Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 09:35   #1
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Ja, overskriften sier det meste.
Vi er på jakt etter ny bil og har sett endel på nevnte. Er også interessert i andre typer. Fra før har vi Opel zafira. Greit fornøyd med den, men nå er den såpass gammel(2001) at det sannsynligvis vil bli en rel reperasjoner framover.

Dette ønsker vi:
Må ha tre fullgode seter bak, med ordentlige seler på alle(altså ikke magebelte i midten).
Fint med 7-seter, men ikke et must
Liker skyvedører(har trang garasje)

Vi heller mest mot den nye Sharanen som kommer engang i høst, men kunne godt tenkt meg å høre erfaringer og meninger fra flere.
Hvilken anbefaler du, og hvorfor? Du kan godt anbefale andre enn de jeg har nevnt også.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:48   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har også brukt tid på lete etter en bil med tre fullgode seter i bak. Vi har gitt litt opp og driver nå å vurderer 7-seter isteden. Vi har bare to barn, men vil ha plass til en passasjer eller to i ny og ne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:51   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har Mazda 5 og elsker skyvedørene. Ellers er den prismessig i et hakk under de andre modellene du nevner slik at vi kun vurderte Mazda 5 vs Toyota Verso.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:08   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har S-max og er kjempefornøyd med den, og synes alle andre biler er små i sammenligning. Men den har ikke skyvedører da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:39   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har også S-max og er veldig fornøyde. Den er veldig praktisk innvending, har stor plass til bagasje og passasjerer, den er veldig stilig å se på (ikke kassete sånn som feks Touran), den er veldig god å kjøre, ligger godt på veien. Vi anbefaler den varmt!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:59   #6
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Den nye Sharanen kommer forøvrig med skyvedører på 2011-modellen.

Er det andre som har skyvedører forresten, uten at vi må gå opp enda mer i størrelse?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:50   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Hvis baksetet er viktig, blir Mazda 5 kanskje ikke det rette i hvert fall. Denne har det smaleste setet bak og det blir en forhøyning slik det er i mindre biler, mens de andre bilene du nevner her får et "skikkelig" sete også i midten av baksetet. Fordelen blir skyvedørene.

Se midtsetet i det primære baksetet her på Mazda 5:


Sammenlignet med Touran:

(på bildet, pga. vinkel og optikken, ser det ut som det nærmeste er bredere enn de to andre - de to setene på siden er bittelitt bredere enn det i midten, men en voksen sitter komfortabelt i midten selv med barnestoler på begge sidene...)


Om Sharan og S-Max er aktuell, så bør bør man jo også se på Galaxy. Galaxy er bygget på S-Max, men noe større. Mazda 5 blir minst av de som er nevnt, så kommer Touran og så er S-Max litt større enn Touran igjen. Nye Galaxy og nye Sharan går vel omtrent i samme størrelsesklasse - vet enda ikke hvordan nye Sharan er i praksis eller hvordan målene er ettersom jeg ikke har sett på bilen.

Galaxy:


Personlig har jeg Touran, og er fornøyd. Vi har tre barn og anser bilen som stor nok både i henhold til bakseteplass og bagasjeplass. Nå er det jo også nettopp kommet ny Touran - dvs. en større oppgradering av den gamle egentlig, men det sier på en måte mer om hvor langt foran Touran egentlig har vært noen av sine konkurrenter da bilen kom i 2003 ;-) Viktigste nyhetene nå er egentlig de nye motorene.

Man har vel ellers noen franske muligheter med skyvedører....

Har man trang garasje kan kanskje både nye Sharan og Galaxy være et problem størrelsesmessig selv om de har skyvedører? Hva som er trang garasje kan jo være litt hvem som ser det an. Vår forrige garasje var trang - man måtte der kline bilen helt opp til veggen på den ene siden for å kunne komme seg ut av bilen kun fra den ene siden..

Sharan og Galaxy er de som i praksis har noe bagasjeplass igjen når alle setene benyttes. Sharan og Galaxy vil jeg si er 7-setere, mens Touran og Mazda 5 er 5-setere med to nødseter. Og Mazda 5 passer nok kanskje best når man til vanlig ikke har 3 stk i baksetet...


Sist redigert av mrc : 26-08-10 kl 11:57.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:59   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Kan jo ellers være et tips å se på f.eks. Mitsubishi Outlander. Ikke like praktisk seteløsning som flerbruksbilene, og ikke like bredt baksete som Touran og de som er større, men kan være en løsning om man ønsker 4WD og en sjelden gang trenger 7-seter. Ulempe at siste seterad er hel - altså kan man ikke utnytte 6 seter og ha litt plass igjen til bagasje.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:00   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Jeg kjører Sharan og er godt fornøyd. Vi har tatt ut det ene setet og kjører med 2-2-2-konfigurasjon. Får med oss fire barn i tre barneseter og en beltestol, tvillingvogn og feriebagasje. Så vidt.

Fordelen med biler i Sharan-klassen er at det aller bakerste seteraden har like bra plass og standard som den midterste seteraden.

Jeg har ikke sett på den nyeste Sharanen som kommer i høst, men det har mannen min, og han påstår at den er litt større og har bedre sikt bakover. (Det siste vil i så fall være en stor fordel!)

Jeg kunne ha tenkt meg skyvedører. Det har vel Citroen 807, som er ganske lik Sharan i størrelse, men som ikke leveres med firehjulsdrift. (Gi meg gjerne pes om jeg skrøner nå, bilstoff er ikke min streke side!)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:12   #10
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Mrc: Garasjen vår er trang i den forstand at bildørene lett kan komme borti veggene når dørene åpnes. Man kommer seg ut og inn på begge sider, men da må man være kjempeforsiktig for å ikke dytte døren inntil veggen. Det er jo ikke alltid ungene husker...

Vi trenger i utgangspunktet ikke 7-seter. Vi har bare to barn og skal ikke ha flere. Erfaringsmessig(fra zafiraen) så er det sjeldent vi trenger 7 seter. Det vi MÅ ha om vi ikke skal ha 7-seter er god plass til passasjer i midten, da vi av og til har enda en passasjer.

Er de bakerste setene på Mazdaen enkle å ta opp og ned? På zafiraen må vi nemlig skyve fram seterad to for å løfte opp sete nr 6 eller 7.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:15   #11
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg kjører Sharan og er godt fornøyd. Vi har tatt ut det ene setet og kjører med 2-2-2-konfigurasjon. Får med oss fire barn i tre barneseter og en beltestol, tvillingvogn og feriebagasje. Så vidt.

Akkurat dette liker jeg godt med Sharan. Jeg ser for meg at vi til vanlig vil komme til å bruke 2-2-konfigurasjon, slik at ungene faktisk kan gå ut bakluken(i den trange garasjen) om nødvendig.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:18   #12
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Er S-max slik at man kan ta ut midterste sete i rad nr 2?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:26   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Akkurat dette liker jeg godt med Sharan. Jeg ser for meg at vi til vanlig vil komme til å bruke 2-2-konfigurasjon, slik at ungene faktisk kan gå ut bakluken(i den trange garasjen) om nødvendig.

En fordel med Sharan, slik jeg ser det, er du lett kan ta ut sete(r) du ikke bruker, du folder de ikke ned i gulvet. (Men dette gjelder den gamle Sharan-typen som jeg kjører, på de nye tror jeg setene skal foldes ned i gulvet tilsvarende Toruan. Tror jeg.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:48   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Vi har S-max og er veldig fornøyde. Mitt beste råd til deg må være å prøvekjøre alle de aktuelle modellene, gjerne få låne bilen et døgn eller ihvertfall over litt tid, det gjorde vi og da var vi ikke lenger i tvil om hvilken bil vi ville ha.
Vi leste og diskuterte og tittet på biler i lang tid før vi bestemte oss, og vi trodde vi skulle ende opp med Touran eller Mazda 5.
Men - etter å ha prøvekjørt alle aktuelle, forandret listen vår seg totalt. Vi endte opp med Mitsu... Outlander som bilønske nummer to, og med Ford S-Max på desidert første plass. Comforten, både for de voksne foran og for barna på 2.rad, følelsen av romslighet og plass, kjøregleden og en sånn udefinerbar wow-opplevelse var det som var utslagsgivende for vår del. Men altså; vi prøvekjørte minst seks ulike modeller før vi bestemte oss, og anbefaler deg sterkt å gjøre det samme.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:05   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Mrc: Garasjen vår er trang i den forstand at bildørene lett kan komme borti veggene når dørene åpnes. Man kommer seg ut og inn på begge sider, men da må man være kjempeforsiktig for å ikke dytte døren inntil veggen. Det er jo ikke alltid ungene husker...

Fest sitteunderlag e.l. på veggen.

Sitat:

Er de bakerste setene på Mazdaen enkle å ta opp og ned? På zafiraen må vi nemlig skyve fram seterad to for å løfte opp sete nr 6 eller 7.

[/quote]

Husker ikke, men tror ikke man trenger det. På Touran trenger vi ikke flytte baksetet fra bakerste posisjon for å få opp bakre seterad. Eneste er når vi har sikkerhetsveggen oppe, så må vi flytte setet i midten litt fram pga. "sammenleggingsmekanismen" på sikkerhetsnettet.

Original sikkerhetsnett- eller lasteveggløsning finnes ikke til Mazda 5. Løsninger type "hundegitter" o.l. er ikke i nærheten av å gi samme sikkerheten. Dette gjør det vanskelig å laste høyt i Mazda 5. Sikkerhetsnettingveggen i Touran skal tåle flere tonn og monteres inn på 1 minutt. Rullet sammen i sin bag tar det vel omtrent plass som en mellomstor paraply.

Denne veggen vil ellers hindre at ting kan komme flyvende framover når man ellers ikke får brukt det vanlige "trekk ut-greia" som dekker bagasjerommet vanligvis i de fleste flerbruksbiler og stasjonsvogner.

Vi kjører med sikkerhetsnettet på plass mer eller mindre kontinuerlig.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:07   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

En fordel med Sharan, slik jeg ser det, er du lett kan ta ut sete(r) du ikke bruker, du folder de ikke ned i gulvet. (Men dette gjelder den gamle Sharan-typen som jeg kjører, på de nye tror jeg setene skal foldes ned i gulvet tilsvarende Toruan. Tror jeg.)

Fordelen med den gamle løsningen er trolig at setene som man kan ta ut er bedre å sitte i. vi ljeg tippe...

Det er egentlig veldig liten plass setene i f.eks. Touran stjeler. Det vanlige baksetet i Touran er slik at setene kan tas ut - evt at man bare har to av setene satt inn, og dermed litt bedre plass rundt dem på begge sider.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:08   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Akkurat dette liker jeg godt med Sharan. Jeg ser for meg at vi til vanlig vil komme til å bruke 2-2-konfigurasjon, slik at ungene faktisk kan gå ut bakluken(i den trange garasjen) om nødvendig.

Og samtidig ha en løsning der ting som evt. ligger i bagasjerommet veldig lett kan komme flyvende framover pga. manglende sikring av det?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:20   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og samtidig ha en løsning der ting som evt. ligger i bagasjerommet veldig lett kan komme flyvende framover pga. manglende sikring av det?

Jeg ser poenget ditt, og det er noe jeg er ganske bevisst på. Jeg har aldri løse gjenstander i bagasjerommet, men har vogn, sekker og bagger der. De to bakerste setene er så brede og så høye at jeg ikke kan skjønne at det skal være fysisk mulig at disse tingene skal komme seg fram i resten av bilen ved en krasj. Da må i så fall setene løsne eller brettes, og da har vi strengt tatt større problemer.

Men mulig det er noe jeg ikke har tenkt på?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:36   #19
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og samtidig ha en løsning der ting som evt. ligger i bagasjerommet veldig lett kan komme flyvende framover pga. manglende sikring av det?

Ja, der sier du noe.
Så det finnes igrunnen ingen god løsning for akkurat dette behovet, annet enn å kjøpe bil med skyvedør?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:06   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Ja, der sier du noe.
Så det finnes igrunnen ingen god løsning for akkurat dette behovet, annet enn å kjøpe bil med skyvedør?

Tja. Hvis det kun er garasjen som er problemet, så kan man jo polstre veggene litt - tipset mitt er f.eks. et sitteunderlag. Men klart, skyvedører er praktiske ellers. Som sagt også, så er det så vidt jeg har forstått ganske dårlig med løsninger, som er helt sikker, for Mazda 5. Er slik jeg forstår det ikke fester, og man blir da avhengig av hundegitter e.l. som står presset mellom vegg og gulv. Hvor mye slik i praksis tåler blir en annen sak.

Hva Ford har vet jeg ikke. Siden VW har en løsning i Touran, vil jeg tro de har det i Sharan også.

Sikkerhetsnettet i Touran kan jeg også flytte lengre fram i bilen. F.eks. at jeg tar ut baksetet og videre har sikkerhetsnettet lengre fram slik at jeg kan laste store ting, samtidig som det ikke skal kunne komme framover. Jeg har aldri prøvd å ha det lengre fram, men tror det da er slik at nettet nede festes i festene som baksetet ellers står festet i, samt at det er fester i taket for det.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no