Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 11:51   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Floksa's in tha house!

Om man skader andres eiendom gjør man selvsagt opp for seg.

Jeg kan være enig i at jeg selv ikke hadde reagert så veldig på en ripe i bilen min, men jeg hadde virkelig reagert på at noen gjør en skade og ikke er interessert i å gjøre opp for seg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:53   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jeg også har opplevd å ha blitt parkert inne. Jeg ble ikke blid, men jeg herpet ikke nabobilen heller. Det er faktisk ikke slik at det andre er teite gjør slik at man selv kan være teit, helt akseptabelt. (Det gjør det dog mer akseptabelt, jeg medgir det.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:05   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja faktisk!
Det har skjedd flere ganger i pintrange parkeringshus i Trondheim at jeg har ålet meg, blitt støvete og svart etter å ha presset meg mellom skitne biler og vi har også brukt bakdøra på bilen for å komme inn alle sammen. Sånn er det. Jeg ødelegger ikke verdier for mange tusen bare fordi det er trangt altså. Det får være grenser.

Da jeg var gravid sleit jeg litt med å komme inn noen ganger og da fikk jeg hjelp fra en annen en gang til å rygge ut bilen slik at jeg skulle klare å komme meg inn.

Jeg er villig til ganske mye for å ikke ødelegge andres eiendom altså.

Det er heller ikke mye plass å vinne på å skubbe borti andres biler framfor å forsiktig holde et stykke tøy, eller jakka si i mellom for å ikke lage riper.

Med godvilje går det meste.

Innser at du er mye snillere og mer tolmodig enn meg!

Jeg hadde nok også krabbet gjennom bakdøra som siste utvei, men da hadde jeg vel også vært bortimot istand til å drepe vedkommende som eide bilen ved siden av.
Godt jeg bo på landet og svært sjelden behøver å forholde meg til sånt. Det hadde tatt livet av meg

Jeg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr. Jeg har også fått ripet opp vår bil, uten å finne noen lapp med navn og nr så helt alene om å synes dette er en ikke så stor sak er jeg vel ikke..
I HI tilfelle hadde jeg aldri brukt så mye energi på å jakte opp og forsure forholde til en av foreldrene i banehagen. Men vi har alle forskjellig syn på hva som er riktig å gjøre. Jeg blir sint på klineparkerere

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:15   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det å bli parkert inne er ikke kult. Det er sant, men det er ikke så mye å "vinne" i forhold til å komme seg inn i bilen ved å herpe en nabobil heller.

Nei, men det er jo lettere at det skjer noe. Jeg hadde betalt skadeforsikringen med mye større "glede" hvis det utelukket hadde vært min (eller ungenes) skyld at jeg hadde skrapet opp en bil, enn hvis grunnen delvis hadde vært at nabobilen hadde parkert teit. Samme følelsen som med syklister. Jeg stopper selvfølgelig uansett når noen sykler over et gangfelt, men jeg er blidere på de som sykler med ok fart og tydelig signaliserer at de skal over enn de som bare kaster seg over slik at man må steinstå på bremsen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:16   #45
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg blir sint på klineparkerere

Det er ganske mange som gjør meg sint også, men jeg skader ikke eiendelene deres av den grunn.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:27   #46
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Hvis det er en trang parkeringsplass så rygger man bilen litt ut slik at man kan fylle bilen opp med med unger uten å ripe opp nabobilen. Hvis noen riper opp bilen min blir jeg sur. Det er en bruksting med stor verdi og jeg ønsker å holde verditapet på et minimum.

Jeg tar konsekvent bilder av bilen ved siden av hvis det er trangt. Jeg tar bilde av hvordan bilene står og bilskiltet.

Jeg ville helt klart ha skrevet skademelding i HI`s situasjon.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:32   #47
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jeg kjenner jeg blir rett og slett sjokkert over deg, Floksa. Ikke å gjøre opp for seg når man skader andres ting. - Det er altså greit å overlate kostnadene for skaden til andre?

Vi har ny bil og hadde vi funnet en slik ripe HI snakker om her hadde vi definitivt ville reparert skaden. Det ville kostet endel tusen og jeg ville følt det veldig urettferdig at det var jeg som skulle betale for det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:32   #48
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Oi! Jeg hadde blitt kjempesint hvis jeg hadde havnet i HI's situasjon, og jeg håper det løser seg med skademelding på mandag! Også er jeg også ganske sjokkert over Floksa's holdning kjenner jeg. At man legger igjen lapp med navn og nummer hvis man skader en bil tar jeg som en SELVFØLGE, omtrent så selvfølgelig at jeg trodde ikke det måtte sies til voksne mennesker. Det har ingenting med verdien på bilen eller om andre har parkert teit å gjøre altså, det er alminnelig folkeskikk å gjøre opp for seg om man forårsaker en skade.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:35   #49
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Det er vel ikke snakk om å herpe en bil i dette innlegget da. Vedkommende har laget en ripe på 1 cm på hovedinnleggers bil.

Vi betalte åtte tusen for omlakkering av ei bildør for noen år siden. Da hadde noen laget to lange og kraftige riper i lakken mens jeg stod parkert på parkringsplassen på skolen jeg jobber på. Kjedelig, men man parkerer jo på eget ansvar. Det var samboren min som oppdaget skaden. Og jeg vet at jeg ikke hadde vært borti noe. Jeg hadde kun kjørt til og fra jobb.

Siden du kjenner til synderen bør det jo ikke være noe problem å få henne til å skrive under.


Sist redigert av Veslemøya : 27-06-10 kl 12:47.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:41   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Innser at du er mye snillere og mer tolmodig enn meg!

Jeg hadde nok også krabbet gjennom bakdøra som siste utvei, men da hadde jeg vel også vært bortimot istand til å drepe vedkommende som eide bilen ved siden av.
Godt jeg bo på landet og svært sjelden behøver å forholde meg til sånt. Det hadde tatt livet av meg

Jeg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr. Jeg har også fått ripet opp vår bil, uten å finne noen lapp med navn og nr så helt alene om å synes dette er en ikke så stor sak er jeg vel ikke..
I HI tilfelle hadde jeg aldri brukt så mye energi på å jakte opp og forsure forholde til en av foreldrene i banehagen. Men vi har alle forskjellig syn på hva som er riktig å gjøre. Jeg blir sint på klineparkerere

Jeg er enig i at man må nesten regne med striper og småsår i lakken sin når man ferdes ute blant folk, men å skade andres bil med vilje, blir litt drøyt. Vi har sår på hver side av vår 04-modell, men der har jeg fersket synderen med stein eller pinne i hånda flere ganger. Synd hun er for ung til å holdes erstatningspliktig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:42   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Du er jammen ikke sann, Floksa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:50   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Satan, Floksa. Du kan ikke ha lest HI skikkelig. Ikke at det er greit å ripe opp bildører med vilje (eller ikke legge igjen lapp med navn og nr etterpå om uheller skulle være ute) uansett, gjør man det er man en kronidiot som ikke burde hatt lappen (det betyr deg), men HI skriver om ei dame som står rett foran henne og GNIR bildøra inn i døra hennes, og når hun blir konfrontert med det så er det bare "åja, hadet". Jeg hadde nesten vært truendes til å sparke et slikt menneske på skinnleggen. Man gjør opp for seg, samme hva!! Mulig jeg er premenstruell nå, men jeg har sjelden blitt mer provosert av noe her inne enn av dette du skriver her, Floksa.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:56   #53
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Missas forslag hadde jeg fulgt.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:06   #54
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Å jøye meg, Floksa.

Håper det ordner seg, Balanse. Missas forslag var godt.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:09   #55
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Floksa: Å ødlegge andres eiendom uten å gjøre opp for seg er så sjofelt, simpelt og lavmål at jeg finner ikke ord. Det er kanskje ikke så nøye for deg og du "hater at noen parkerer klint oppi deg", men her jeg bor parkerer man ganske tett om man skal følge oppmerkede parkeringsplasser. Og det skal man jo.

Opprinnelig lagt inn av Floksa

eg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, [b]jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr

Jo, det er akkurat det du er: en ond kjerring. Du ødelegger andres verdier uten å gjøre opp for deg og da er du faktisk ond, kriminell, dom som et brø og fullstendig blåst for samvittighet. Shame on you!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:11   #56
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så nå andre kliner bilen sin inn i din, skal man pent stå å vente i 1-2-3-5 timer på at vedkommende finner det for godt å komme ut igjen å flytte bilen sin?
Gjerne med 3 unger og en handlevogn full av mat?

Greit å vite

Floksa da.
Jeg tror du overtolker noen egne erfaringer inn i dette. Jeg er litt sjokkert over at du mener andres eiendom er fritt vilt avhengig av din subjektive oppfatning om hvorvidt de er til ulempe for deg. I mitt konkrete tilfelle så parkerte jeg først, og skrapedamrn parkerte etterpå, klin inntil meg på tross av at det var ledig ved siden av henne igjen. Med andre ord, hun hadde fri bane på andre siden, og kunne satt barnet inn den veien. Så da mener du vel at jeg burde hatt rett til å ripe opp hennes bil?

Skrapen på bilen min var forresten ca 1 cm bred, i tillegg til å være ganske lang. Mener du altså at det er sært at jeg ber henne ta ansvaret for en skade som vil koste meg mye penger jeg ikke har, og som hun hadde alle muligheter til å unngå å forvolde?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:38   #57
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Nei, jeg gjør faktisk ikke opp for meg uten videre dersom jeg kommer til å forvolde skade ved et uhell. Kliner ungene døra opp i nabobilen så er det en selvfølge å fikse opp i det. KOmmer jeg borti nabobilen, i et fortvilet forsøk på å komme inn i egen bil,når denne står klint oppi min.... not so much

Om noen skraper opp bilen min når den står klint oppi en annen, ser jeg på som MIN tabbe, ikke den som kom til å lage ripen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:39   #58
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Innser at du er mye snillere og mer tolmodig enn meg!

Jeg hadde nok også krabbet gjennom bakdøra som siste utvei, men da hadde jeg vel også vært bortimot istand til å drepe vedkommende som eide bilen ved siden av.
Godt jeg bo på landet og svært sjelden behøver å forholde meg til sånt. Det hadde tatt livet av meg

Jeg er foresten ikke noen ond kjærring som med vilje riper opp biler, men ja, det har skjedd, som hendelig uhell og nei, jeg legger ikke igjen lapp med navn og nr. Jeg har også fått ripet opp vår bil, uten å finne noen lapp med navn og nr så helt alene om å synes dette er en ikke så stor sak er jeg vel ikke..
I HI tilfelle hadde jeg aldri brukt så mye energi på å jakte opp og forsure forholde til en av foreldrene i banehagen. Men vi har alle forskjellig syn på hva som er riktig å gjøre. Jeg blir sint på klineparkerere


Om du har et så snervert syn, så må du jo for for all del ikke parkere på plasser der du kan risikere å biler på siden av deg.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:44   #59
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Floksa da.
Jeg tror du overtolker noen egne erfaringer inn i dette. Jeg er litt sjokkert over at du mener andres eiendom er fritt vilt avhengig av din subjektive oppfatning om hvorvidt de er til ulempe for deg. I mitt konkrete tilfelle så parkerte jeg først, og skrapedamrn parkerte etterpå, klin inntil meg på tross av at det var ledig ved siden av henne igjen. Med andre ord, hun hadde fri bane på andre siden, og kunne satt barnet inn den veien. Så da mener du vel at jeg burde hatt rett til å ripe opp hennes bil?

Skrapen på bilen min var forresten ca 1 cm bred, i tillegg til å være ganske lang. Mener du altså at det er sært at jeg ber henne ta ansvaret for en skade som vil koste meg mye penger jeg ikke har, og som hun hadde alle muligheter til å unngå å forvolde?

Nei, jeg synes også damen oppførte seg relativt spesielt, mine betraktinger var mer på det generelle plan.
1 cm bred??? Jøye meg, er det mulig å i det heletatt få til med en bildør?
Da skjønner jeg godt at du reagerte.
De ripene jeg har vært borti er type 1 mm og kanskje 0,5 cm lange.
Og det blir jo da også det referansegrunnlaget jeg uttaler meg utifra.
Men da trekker jeg alt tilbake, det er selvfølgelig ikke "greit" å lage 1 cm brede, lange striper i andres bildører! Om noen har oppfattet meg dithen at jeg synes det er greit.
(det er aldri greit å ripe opp andres dører, men det skjer nå av og til lell)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:47   #60
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?

Det er et seriøst spørsmål, for "alle" biler som er noe eldre enn 2-3 år har småriper i lakken på disse stedene og om dette er vanlig praksis så er det vel mange her som har opplevd dett.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no