuffins.
Fått forsendelse fra foreldrene mine med hjemmespeka(og peppra) svineribbe, lokallagd sylteflesk og lefser.
Kjøpt juledekorasjon med lys til grava idag, settes muligens ut allerede i morgen - bruker egentlig å gjøre det på julaften, men den kan bli noe hektisk i år.
Mangler å handle(har kjøpt pinnekjøttet), rydde, vaske, pynte, lage delfiakaka...Overkommelig? Det gjenstår å se.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:49   #786
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Kjøpte skipakke til yngste fra besteforeldrene i går, så den må hentes til uken. Sendt avgårde enda et julekort i dag, resten er sendt for lengst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:52   #787
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Julegaver ferdig.
Julekort sendt.
Julekaker har mamma laget til meg, jeg er en smule redusert i kroppen etter fall på isen i går.
Ny juletrepynt er kjøpt inn.
Endel av gavene er sendt og levert, resten blir levert på onsdag.
Masse pinnekjøtt fikk vi av mine foreldre i går.

Godt i rute ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:55   #788
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg tenker jeg lusker ut av denne tråden, jeg.
I år har jeg ikke tenkt å gjøre en dritt til jul. Julepynt? Nei, det er bare jeg som liker det, og jeg synes ikke det er så moro å pynte i år. Julekakebakst? Ingen som spiser det her. Julemat? Ikke er jeg glad i ribbe, ikke gidder jeg bruke enda mer tid på kjøkkenet, så alt det der utgår med høye kneløft.

I år blir julen svært så enkel. Jeg skal i stedet fokusere på å rydde hus og gjøre klart for salg.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 18:18   #789
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Julekort sendt
Julegaver er ferdig. Dvs jeg lurer på å lage et eller annet til guttas tanter/onkler på x sin side.
Gulvene straks vasket.
Julepynt funnet fram
Juletre kjøpt.
Har ikke bakt noe som helst, pepperkaker og kakemenn har mamma og gutta stått for. Jeg skal hjem til jul så slipper å ordne julemat

Mangler å gjøre ferdig 4 stk kalendere, men både kalender og bilder er i hus.
Må også pakke inn de fleste gavene, men det er jo ikke så mange det da.
Hadde tenkt å vaske kjøkkenet, men jeg tror det utgår med høye kneløft. Litt flekking på utsiden av skapene kanskje.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:45   #790
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ny oppdatering:

Har gjort:
- skrevet ca. 50 av 70 julekort
- laget serinakaker
- laget opptil flere snodige vesener som skal gis bort til slektninger (barnas gaver)
- kjøpt gave til søstrene mine, mannen, en venn, ei tante, tre fettere, bestemor, samt strikket sjal til ei gammel tante
- mannen har vasket vaskerommet, badene og boden
- bakt pepperkaker
- rundvasket stua (unntatt taket, jeg er da ikke helt gal og dessuten sjekket jeg at det ikke var så veldig skittent..)
- kjøpt gaver til mamma, pappa (i alle fall nesten) og ett barn
- kjøpt juleantrekk til barna
- utelysene er hengt opp

Skal gjøre:
- kjøpe gave til Hvit og litt mer til pappa
- strikke ferdig noe
- skrive resten av julekortene
- ordne i fryseren
- kjøre pyrolyse på komfyren
- vaske vinduer
- vaske soverommene og loftstua
- pusse sølvet (alle ni )
- bake kakemenn
- kjøpe juletre
- kjøpe blomster
- pynte huset til jul

Det kommer seg altså. Men det med vaskingen utgår sannsynligvis og blir byttet ut med utvidet rydding. CityMaid kommer på tirsdag, men de gjør jo bare vanlig kattevask som alltid.
Formen min er på fallende kurs så jeg ligger langt bak skjema.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:56   #791
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg synes du skal stryke noen av de punktene, Appelsin. Helsa først. Hva i huleste er pyrolyse?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:58   #792
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Åh kjære deg, Appelsin! Jeg er enig med forrige skriver; stryk noen av punktene! Det skal være en gledens tid dette.... ta vare på deg selv!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:59   #793
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har i dag laget lavkarbosnop og ble svært så fornøyd med resultatet!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:13   #794
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg synes du skal stryke noen av de punktene, Appelsin. Helsa først. Hva i huleste er pyrolyse?

Enkelte punktene vil nok bare elimineres av tidens løp. Det er jo ikke mange dagene igjen.

Pyrolyse er for øvrig noe fancy greier som krever lite jobb - komfyren har en knapp hvor den liksom brenner opp seg selv, noe som skal være i rengjørende øyemed. Og etter noen timer med svilukt i huset ligger det en askehaug i bunnen, som man bare kan tørke bort.
Det slår meg at jeg skulle ha gjort det før jeg vasket stua, men nå kan jeg i hvert fall gjøre det før jeg henger opp nye gardiner på kjøkkenet. Og så må jeg huske å skru av ventilasjonsanlegget i huset, for da begrenser lukta seg til 1. etg. i det minste.

Men å kjøpe juletre, blomster og å pynte - det må jeg jo bare gjøre. Samma med å strikke greiene ferdig, og å kjøpe siste gave-rest.
Appelsinmannen har vært veldig flink de siste ukene, men strikking duger han dårlig til, gitt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:18   #795
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Oi, sånn knapp vil jeg ha på neste komfyr. Strikking er kanskje litt heftig å sette ut til Appelsinmannen, ja. :Knegg:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:27   #796
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Julevask gjort idag, og handlet mat. Måtte innom 3 butikker for å få en skarve boks med kremfløte jeg skal ha til riskremen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:27   #797
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har i dag laget lavkarbosnop og ble svært så fornøyd med resultatet!

Hva lagde du?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 20:54   #798
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hva lagde du?

Jeg har laget brente mandler (med tagatose), sjokolade med havsalt og pecannøtter og kokosmakroner. Skal også lage troikasjokolade. Så er det stop.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 21:57   #799
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er helt enig i at appelsinen gjerne kan stryke noen punkter, men jeg hadde nok valgt noe mer arbeidskrevende enn den pyrolysen om jeg skulle stryke noe, tenker jeg

Jeg har gjort dag 1-delen av "lage sjokoladetrøfler" som skal være gaver og julesnacks. Dvs, dersom det blir litt lite igjen etter passe gaveposjoner, må jeg lage mer, det var mannen som laget det sist, men han aner jo ikke hvor mye han laget, han husker at han hadde en oppskrift, men hvor han fant den eller hvor mye den var på, aner han ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 23:14   #800
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har laget oreokuler og pepperkaker, julevasken har jeg tatt en del ganger allerede(ikke bare bare å pusse opp et rekkehus i julestria).
Tenkte først å droppe juletre siden alt står på hodet her, men da satt ungene ned foten,
så et lite søtt tre skal vi få skviset inn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no