Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 20:17   #421
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opptaksprøve. Man må kjøre Buggis gjennom en hinderløype bestående av svaberg, holkete brostein og sagmugg, etterfulgt av skriftlig teoriprøve ("Nevn tre gode vognlangere i minst tre EU-land som sender som gave" o.l.) avsluttet med styrkeløfteksamen. Dvs dra en Emmaljunga duovogn opp trappene i en syvetasjers bygård på Majorstua. Eller tilsvarende; vi har opptaksprøver 30. februar hvert år i 11 større byer i Norge.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:18   #422
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Vognmafiaen

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:22   #423
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg flirte litt da jeg så at DN skrev om vognmafiane. Det var tydelig at vedkommende som skrev hadde tilbragt litt tid inne på NM og lest innlegg. Men selve artikkelen syntes jeg ble platt og småteit, en næringslivsavis som DN burde hatt et litt annet fokus enn "Gucci er suuupert, assa". Det var nevnt at småbarnsforeldre er en stor og viktig kundegruppe, men de kunne godt ha skrevet mer om kjøpepress, mote og forbrukersamfunnet, som nybakte mammer (og pappaer) møter på.

kjøpepress? har vi det som voksne å? har man råd til dyre ting så er det vel de butikkene man drar til. har man ikke råd, kjøper man brukt.. man er vel like god uansett. synes selv gucci er supert.. å hadde jeg hatt penger hadde jeg da kjøpt det.. liker modellene gucci kommer med.. å kan da ikke se noe galt i det. noen liker blått andre rosa.. det går ut på det samme mener jeg.
har alri blitt utsatt for kjøpepress som mor

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:27   #424
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av senil, her.

kjøpepress? har vi det som voksne å? har man råd til dyre ting så er det vel de butikkene man drar til. har man ikke råd, kjøper man brukt.. man er vel like god uansett. synes selv gucci er supert.. å hadde jeg hatt penger hadde jeg da kjøpt det.. liker modellene gucci kommer med.. å kan da ikke se noe galt i det. noen liker blått andre rosa.. det går ut på det samme mener jeg.
har alri blitt utsatt for kjøpepress som mor

Ja, noen liker rosa og noen liker blå, og jammen liker noen stor bokstav etter punktum og ordet og istedenfor å.
Rart at noen kan benekte at det finnes kjøpepress.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:30   #425
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av senil, her.

har man råd til dyre ting så er det vel de butikkene man drar til.

Eh, nei, ikke nødvendigvis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:30   #426
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

for ungdom å sånn, ja de har det. men når vi er voksne å klarer å tenke å vet att ikke hva man har har betydning så har kjøpepress ingenting med saken å gjøre lengre. eiesyken kan vel noen ha. noen som vil alltid ha det beste. men er da ikke kjøpepress. er deres personlighet.

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:30   #427
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Er dette en spøk?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:31   #428
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ja, noen liker rosa og noen liker blå, og jammen liker noen stor bokstav etter punktum og ordet og istedenfor å.
Rart at noen kan benekte at det finnes kjøpepress.

Å, du er jo reine poeten!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:31   #429
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eh, nei, ikke nødvendigvis.

sa jeg noe med att man gjorde? eller att det vel de man drar til? hvor man handler definerer ikke hvem man er. ikke tingene man har eller.

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:32   #430
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av senil, her.

hvor man handler definerer ikke hvem man er. ikke tingene man har eller.

Nei, men mange mener det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:32   #431
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Oj, nå fikk jeg hodepine.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:33   #432
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

at jeg ikke gidder å bruke store bokstaver etter punktum å komma, så blir man altså her trekasert å mobbet.. jaggu sneversynte damer.. værste jeg har sett. dere burde skamme dere.. herreminmåne få ett liv.. jeg må da få lov å være meg uten å bli trakasert for det av dere prikkfri mennesker..

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:33   #433
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av senil, her.

kjøpepress? har vi det som voksne å? har man råd til dyre ting så er det vel de butikkene man drar til. har man ikke råd, kjøper man brukt.. man er vel like god uansett. synes selv gucci er supert.. å hadde jeg hatt penger hadde jeg da kjøpt det.. liker modellene gucci kommer med.. å kan da ikke se noe galt i det. noen liker blått andre rosa.. det går ut på det samme mener jeg.
har alri blitt utsatt for kjøpepress som mor

Selvsagt finnes det kjøpepress, og selvsagt har du blitt utsatt for det. Om du har latt deg påvirke til å kjøpe noe du ellers ikke ville ha kjøpt, kan jeg selvsagt ikke uttale meg om, men du kan være helt sikker på at du blir utsatt for kjøpepress av ulik grad hver eneste dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:35   #434
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av senil, her.

at jeg ikke gidder å bruke store bokstaver etter punktum å komma, så blir man altså her trekasert å mobbet.. jaggu sneversynte damer.. værste jeg har sett. dere burde skamme dere.. herreminmåne få ett liv.. jeg må da få lov å være meg uten å bli trakasert for det av dere prikkfri mennesker..

OK. Det er en spøk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:35   #435
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

hør ordet kjøpePRESS men blir presset til å kjøpe noe.. å nei det blir jeg ikke..

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:35   #436
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Å, du er jo reine poeten!

Roser er røde, fioler er blå, FP-folk er kule, og liker gjerne å "rule"!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:35   #437
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Og selvsagt er det ikke slik at alle automatisk kjøper bare det de har råd til. Det er jo nettopp et av problemene med kjøpepress.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:36   #438
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Sitat:

Roser er røde, fioler er blå, FP-folk er kule, og liker gjerne å "rule"!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:37   #439
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det meg du skratter av!?



...

Det er juks å redigere i ettertid!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:37   #440
senil
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 12
senil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK. Det er en spøk.

nei.. men att jeg ikke kommer til å være her inne mer.. er helt klart. aldri opplevd maken til oppførsel. en tin er å ha en mening. men å mene att andres mening da er feil blir idiotisk. å jeg er med i forum andre steder å bruker heller ikke store bokstaver der. å jeg har leifer overalt. kunne ikke bekymre meg mindre. blir jeg dømt etter det, så er det vel de som dømmer som har ett problem.. ble anbefalt dette forumet i dag.. tror den som anbefalte dette skammer seg litt nå

senil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no