Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-20, 16:56   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Og det viktigste av alt, pust med magen og tenk at det er to timer av livet ditt. Blir så bra så.

Skjønner godt at det er stas for bursdagsbarnet å få hele barnehagegruppa hjem til seg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-20, 17:15   #22
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Ein gong då ungane var små og vi hadde litt knapt med bord og stolar lagde vi lavt bord av bruskasser med plater på, og puter på golvet til å sitte på. Det fungerte fint.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:18   #23
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Vin og pusting med magen er notert!

Puter på gulvet høres i grunnen hyggelig ut, skal vurdere om vi gjør det slik eller om vi bruker to bord. Fint om alle sitter sammen, samtidig så ser jeg for meg at det blir hakket mer kaos om alle skal sitte på gulvet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 14:15   #24
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Du skulle invitert dem hjem i barnehagetiden...det gjorde vi ett år. Inviterte til bursdag i barnehagetiden der ungene kom med personalet på avdelingen. Beste bursdagen! Ungene var i "barnehagemodus" og hørte på de voksne, og det var tre ekstra par med hender til å hjelpe! (Men da var det jo uten gaver, så bursdagsbarna her var forberedt på det da...)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 14:17   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Men vi har hatt bursdag med picnic på gulvet. Pølsekiosk i døråpningen og så satte de seg på gulvet i spisestua, hvor vi hadde flyttet vekk møblene.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 21:26   #26
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Haha, smart idé å invitere i barnehagetiden - med personalet! Jeg tror ikke jeg hadde fått meg til å foreslå det, men det går uansett ikke i vårt tilfelle siden vi ikke inviterer hele avdelingen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 20:32   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Haha, smart idé å invitere i barnehagetiden - med personalet! Jeg tror ikke jeg hadde fått meg til å foreslå det, men det går uansett ikke i vårt tilfelle siden vi ikke inviterer hele avdelingen.

Det er den mest geniale bursdagen jeg noen gang har avholdt!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 16:42   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Hvordan gikk det til slutt med denne bursdagen? :nysgjerrig:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 21:35   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Haha, smart idé å invitere i barnehagetiden - med personalet! Jeg tror ikke jeg hadde fått meg til å foreslå det, men det går uansett ikke i vårt tilfelle siden vi ikke inviterer hele avdelingen.

Her er det heldigvis ikke lov lenger,ble forbud for noen år siden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 22:48   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Vi gjorde det det året jeg gikk hjemme med minsten og vi feiret 4årsdagen til eldstemann på dagtid. Inviterte hele avdelingen med de voksne. Gikk strålende. Var på vinteren og hang alle barnehagedressene på dusjstangen og det var litt kaotisk med klær men funket fint med pølser og sjokoladekake.
Vi tok en lang benkeplate og mannen lagde lave bukker så det ble bord og med masse puter rundt på gulvet så fikk alle plass. De voksne satt i sofaen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 22:57   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Jeg har hørt om flere som har gjort det, men da i barnehager hvor dette har vært en "greie". Antar at ikke alle åpner for det. Vi har aldri vært med på det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 13:54   #32
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan gikk det til slutt med denne bursdagen? :nysgjerrig:

Beklager en smule treg oppfølging av tråden her. Joda, det gikk veldig fint, dette med liten plass var jo overraskende uproblematisk. Det var ikke behov for noen organiserte leker, alt gikk av seg selv, og ungene koste seg. Tegning på papirduk var lurt! Men jeg var veldig glad for at mange foreldre ble igjen, jeg innså fort at det hadde vært vel optimistisk å ta seg av alle de små gjestene helt alene. :rapporterer:

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 18:56   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre barnebursdag med altfor mange folk, på altfor liten plass, hyggelig

Høres hyggelig ut! Og sikkert veldig stas for bursdagsbarnet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no