Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 15:24   #41
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Selv synes jeg også det er ganske tett at det skal bety så mye for folk. De Bærums-snobbene er vel ikke noe å trakte etter vel.. hihi Husker de oppførte seg ganske klysete på sommeren nede på Sørlandet. Rula hele by'n..

Men hvem er det som er snobbete? De som bor i Bærum eller de som drar fra andre distrikter for å få seg bærumsreg. biler?
Jeg er selv fra Bærum og "could'nt care less" om hvilket skilt jeg har på bilen vår. Kanskje vi skulle ha solgt vår BP reg. bil og kjøpt en maken med KT (er ikke det Buskerud?) skilter og tjent 10.000,-!

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 16:31   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Hva skal jeg si da tro

Splitter ny BMX X3, bor i Mjøndalen og har BR registert på nye EU skilt


Det stemmer nok veldig godt det med skiltene på bilene ja
(har også vært i bilbransjen)

Helt ubevisst ble min bil registrert slik den ble.
Tronrud Bil, BMW forhandleren i Drammen var på utkikk etter den bilen for meg, og Tronrud Bil i Asker/ Bærum hadde MIN bil, så der er forklaringen
Foretrekker i grunnen å ha Drammens skilter når jeg knoter og kjører i Oslo :fniser:

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 23-01-07 kl 11:22.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 16:35   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har sett på registreringsnummeret når jeg har letet etter bil, sett hvor bilen er registrert og sett etter artige tallkombinasjoner. Når vi først bestemte oss for en bil så var det uavhengig av skiltet. Bilen har NE skilter, som er det de har der vi kjøpte den, lokalkjørt bil mao.

Jeg har heller ikke EU skilter, fysj.

Men om du MASER dersom du kjøper ny bil, kan du nærmest få det nummeret du vil....eller dvs. dersom du vet at de ligger på 59997 og du ønsker deg 60000, så be de holde det av til deg...

Min far har en bil registrert med 66666

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 16:39   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dette har jeg aldri hørt om før. Det har aldri noen sinne vært et tema blant noen jeg har truffet, det må være en liten, lokal greie blant folk som har mer tid og penger enn vett.

Dette har nok hverken med tid og penger å gjøre gitt. Svært mange er veldig opptatt av dette. Mange kjøper ikke biler utenfor Oslo og Bærum fordi de er redd for å bli sett på som bønder når de kjører i byen med "feil" reg.nr.
Det er absolutt ikke en lokal greie.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 17:05   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette har nok hverken med tid og penger å gjøre gitt. Svært mange er veldig opptatt av dette. Mange kjøper ikke biler utenfor Oslo og Bærum fordi de er redd for å bli sett på som bønder når de kjører i byen med "feil" reg.nr.
Det er absolutt ikke en lokal greie.

Man er ikke mye opptatt av de viktige tingene her i livet hvis det er så om å gjøre å ikke oppfattes som bonde i byen. Jeg fastholder at dette har med vett å gjøre, d.v.s. mangel på sådann.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 17:38   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Man er ikke mye opptatt av de viktige tingene her i livet hvis det er så om å gjøre å ikke oppfattes som bonde i byen. Jeg fastholder at dette har med vett å gjøre, d.v.s. mangel på sådann.



Østlandsfenomen kaller jeg det. :dukker:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 17:45   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Jeg bor i Tyskland og der kan man faa initialene sine paa bilskiltet og saann. Det er rett og slett det göyeste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:03   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Foretrekker i grunnen å ha Drammens skilter når jeg knoter og kjører i Oslo :fniser:



Jeg var egentlig fornøyd med å ha S?-skilter da jeg først kom til byen. :bonde:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:24   #49
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.



Jeg var egentlig fornøyd med å ha S?-skilter da jeg først kom til byen. :bonde:

For Mr. Dib og meg er hele Norge egentlig "provinsen"

Men, jeg er da glad for å bo på bondelandet, og umiddelbart er jeg da også mye mere innstillet på å kjøre på de lokale skilt enn å se ut som "wannabe bæring". Al mudderet på bilen forråder oss likevel . Bare litt dumt at skiltene potensielt har noe å sie for bruktbilprisen.

På den annen side kunne vi jo risikere å miste nabo-goder som spontan og gratis brøyting, lån av traktor, barnepass, invitasjoner til akedager m.m. hvis de lokale mente at vi hadde fått "mahogniflis i rævva". De var nervøse nok da vi - "akademikerne" - flyttede inn.

Morsomt med alle tilbakemeldinger !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 01:46   #50
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Jeg bryr meg om skilt på bilene. Jeg kunne funnet på å ikke ville ha en bil pga. nr.skiltet og bokstavene. Men nå jobber jeg med biler, og i over 10 år har hatt "et nært forhold til" nr. skilt. I alle fall fra vårt fylke. Hvis jeg hadde sett et KH-skilt så kunne jeg ikke fortalt deg engang hvor bilen kom ifra med en gang. Men skal lovet at det er mange som ikke vil ha "Oslo-skilter" som BR-skiltene er. I alle fall nedover her. Mye saltede veier rundt Oslo.

Grattis med ny bil Muad'Dib.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:10   #51
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Det met at Bærumskilter er populært andre steder i landet er nok sant ja. Jeg solgte min Fiesta Sport for en stund siden, og det var en fra Sandnes som kom med fly for å kjøpe den. Pengene cash kontant på innerlomma. 120 000 i en sliten konvolutt. Han SKULLE ha sånn bil med Bærumskilter.

Som Angelique kjører jeg også en 2006 BMW X3 med BR skilter. Dog uten Eu merket på. Jeg har i grunn aldri tenkt over hvilke skilter vi har på bilene våre. Men de har jo stort sett blitt kjøpt på Autozentrum i Oslo.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:13   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Dette må være bortimot det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Virkelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 14:31   #53
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Dette må være bortimot det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Virkelig.

Jupp, det er vi mange som er enige med deg i, men slik er det nå en gang!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 19:02   #54
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Vimsen har bærumskilter



Da vi bodde i Oslo så fikk vi en kommentar på det det en gang.
Å ja "fikk dere Oslo-øst skilt!!"... Som i "stakkars dere!".



Må jo nevne at vi fint fikk solgt bilen igjen når vi skulle det .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:08   #55
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

okayh.......dette blir nå et kriterie når jeg treffer mennesker, bryr du deg om bokstavkoden på bilskiltet ditt? ja vel.....( sjekker av boksen " first up against the wall when the revolution comes)


Altså ikke i forhold til sentimentale grunder og mer en normalt interesert som feks. Elisabet. men som statussymbol BLOOOOOD HARRY!!! "dine hus og eiendommer er ekspropriert, flytt direkte til fengsel om du paserer start motar du IKKE 2000 kr men buksevann.)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:31   #56
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Vimsen har bærumskilter



Da vi bodde i Oslo så fikk vi en kommentar på det det en gang.
Å ja "fikk dere Oslo-øst skilt!!"... Som i "stakkars dere!".



Må jo nevne at vi fint fikk solgt bilen igjen når vi skulle det .

Frekkas!!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:34   #57
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:35   #58
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

(fant du ut om du er ledig på lørdag?)

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:37   #59
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Jeg er ledig. Sorry teflonhjerne.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:38   #60
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Ok. Vi avtaler nærmere. Må bare se an formen i heimen. :urk:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no