Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 15:08   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg ser poenget ditt, og det er noe jeg er ganske bevisst på. Jeg har aldri løse gjenstander i bagasjerommet, men har vogn, sekker og bagger der. De to bakerste setene er så brede og så høye at jeg ikke kan skjønne at det skal være fysisk mulig at disse tingene skal komme seg fram i resten av bilen ved en krasj. Da må i så fall setene løsne eller brettes, og da har vi strengt tatt større problemer.

Men mulig det er noe jeg ikke har tenkt på?

Når man kjører med bare 2 seter til baksete, eller 2+2, blir det plass mellom setene for at ting kan komme fram. Små ting blir raskt tunge når g-kreftene tar tak i dem...

Jeg vet ellers VW har løsninger til en del andre modeller med nettingvegger som skrus fast. vil tro man får slikt til flere merker, men kan være at de blir noe mer upraktiske.


Sist redigert av mrc : 26-08-10 kl 15:20.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 15:16   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Bak all bagasjen på det bildet ser man løsningen som er i Touran for å kunne laste høyt. Tar liten plass når det er tatt ut og lagt sammen og monteres veldig raskt:

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 15:49   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Når man kjører med bare 2 seter til baksete, eller 2+2, blir det plass mellom setene for at ting kan komme fram. Små ting blir raskt tunge når g-kreftene tar tak i dem...

Jeg vet ellers VW har løsninger til en del andre modeller med nettingvegger som skrus fast. vil tro man får slikt til flere merker, men kan være at de blir noe mer upraktiske.

Små, tunge ting ja, type støvler og brusflasker, men ikke sekker og vogner.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:14   #24
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Mange ting å ta hensyn til her ser jeg. Vi må nok gå i tenkeboksen og prøve alternative bilene tror jeg.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:37   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Grandis

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:47   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Hvorfor har dere ikke Citroën Grand Picasso med i regnestykket? Prismessig ganske gunstig, gode løsninger innvendig og fantastisk frontrute.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:47   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Øh, hvor ble bildene mine av?

  Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:56   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Grandis begynner å bli gammel, og blir på noen områder kanskje noe umoderne sammenlignet med en del av konkurrentene som har kommet nå. Ville kanskje si at Grandis er en aktuell kandidat om man skal kjøpe bruktbil i dette segmentet, men skal man kjøpe helt ny bil, synes jeg ikke det virker som prisen kan forsvares.

Men mulig den konkurransen Grandis har nå kan legges til grunn for pruting. Sett opp i mot Galaxy og Sharan tror jeg ikke den holder seg like godt i pris heller. Grandis benytter vel fortsatt VWs gamle 2.0TDI med pumpedyse i stedet for den nye 2.0TDI med Common Rail som man finner i Touran og Galaxy nå. Den gamle 2.0TDI-en er for så vidt ingen dårlig motor, men den støyer noe mer, uten at det trenger å være et praktisk problem. Men det går litt inn i rekken av ting som vel viser at Grandis kunne trengt en oppgradering nå...

Man kan jo imidlertid se på hva som er i utstyrspakkene også nå. Spesielt nå i starten tipper jeg VW vet å ta seg betalt for Sharan og gir lite rabatter ettersom de trolig en god stund fram over kommer til å ha etterspørsel som overstiger leveringsevnen.

Dessverre for Sharan, er det vel først til våren at det kommer en modell med mindre motor enn 140hk. En dieselmodell med 110-115hk vil gjøre prisen lavere, samtidig som det er ytelse nok for de fleste i målgruppen for bilen. Her får man litt av forskjellen mellom Sharan og Galaxy også. Pris for rimeligste modell er omtrent det samme, men Sharan ha da faktisk ganske mye kraftigere motor enn Galaxy (140 vs. 115 hk)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:00   #29
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har prøvekjørt S-max i dag, og er overbevist! Så goood plass og deilig bil å kjøre. Skal veksle mellom en Polo og S-max i hverdagen, det kommer til å kreve litt konsentrasjon i parkeringshuset tror jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:08   #30
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Vi har prøvekjørt S-max i dag, og er overbevist! Så goood plass og deilig bil å kjøre. Skal veksle mellom en Polo og S-max i hverdagen, det kommer til å kreve litt konsentrasjon i parkeringshuset tror jeg.

Rygge-/parkeringssensor er vel en mulighet på tilbehørslisten.... men klart, det kan være svinger i parkeringshusene som passer bedre for biler med noe bedre svingradius enn de fleste større flerbruksbiler..

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:10   #31
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Det er noe med fronten til Citroën Grand Picasso jeg ikke liker. Men noe annen grunn enn det er det ikke tror jeg. Jeg kan ikke veldig mye om biler heller igrunnen, så mer enn det visuelle kan jeg ikke uttale meg om.

Vi var å tittet på S-max og VW Tiguan i dag. Ah, fine biler på hver sin måte. Vi likte definitivt Tiguan best, men selvfølgelig har den mindre plass. Derfor, tilbake til tenkeboksen...

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:16   #32
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Akkurat nå står det mellom s-max, tiguan og sharan, igrunnen. Sharan får vi ikke sett live før i midten av september.

Forhandleren på Ford sa at Galaxy kostet omtrent 60 000 mer enn s-max, og at forskjellen ikke var veldig stor(bortsett fra størrelsen). De solgte 1 galaxy pr 10 s-max. I tillegg var det kampanje og vi fikk en del tilbud på tillbehøret på s-max.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:19   #33
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

:googler Tiguan:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:21   #34
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har Touran og den er helt grei, men går for S-max neste gang. Tiguan er alt for liten til at vi i det hele tatt vurderer den.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:23   #35
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Tiguan utgår med høye kneløft her også, ja. Vi går nok for en pent brukt S-max med masse stæsj.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:34   #36
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Er det pga størrelsen tiguan utgår? Vi er i tenkeboksen ang om vi trenger eller ikke trenger 7-seter. Mannen har en varebil som kan brukes til frakt av store ting, så vi trenger ikke bil til slikt egentlig. Vi har ingen planer om flere barn, men så er det jo greit å ha god plass til flere passasjerer også.
Ah, det er så vanskelig å bli enig med seg selv.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:38   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Vi har Touran og den er helt grei, men går for S-max neste gang. Tiguan er alt for liten til at vi i det hele tatt vurderer den.

Tiguan er en Golf med store hjul....
F.eks en Octavia 4x4 kan da være en mer praktisk familiebil om man også trenger 4WD...
Liker heller ikke interiøret i Tiguan. Samme som i Golf Plus. Penere interiør i vanlige Golf og Passat, eller omså i Touran.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:40   #38
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har Mazda 5 og er veldig fornøyd.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:42   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Er det pga størrelsen tiguan utgår? Vi er i tenkeboksen ang om vi trenger eller ikke trenger 7-seter. Mannen har en varebil som kan brukes til frakt av store ting, så vi trenger ikke bil til slikt egentlig. Vi har ingen planer om flere barn, men så er det jo greit å ha god plass til flere passasjerer også.
Ah, det er så vanskelig å bli enig med seg selv.

Tiguan har vel et temmelig smalt baksete. På sidene er det vel de samme setene som man finner i Touran, men i misten er det et som er en god del smalere.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:45   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Når det gjelder disse sikkerhetsnettene er det helt utrolig at de ikke er standard i slike biler. Vi betalte 2050 kroner for å få det i Touran, ikke de store summene altså, men når det er ekstrautstyr er det enormt mange som dropper det. Av de utallige Touranene vi har i omgangskretsen er det ingen som har nett.

Enig. Dette er et must, rent sikkerhetsmessig og rent praktisk hvis man skal fylle bagasjerommet. En del synes sikkert 2000 høres fryktelig mye for for "en netting". Samtidig skal denne tåle jævlig mye, så det er mye annet tilleggsutstyr man heller kan kalle overpriset (riktignok - koster sikkert ikke mange kronene å lage...).

Det jeg synes blir enda mer merkelig er at det er en del flerbruksbiler hvor det ikke er lagt opp til slike løsninger engang....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no