Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 13:56   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser ikke helt hva som er poenget med at de er fra Oslo har med saken å gjøre, men jeg skal la snurte meg ligge og heller gi deg litt medlidenhet, det høres skikkelig kjipt ut med dustete naboer, samme hvor de kommer fra. Jeg hadde glatt gått til politiet siden dere har prøvd vennligere approacher allerede. Siden det de driver med faktisk er ulovlig, så burde det hele være en smal sak. Evt. kan du true med å gå til politiet først, og se om det har noen virkning.

Det blir i alle fall et poeng at de er fra en by, eller i alle fall et større sted, når faren argumenterer med at de flyttet på landet for at guttene skulle få utfolde seg. Jeg kan trøste HI med at ikke alle Oslobeboere tror at man kan gjøre hva man vil utenfor byen.

Forøvrig ville jeg også involvert politiet. Høres helt håpløst ut.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:01   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det blir i alle fall et poeng at de er fra en by, eller i alle fall et større sted, når faren argumenterer med at de flyttet på landet for at guttene skulle få utfolde seg. Jeg kan trøste HI med at ikke alle Oslobeboere tror at man kan gjøre hva man vil utenfor byen.

Vel, det er nok ikke det at han er fra Oslo som får han til å komme med dustete argumenter, heller det at han er en dust. Det hadde han sannsynligvis vært om han var oppvokst på Smøla også. Det er uansett på siden av diskusjonen, og trenger for min del ikke dras videre. Jeg kan faktisk trøste HI med at de færreste Oslobeboere tror de kan gjøre som man vil utenfor bygrensa.

Hvordan er det forresten med lover og regler i forhold til å kjøre i skogen der det går dyr? Det er jo ikke deres eiendom? Og å jage etter dyr bør vel gå på en eller annen dyremishandlingsparagraf?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:02   #23
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Jeg ville ha hinta litt til politiet. Det er for deres eget beste, for det kommer til å gå galt før eller senere... Bør jo ikke være så vanskelig (les: tidkrevende) for politiet å observere de med den hyppighetsfrekvensen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:04   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, det er nok ikke det at han er fra Oslo som får han til å komme med dustete argumenter, heller det at han er en dust.

Ta det med ro, vi er jo enige. Jeg tenkte egentlig bare høyt rundt at dette kunne være en av grunnene til av hovedinnlegger nevnte hvor fyren var fra, og tanken var egentlig nettopp å IKKE spore av tråden. Så la oss komme på rett spor igjen .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:07   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

HI: Du har ikke kamera som registrerer dato go tid da? Så kan du ta bilde av dem hver gang de kjører forbi. Så får du både dokumentert ulovlig kjøring, og hyppighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:07   #26
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Politiet kan vel også gripe inn på bakgrunn av støyplagene, og om nødvendig beslaglegge ATV-ene.

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:24   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nei, det er ikke tinglyst rett til å kjøre der. Veien eies av gården som ligger i midten. Vi fester tomt hos han og gården de plagsomme naboene bor på, eier kun de siste 50 metrene av veien fra naboen i midten og inn til sin egen gård.

Da er det vel egentlig bare de 50meterene dem kan drive å utfolde seg på? Er det lov til å drive å råkjøre rundt med ATV foresten, og til alle døgnets tider?
Og jeg vil tro at gårdseieren som eier veien, har rett til å lage regler...? Eller kanskje det finst noen slike regler allerede i det off.?

Synes dette hørtes veldig urimelig ut, og snakk om å ta seg til rette. Er det mulig.... Skjønner godt at dere blir sprø av dette!

Jeg vil tro at å sette opp gjerde, og lage grind på veien inn til gården kan vere verdt et forsøk ( Mellom midti-gården, og plagsom-gården..)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:39   #28
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:40   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Ah, smart!

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:42   #30
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Eni: Det stemmer nok her hjå oss. Skjer det noko så ringer me 112, ikkje til lensmannen. Ringer me 112 blir det logga og dei er nødt til å rykke ut.

Lhi-My: Smart. Håper han kan hjelpe til med å løyse problemet.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:42   #31
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser ikke helt hva som er poenget med at de er fra Oslo har med saken å gjøre, men jeg skal la snurte meg ligge og heller gi deg litt medlidenhet, det høres skikkelig kjipt ut med dustete naboer, samme hvor de kommer fra. Jeg hadde glatt gått til politiet siden dere har prøvd vennligere approacher allerede. Siden det de driver med faktisk er ulovlig, så burde det hele være en smal sak. Evt. kan du true med å gå til politiet først, og se om det har noen virkning.

Jeg har bodd ti år i Oslo, så jeg er fullt klar over at de fleste der er rimelig vettuge folk. Jeg nevnte at de var derfra fordi de selv argumenterer med at de har flyttet på "landet" for å kunne gjøre som de vil.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:42   #32
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Så bra! Håper været gjør at dere slipper å bli klissvåte da!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:42   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Håper "Petter" blir riktig så forstyrret i både middag og kaffen etterpå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:44   #34
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Heia Petter!
Håper han er en handlingens mann, da. Og ikke bare tenker at har han fri, så har han det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:44   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Suverent - Petter kan se det selv.

Så kan han ta en prat med dem sånn helt uformelt som politi på bygda noen ganger gjør.

Evt kan dere si at dere vil anmelde dem til barnevernet for omsorgssvikt overfor de to yngste barna som risikerer å skade seg og andre alvorlig ved dette.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:46   #36
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av lhi-my, her.

jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "petter" på kaffe på verandaen i kveld. "petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?


genialt!!!

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:49   #37
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg fikk nettopp en sms fra min mann med beskjed om at han har invitert "Petter" på kaffe på verandaen i kveld. "Petter" er en god venn/treningskompis av min mann og jobber som lensmannsbetjent i kommunen...

At vi ikke har tenkt på det før da! Det må da være lov å ha venner på besøk? Jeg kan da ikke noe for at han er politimann?

Smart!

Kjøre ATV kan være skummelt, som bl.a. Raphaël Poirée muligens kan skrive under på?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:01   #38
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:06   #39
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Smart å invitere "Petter" på besøk.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:21   #40
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no