Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Škoda Roomster

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 22:09   #1
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Škoda Roomster

Vi lurer litt på kjøpe oss ny bil. Vi har en VW passat stasjonsvogn nå som begynner å bli litt sliten.. Mannen har sett seg ut Scoda Roomster som vår neste bil og jeg synes faktisk den virker ganske ålreit. Den er ikke sånn kjempepopulær dermed er ikke prisen så altfor høy heller. Vi hadde Scoda Octavia før og den savner vi veldig.. Dessverre ble den til spiker etter en ulykke vi var med i i fjor..

Noen som har Scoda Roomster og kan fortelle litt om den?

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:19   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Škoda Roomster

Ni, vi har ikke erfaring med Roomster, men den står definitivt på lista over biler som er opp til vurdering når vi skal bytte bil om et par år.

Vi har skoda fabia stasjonsvogn nå og er ekstremt fornøyd med den. Vi bare ønsker oss mer plass, for den er liten.

Roomster fikk god omtale på "top gear" (utrolig festelig britisk bilprogam). Den er ikke rask og fancy, men den var solid og stor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:49   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Škoda Roomster

Mannen sier den er en grei bil (jobber med biler), men ikke kjøp den som har liten motor. Gå for en større motor.
Jeg var selv med å prøvekjørte den med liten motor og jeg sier tja, men hovedproblemet mitt, som er liten, er at jeg ikke rakk ordentlig ned til pedaler. Men det kommer en ny Skoda nå i september som heter Yeti, den skal visstnok være grei.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:49   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Škoda Roomster

Mannen vil ha Roomster. Jeg er merker jeg er litt fordomsfull. "Skoda, er den en bil da?". Og ja, jeg gremmes. Sikkert en flott bil, og jeg blir nødt til å se litt nærmere på den for vi skal bli miljøsvin og skaffe oss bil nummer to nå.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:52   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Škoda Roomster

Skoda hadde tidligere et velfortjent dårlig rykte. Dette gjør at de nå er nødt til å selge ålreite biler til en lavere pris. Det passer meg som forbruker helt utmerket.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:53   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Škoda Roomster

Jeg vet ikke annet enn at en kamerat har Roomster som firmabil, og han har vært på Clas Ohlsson og kjøpt en B og limt foran bilnavnet bakpå

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:56   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Škoda Roomster

Jeg har også Fabia stasjonsvogn, og er veldig fornøyd med den. Ikke noen luksusbil, men den dekker våre behov helt utmerket.

Man må tåle litt dårlige vitser, da. For eksempel denne, fra en av vennene til guttungen:

Vet du hvor mange som jobber på Skoda-fabrikken? To. En som bretter og en som klipper.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:03   #8
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Škoda Roomster

Visste dere at understellet er VW? Jeg har nå hatt 2 Skoda Oktavia, og må si det er utrolig mye bil for pengene. De bør absolutt prøves! Ikke la dere henføre av at Skoda =dritt, som det nok var før i tiden. Den tiden er nok passè.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:03   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Škoda Roomster

Jeg mener jeg har hørt noe sånt som at Skoda Octavia er helt lik en VWi motoren, og hvis sånt stemmer, så er det jo bare tull å betale masse mer for merkesnobberi.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:09   #10
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Roomster fikk god omtale på "top gear" (utrolig festelig britisk bilprogam). Den er ikke rask og fancy, men den var solid og stor.

Ja, det pleier mannen min å se på - faktisk akkurat nå også!

Nettopp, det er litt av de grunnene vi vurderer den. Er ikke ute etter noen fancy bil, men en som er trygg, romslig og solid. Tenkte å dra for å prøvekjøre en dag snart

Opprinnelig lagt inn av perper

Visste dere at understellet er VW? Jeg har nå hatt 2 Skoda Oktavia, og må si det er utrolig mye bil for pengene. De bør absolutt prøves! Ikke la dere henføre av at Skoda =dritt, som det nok var før i tiden. Den tiden er nok passè.

Ja, det har jeg også hørt. Vi elsket Octavian vi hadde og har dermed ingen betenkeligheter for å kjøpe Scoda igjen.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:54   #11
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Škoda Roomster

Vi har Skoda Roomster og er superfornøyd. Ungene sitter som konger i baksetet - vinduene i dørene bak er nemlig senket, slik at de har mye mer utsikt enn de hadde i vår forrige bil. Dessuten er det høyt under taket der inne og i det hele tatt. Og så er den liten og nett og enkel å manøvrere.

Det eneste er at det er litt liten bagasjeplass (vi har hatt stasjonsvogn i mange år tidligere og er vel blitt litt bortskjemte sånn). Og vogn kan dere vel bare glemme å få med, eller?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:18   #12
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Vi har Skoda Roomster og er superfornøyd. Ungene sitter som konger i baksetet - vinduene i dørene bak er nemlig senket, slik at de har mye mer utsikt enn de hadde i vår forrige bil. Dessuten er det høyt under taket der inne og i det hele tatt. Og så er den liten og nett og enkel å manøvrere.

Det eneste er at det er litt liten bagasjeplass (vi har hatt stasjonsvogn i mange år tidligere og er vel blitt litt bortskjemte sånn). Og vogn kan dere vel bare glemme å få med, eller?

Har hørt at baksetene dessuten er litt høyere enn vanlig slik at de ser godt. Høres jo veldig bra ut da

Det er jo stasjonsvogn vi har nå, men sjelden vi har hatt behov for det store bagasjerommets fulle volum. Men vi tenkte å ta med både bilstoler og vogna når vi skal prøvekjøre bilen nettopp for å se om det går bra. Vi har Bugaboo og den blir jo ikke stor sammenslått.
Ellers får vi vel være gode på planlegging og plassering om vi skal på langtur

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:51   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Škoda Roomster

Vi har hatt Skoda Roomster siden feb. 07, og jeg kan jo si nå at om vi skulle byttet bil, ble det ikke en ny Roomster.

Synes den er ekkel å rygge med, for utrolig vanskelig å avstandsbedømme. Jeg har hatt lappen i over 20 år, og kvier meg egentlig ikke for noe når det kommer til bilkjøring, men denne liker jeg rett og slett ikke.
Det er et eller annet med speil og bakrute som forvrenger slik at jeg alltid - konsekvent - har en halvmeter å gå på.

Men praktisk er den - det skal den ha. Sambo har kjørt en hel buesofa i den, og det skulle man ikke tro gikk an når man så på størrelsen.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:25   #14
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg mener jeg har hørt noe sånt som at Skoda Octavia er helt lik en VWi motoren, og hvis sånt stemmer, så er det jo bare tull å betale masse mer for merkesnobberi.

Jeg pleier å si at Octaviaen er en forkledd Audi A4. Alt under "skallet" er identisk, den bare koster X hundre tusen mindre.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 13:19   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Škoda Roomster

Roomsteren har også stort sett bare Volkswagen-deler, så mer som en forkledd Golf.


Sist redigert av Left : 28-08-09 kl 16:57.
  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 15:38   #16
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Roomsteren har også stort sett bare Volksvagen-deler, så mer som en forkledd Golf.

VW og Audi er to sider av samme sak, så det kommer bare an på hvem du finner det opportunt å sammenligne med. Seat også, for øvrig.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 00:46   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Visste dere at understellet er VW? Jeg har nå hatt 2 Skoda Oktavia, og må si det er utrolig mye bil for pengene. De bør absolutt prøves! Ikke la dere henføre av at Skoda =dritt, som det nok var før i tiden. Den tiden er nok passè.

"Understellet" er vel en underdrivelse. Skoda Octavia er basert på samme "plattformen" som Golf og Audi A3 (samt Seat Leon, og egentlig også Touran). Mer eller mindre er veldig mye likt, forutenom en del elementer i interiør og design av chassis. Man finner ellers mye av det samme i hjuloppheng, det er samme girkasse, samme motorene, samme elektriske systemene osv.

Roomster kan sies "plattformsmessig" å være satt sammen av to biler; Fabia (i utgangspunktet plattformen fra Polo) og Octavia.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 00:49   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg mener jeg har hørt noe sånt som at Skoda Octavia er helt lik en VWi motoren, og hvis sånt stemmer, så er det jo bare tull å betale masse mer for merkesnobberi.

Å si at det er helt likt kan være feil. Det er forskjeller, og bilene kan på enkelte områder være "rimeligere" i komponentvalg, uten at det dog trenger å bety noe for kvaliteten, men på noen områder er kanskje kjøreegenskapene litt forskjellig. Men store forskjellene er det på mange måter ikke.

Man kan jo f.eks. merke seg små detaljer også, f.eks. det at i hvert fall på forrige generasjon Golf (mk5) og Octavia II hadde Golf flere kollisjonsputer. Tror det får årets modeller av Octavia og Golf har blitt det samme. Det kan være gjort små besparelser "her og der", f.eks. på bremser, lydisolasjon, litt mer hardplast etc.

Hadde selv Octavia tidligere, og var meget fornøyd.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 00:54   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Škoda Roomster

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Mannen sier den er en grei bil (jobber med biler), men ikke kjøp den som har liten motor. Gå for en større motor.
Jeg var selv med å prøvekjørte den med liten motor og jeg sier tja, men hovedproblemet mitt, som er liten, er at jeg ikke rakk ordentlig ned til pedaler. Men det kommer en ny Skoda nå i september som heter Yeti, den skal visstnok være grei.

Ville klart ha styrt unna 1,2 og 1,4 bensin. 1,4TDI kan nok være helt grei i forhold til bilen. 1.4TDI med 80hk vil nok for de fleste føles kraftigere enn 1.4 bensin med 86 hk og 1.6 med 105 hk.

Synd at ikke Roomster har kommet med den nye 1.4TSI-motoren ennå, f.eks. på 122 hk som man finner i Golf, Passat, Octavia m.fl. Det er en bensinmotor med egenskaper som nok hadde passet bilen fint.

Hvis man størrelsesmessig kan klare seg med en Octavia tror jeg nok at det er en bil jeg nok hadde foretrukket framfor Roomster. Roomster har dog kanskje litt bedre plass i baksetet for bakovervendte barnestoler? I hvert fall om det er ny bil man ønsker, ville jeg kanskje sett på helt nye Skoda Octavia 1.6TDI Greenline som koster under 250 000 som stv. Det blir en mye mer moderne motor enn 1.4TDI- og 1.9TDI-motoren i Roomster. Vil tro Roomster også får 1.6TDI-motoren på sikt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 08:30   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Škoda Roomster

Vi har Skoda og er superfornøyd!
Så på Roomster, men fant ut at det var mere plass i octavia....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no