Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 15:44   #81
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Peugeot 307 sw har plass til tre seter. Vi har ikke denne bilen selv (ennå), men har prøvd setene våre i en slik bil og det gikk bra. Setene er Maxi-cosi cabriofix med base (denne ble plassert i midten), bakovervendt Britax Multi-tech og Römer Kid (beltestol) på hver side av babysetet.

Hvordan er bagasjeplassen på denne??
Få mannen til å ta seg en titt på denne også da.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:48   #82
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Toyota Previa koster jo en god del da, jeg ville heller sjekket ut Avensis Verso. God plass der også.

  Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:58   #83
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Toyota Previa koster jo en god del da, jeg ville heller sjekket ut Avensis Verso. God plass der også.

Den likte jeg.
Det var ikke så mange av den på finn.no, men fikk et inntrykk.
Den må også testes.
Liker muligheten til å ha fleksible seter.

Previa blir nok for stor til at jeg kan kjøre den i byen osv.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 16:13   #84
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg har Berlingo. God plass til 3 barneseter og veldig ok at jeg kunne trille tvillingvognen rett inn i bagasjerommet. Den er jo ikke akkurat verdens vakreste bil, men veldig praktisk

Og vi venter på syvseteren til Berlingo.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:31   #85
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Ønsker meg Berlingo jeg
Tjuvlåner titt og ofte pappas to seter og elsker kjørekomforen i den.. jeg som er student, kjører en -97 modell hyundai elantra, og er MEGET spent på om jeg klarer å få inn tre barneseter i baksetet på den... Time will show!
Har ikke budsjett til Berlingo nå, selv om de er veldig rimelige som bruktbil
Må nok vente til studenttilværelsen er over gitt...

F

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:29   #86
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Den likte jeg.
Det var ikke så mange av den på finn.no, men fikk et inntrykk.
Den må også testes.
Liker muligheten til å ha fleksible seter.

Previa blir nok for stor til at jeg kan kjøre den i byen osv.

Er lite av Avensis Verso, for den har vel aldri vært solgt offisielt i Norge. Dermed er det vel snakk om importbiler. Seteløsningen er vel ellers ikke noe unik i sin fleksibilitet? En fordel kontra de mindre flerbruksbilene som Touran, Zafira o.l. blir at siste seterad er mer anvendelig, men da må man jo se på det reelle behovet man har for mer enn fem seter - jeg liker de to "nødsetene" jeg har i min Touran, men sett i forhold til hvor sjeldent jeg bruker dem og sammenhengen, spiller det ikke noen stor rolle at setene har dårlig benplass og ikke er så komfortable å sitte i. En løsning som Avensis Verso har med baksetene er jo også litt lite fleksibelt med at setene ikke kan felles ned i gulvet, i tilfelle man "plutselig" får bruk for ekstrasetene er det dumt at de står hjemme i garasjen...

Det å ellers kunne ha to seter satt opp i det vanlige baksetet er jo ellers vanlig for mange biltyper i segmentet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:38   #87
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er lite av Avensis Verso, for den har vel aldri vært solgt offisielt i Norge. Dermed er det vel snakk om importbiler. Seteløsningen er vel ellers ikke noe unik i sin fleksibilitet? En fordel kontra de mindre flerbruksbilene som Touran, Zafira o.l. blir at siste seterad er mer anvendelig, men da må man jo se på det reelle behovet man har for mer enn fem seter - jeg liker de to "nødsetene" jeg har i min Touran, men sett i forhold til hvor sjeldent jeg bruker dem og sammenhengen, spiller det ikke noen stor rolle at setene har dårlig benplass og ikke er så komfortable å sitte i. En løsning som Avensis Verso har med baksetene er jo også litt lite fleksibelt med at setene ikke kan felles ned i gulvet, i tilfelle man "plutselig" får bruk for ekstrasetene er det dumt at de står hjemme i garasjen...

Det å ellers kunne ha to seter satt opp i det vanlige baksetet er jo ellers vanlig for mange biltyper i segmentet.

Jeg har ikke bil peil altså. Jeg bare ser jeg.
Og ser det du nevner ang fleksible seter.

Hvordan er det med Toyota Corolla Verso da? Er det samme str som
Touran??
Har du noe meninger om den i forhold til Touran?

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:44   #88
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Er det noen som vet om det er muig å skvise tre barneseter inn i en Prius? Eventuelt en Mercedes B?

  Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:41   #89
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Mercedes B klarte ikke å romme to beltestoler og en babybalje da vi prøvde.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:56   #90
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Hvordan er det med Toyota Corolla Verso da? Er det samme str som
Touran??

Jeg har Verso og søsteren min har Touran, så jeg kjenner begge ganske godt.

De er omtrent akkurat like. Det er hovedsaklig detaljer og personlig preferanser som skiller dem. Jeg ser her i oversikten det lenkes til at det er bedre plass i Touran til tre barneseter. Det skal jeg ikke uttale meg om, all den tid verken søsteren min eller jeg bruker mer enn to seter til daglig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:11   #91
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Vi slet i allefall med våre tre seter i Touran. Det ble veldig trangt og nærmest umulig å få festet ungene. Nå skal det sies at vi sikkert ikke har de smaleste bilsetene på markedet. Vi har kongeplass i vår Picasso.

  Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:46   #92
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Honda FR-V, noen med erfaring???

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 00:58   #93
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Toyota Landcruiser! Vi har Maxi Cosi beltestol, Britax twe og Akta Graco babystol med base i baksetet og det går kjempefint
Men så er dette en traktor da...ikke alle liker sånne biler

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 01:33   #94
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Toyota Landcruiser! Vi har Maxi Cosi beltestol, Britax twe og Akta Graco babystol med base i baksetet og det går kjempefint
Men så er dette en traktor da...ikke alle liker sånne biler

:-) Når man innrømmer hva det er, er det helt greit :-)
Skal man ha noe slikt som personbil blir det en ganske gammel bil sett opp i mot hva en ny personbil eller flerbruksbil koster. Man kan godt si at driftsikkerheten er god, men samtidig blir en gammel LC ikke av det beste rent sikkerhetsmessig med tanke på kjøreegenskapene, mangel på esp (noe biler av denne typen absolutt trenger, faktisk i langt større grad enn vanlige biler)...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 03:03   #95
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

DinSide skryter uhemmet av Ford Galaxy og dens hav av plass. Den koster da også mer enn mange syvsetere, med sin startpris på 440.000.

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:12   #96
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi slet i allefall med våre tre seter i Touran. Det ble veldig trangt og nærmest umulig å få festet ungene. Nå skal det sies at vi sikkert ikke har de smaleste bilsetene på markedet. Vi har kongeplass i vår Picasso.

Kan være litt avhengig av stolene da. Vi har tre, heter vel Römer Kid (2 stk) og HTZ Izi Comfort. Altså to beltestoler og en stor bakovervendt. Jentungen på 6 klarer fint selv å feste selen. Tipper guttungen også klarer det når han blir eldre. Ikke noe spesielt problem å få på plass for voksne...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no