Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 21:11   #201
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hun blir sur fordi hun har det så morsomt. Hvis du er ute på byen med venninnene og mannen din ringte og forlangte at du skulle komme hjem kl 22, hadde du likt det?

I helgene sørger vi for å møte andre folk. Hvis vi bare blir hjemme kjeder hun seg. Så vi besøker som oftest besteforeldrene hver helg, pluss at vi drar i barnehagen og leiker i sandkassa.

Hun er bare ett år, men har vært ekstremt sosial siden hun ble født. Hvis vi hadde folk på barselsvisitt nektet hun å sove før de gikk. Det er bare slik hun er, så vi legger tilrette for at hun skal ha det best mulig.

Måtte le litt av denne. Jeg sammenligner ikke meg selv med en 1 åring. Hvis jeg vil hjem kl. 22 så går jeg hjem. Du er ikke nødt til å hente kl. 16 vet du. De fleste barnehager er åpne til 17, siden dattera di er så supersosial.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:13   #202
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Vel, jeg har heller ikke båret noen baby i magen i ni måneder, men det har aldri falt meg inn at det var synd på meg av den grunn

Ut over det synes jeg innlegget ditt var... spesielt er kanskje ordet jeg leter etter.

Det var et svar på at menn og kvinner faktisk er forskjellige, og at vi nesten må bare godta det.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:19   #203
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Måtte le litt av denne. Jeg sammenligner ikke meg selv med en 1 åring. Hvis jeg vil hjem kl. 22 så går jeg hjem. Du er ikke nødt til å hente kl. 16 vet du. De fleste barnehager er åpne til 17, siden dattera di er så supersosial.



Det er fullt mulig å både følge opp barna sine bra, ha mye tid sammen med dem, og ha både jobb og et liv utenom. Jeg har mye mer tålmodighet og overskudd til barna om jeg studerer eller jobber sammenliknet med da jeg går hjemme.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:21   #204
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg lurer litt på hvorfor det høres så negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenet. Den uttalelsen der er helt på tryne. Hvem lager maten i huset ellers? Vi må spise alle sammen og maten kommer ikke svevende av seg selv. Hvem lager maten i barnehagen? Jo, de som jobber der. Er de tilbake til kjøkkenbenken da? Eller er det bare greit at de kan smøre skiver til andre barn, men ikke til sine egne? Hvis man står på kjøkkenet og lager mat til sin familie så havner man 50 år tilbake i tid, man er kvinneundertrykt og det som verre er?? Jeg lager alt av mat her i huset. Hvis jeg ikke laget mat til mine unger, hvem skulle gjort det? Jo, sambo lager mat noen ganger han også, men det blir mest meg. Vi må slutte med å si at kvinnene havner tilbake til kjøkkenbenken hvis de skal jobbe mindre eller ikke jobbe. Alle må ha mat uansett, og vi drar ikke på restaurant til hvert måltid heller.

Seriøst? Hvorfor det høres negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenbenken?

HVORFOR DET HØRES NEGATIVT UT Å BRINGE KVINNENE TILBAKE TIL KJØKKENBENKEN?

Neisj... for familiene ville jo sulte hvis ikke kvinnene fant sin rette plass...



...beklager...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:24   #205
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Seriøst? Hvorfor det høres negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenbenken?

HVORFOR DET HØRES NEGATIVT UT Å BRINGE KVINNENE TILBAKE TIL KJØKKENBENKEN?

Neisj... for familiene ville jo sulte hvis ikke kvinnene fant sin rette plass...



...beklager...

Men en mann kan godt stå på kjøkkenet også. Og de fleste kvinner står på et kjøkken hver dag uansett. Det er ikke negativt for meg, og jeg ser ikke ned på noen som står ved kjøkkenbenken.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:27   #206
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Verden er urettferdig, blodig urettferdig. Menn får aldri oppleve å bære en baby i 9 mnd. Det er fryktelig synd på menn. Vi kan ikke alltid få i pose og sekk. Siden det først er kvinnen som kan bære frem en baby, mate den med amming så mener jeg det er på sin plass at kvinnen får lov til å gjøre dette så lenge hun ønsker. Altså være hjemme og passe sine avkom selv.

Are you for real?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:28   #207
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Verden er urettferdig, blodig urettferdig. Menn får aldri oppleve å bære en baby i 9 mnd. Det er fryktelig synd på menn. Vi kan ikke alltid få i pose og sekk. Siden det først er kvinnen som kan bære frem en baby, mate den med amming så mener jeg det er på sin plass at kvinnen får lov til å gjøre dette så lenge hun ønsker. Altså være hjemme og passe sine avkom selv.

Heldigvis hadde aldri mannen her i huset godtatt at jeg skulle ha førsteretten på å være hjemme med ungene. Faktisk tenker jeg helt omvendt av deg - siden det er vi som er gravide og ammer, og vanligvis er hjemme store deler av det første året, er det desto større grunn til at pappaen er den som ev. skal redusere på jobbingen senere. En skulle tro det var heldig for hele familien om pappaen kunne ha en dag i uka sammen med ettåringen, for eksempel.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:32   #208
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Jeg har aldri sagt at ikke menn kan passe de små. Jeg sier at kvinner og menn bør kunne redusere sine jobber mens ungene er små. Noen er enige med meg, andre ikke.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:34   #209
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg har aldri sagt at ikke menn kan passe de små. Jeg sier at kvinner og menn bør kunne redusere sine jobber mens ungene er små. Noen er enige med meg, andre ikke.

Du sa vitterlig at kvinner bør få være hjemme og passe sitt avkom så lenge de ønsker.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:36   #210
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Du sa vitterlig at kvinner bør få være hjemme og passe sitt avkom så lenge de ønsker.


Ja hvis de ønsker, men menn kan også hvis de vil.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:39   #211
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Valentina: jeg skal ikke snakke for Skremmeren, for det klarer hun utmerket selv.

Men - det jeg tenker: hvorfor vil man ha barn hvis man ikke anser seg selv som en kompetent omsorgsperson? Sagt på en annen måte: hvorfor skal akkurat JEG ha barn, hvis noen andre er bedre rustet til å ta seg av dem?

Og helt ærlig - når jeg leser hva du skriver om at barna dine ikke enser deg og ikke ønsker å være sammen med deg (foretrekker venner og har ikke tid til å være med hjem fra barnehage) - da blir jeg overbevist om at sånn vil jeg ikke ha det. Hvis jeg er en så uviktig person i mine barns liv at de foretrekker vennene og barnehagen, da har jeg mislyktes som mor. Da kunne jeg like godt latt være å få barn.

Mine barn er sterkt knyttet til både meg og mannen. Selv om de har det gøy i barnehagen er det aldri noen tvil om at de skal være med hjem. De løper oss i møte når de blir hentet i barnehage / SFO og viser tydelig at de ønsker å være med oss.

Jeg ønsker ikke å være en av mange likeverdige omsorgspersoner for barna mine. Jeg ønsker ikke å være på linje med barnehageansatte og lærere og SFO-personale. Jeg ønsker å være hakket viktigere for barna. Og barna mine er også hakket viktigere enn både jobben, kollegene, venner og øvrig slekt og familie. Sånn har vi det. Vi er en familie som liker å tilbringe tid sammen.

Men kjære, snakk om å overtolke! Siden mine barn er blåkopier av Valentinas er vel også jeg da en mislykket mor etter denne standarden... Og venninnen min som har barnehagebarn som henger ved porten og venter på mamma i timesvis har lykkes? Siden barnet så tydelig viser at det bare vil være med mamma mener jeg? Jeg har til og med reist fra SFO UTEN Storesøster jeg, for å hente Lillebror først. Hun hadde det så gøy.

Nei, jeg ser det hvertfall ikke sånn. Og jeg ser det ikke som noen falitterklærlng at JEG ikke er den morsomste lekekameraten for min 6-åring. Jeg er skikkelig dårlig på slengtau, og ser ikke helt for meg Storesøster og jeg som lusker rundt som "tyver" i nabolaget med lommelykt og pappbriller...

Jeg orker ikke være så kjempeopptatt av at JEG må være VIKTIGST. Hvordan barna mine har det og ikke minst fungerer i hverdagen er viktigere.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:42   #212
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Jeg blir nesten lam i kjeften (les:fingrene) av å lese det du skriver macy. Du har holdninger som heldigvis begynner å bli dinosauriske. Som mann ville jeg blitt svært fornærmet av å lese alt du lirer ut av deg. Jeg antar at du ville fått et stort sjokk dersom du besøkte vårt hjem og fikk se hva menn i dag faktisk kan klare å bidra med.

Macy:

Sitat:

Jeg lurer litt på hvorfor det høres så negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenet. Den uttalelsen der er helt på tryne. Hvem lager maten i huset ellers?

Jeg er litt usikker på om jeg skal: eller

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 05-10-07 kl 21:48. Årsak: leif
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:48   #213
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja hvis de ønsker, men menn kan også hvis de vil.

Begge to så lenge de ønsker? Det høres bra ut.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:07   #214
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Jeg tenker at et barn som klarer å fortsatt konsentrere seg om leken dersom den er spennende selv om moren er kommet for å hente kanskje ikke er så redd for at mor skal stikke av? Jeg tror det å ikke komme løpende med en gang like gjerne kan være et tegn på at barnet er trygg på at mamma (eller pappa) ikke går fra dem og derfor ikke er noen de trenger å tviholde fast i.

Forøvrig sendte jeg sønnen min til avlastning denne helgen. Det var faktisk litt deilig. Det ville det selvsagt ikke vært dersom jeg ikke var sikker på at han har det kjempefint der og gleder seg til hver gang han skal dra. Selv gleder jeg meg til noen netters sammenhengende søvn og at "kloa" i musklene mellom skulderbladene skal slippe litt taket. Og så gleder jeg meg til han kommer hjem igjen.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:15   #215
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Det var et svar på at menn og kvinner faktisk er forskjellige, og at vi nesten må bare godta det.

Jeg har ingen problemer med å godta at menn og kvinner er forskjellige, og det tviler jeg på at særlig mange andre her har heller. Men jeg kan ikke se at dette er relevant for diskusjonen i det hele tatt. Var det et argument for noe, eller kanskje et argument mot noe, eller bare et utsagn du plutselig følte for å komme med?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:18   #216
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg blir nesten lam i kjeften (les:fingrene) av å lese det du skriver macy. Du har holdninger som heldigvis begynner å bli dinosauriske. Som mann ville jeg blitt svært fornærmet av å lese alt du lirer ut av deg. Jeg antar at du ville fått et stort sjokk dersom du besøkte vårt hjem og fikk se hva menn i dag faktisk kan klare å bidra med.

Macy:


Jeg er litt usikker på om jeg skal: eller

Hva du mener om meg får være din sak. Jeg vet jeg har mange med meg som ønsker å jobbe redusert, eller jeg kjenner også de som ikke vil jobbe i det hele tatt mens ungene er små. Jeg ver utmerket godt at menn kan vaske, rydde, tørke støv, passe unger og alt det der. Det var ikke det vi diskuterte.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:21   #217
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ingen problemer med å godta at menn og kvinner er forskjellige, og det tviler jeg på at særlig mange andre her har heller. Men jeg kan ikke se at dette er relevant for diskusjonen i det hele tatt. Var det et argument for noe, eller kanskje et argument mot noe, eller bare et utsagn du plutselig følte for å komme med?

Jeg kom med den uttalelsen angående diskusjon av likestilling og kvinner tilbake til kjøkkenbenken osv. Føler ikke det blir slik mange fryker, at kvinner kun står ved kjøkkenbenken. Omsorgsarbeid ved egne barn bør bli belønnet på lik linje med all annet omsorgsarbeid.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:29   #218
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg kom med den uttalelsen angående diskusjon av likestilling og kvinner tilbake til kjøkkenbenken osv.

Ja, jeg så det, og jeg skjønte ikke hva den uttalelsen hadde med saken å gjøre. Å påpeke at vi "nesten bare må godta" at menn og kvinner er forskjellige, får det til å høres ut som om det er noen som ikke godtar det (dessuten får det det til å høres ut som om du mener den forskjellen er relevant for diskusjonen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:35   #219
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Hva du mener om meg får være din sak. Jeg vet jeg har mange med meg som ønsker å jobbe redusert, eller jeg kjenner også de som ikke vil jobbe i det hele tatt mens ungene er små. Jeg ver utmerket godt at menn kan vaske, rydde, tørke støv, passe unger og alt det der. Det var ikke det vi diskuterte.

Jeg har selv jobbet redusert, mannen min også forsåvidt, hva har det med saken å gjøre? Jeg kommenterte din uttalelse om at du ikke kunne skjønne hva som var galt med "kvinner tilbake til kjøkkenbenken", og din undring rundt hvem som skulle lage mat dersom ikke kvinnen gjorde det. Så jo, det var det vi diskuterte - og det var du som faktisk bragte temaet på banen.

Jeg er også en av de mange som innser at det er forskjell på kvinner og menn. Når man har klart å lage barn, er det også ganske åpenbart at man har oppdaget at det finnes forskjeller.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:54   #220
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.



Det er fullt mulig å både Jeg har mye mer tålmodighet og overskudd til barna om jeg studerer eller jobber sammenliknet med da jeg går hjemme.

Jeg har det omvendet.....

Kommer utslitt hjem fra jobben, nei da har jeg ikke mye ekstra....

Godt at folk er forskjellig.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no