Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 16:11   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Sett av tid til mange timer tett til å begynne med,sånn at du er i gang og ikke "glemmer" mellom hver gang.

Lykke til

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:55   #22
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til, Glitter! Har ingen gode råd, siden jeg er i samme situasjon selv. Samboer maser daglig om at jeg må få ut fingeren og begynne med kjøretimer. Men jeg er ikke så motivert, ennå

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:00   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Hvor i landet er du da, Koma? Du kan jo evt. joine oss. Gjør ikke det deg motivert?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:42   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Dette klarer du kjempefint glitter!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:43   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Tror dere det er større sjans for at jeg blir en dårlig sjåfør nå, siden jeg er så gammel?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:46   #26
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Nei det blir du ikke. Det er klart man blir mer rutinert etterhvert, det kommer ikke automatisk, men jeg tror man er både mer fornuftig og mer ansvarlig i trafikken når man er eldre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:02   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til, glitter, deilig befriende å ha lappen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:12   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Da er jeg klar for første time av det trafikale grunnkurset. Jeg har kjøpt egen skrivebok, men er litt sur for at jeg har glemt pennalet mitt, da kan jeg jo ikke fargekode notatene mine.

I planleggingen tenkte vi at i mars ville det begynne å bli bart, og en fin tid å starte øvelseskjøring på, men helt sånn ble det ikke. Så jeg er litt usikker på når jeg egentlig får begynt å kjøre, jeg kan jo ikke ralle rundt i den snøen som er overalt nå.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 23-02-09 kl 15:27.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:23   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Du kan begynne med å lære deg håndbrekkssladd med en gang.



Lykke til. Jeg har hatt lappen i evigheter nå og husker ikke hvordan det var. Jeg har derimot masse rutine fra mine mange oppkjøringer, så når du kommer så langt er jeg rette å spørre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:29   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Ja, brekkslædd burde jo være det første man begynner med!

Jeg kan også avsløre en av mine største hangups når det kommer til å kjøre bil, jeg ble nemlig minnet på den av en av trådene her: Jeg har aldri fyllt benin, og aner ikke hvordan det gjøres. Jeg har tenkt mye på om det er vanskelig eller intuitivt. Jeg vet ikke hvilken pedal som er gasspedalen heller, men det har merkelig nok ikke gitt meg like mye hodebry.

Også må jeg jo spørre, hvor mange ganger kjørte du opp?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:34   #31
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Gass-pedalen er den som er annerledes. Den er på høyre foten. Høyrefoten skal også betjene bremsen, venstrefoten brukes kun til clutching.
Automatgir kan være litt skummelt sånn, da har man ikke clutch og kan risikere å kline inn bremsen. Har jeg hørt.

Bensin er relativt intuitivt, så lenge du vet at du skal ha bensin og ikke diesel, og om du skal ha 98 eller 95. Det er aldri feil med 95, så om du får et blond moment på bensinstasjonen, så er det den sikre varianten. Har jeg hørt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:43   #32
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Automatgir kan være litt skummelt sånn, da har man ikke clutch og kan risikere å kline inn bremsen. Har jeg hørt.

Dette har jeg også hørt og stiller meg derfor litt tvilende til å øvelseskjøre på automatgir og ha kjøretimer i en vanlig bil. Det blir en omstilling hver gang.

Fylling av bensin og diesel er lett, og nå er det også slik at nyere dieselbiler har mindre hull på tanken, slik at det skal være umulig å fylle feil, dvs at bare dieselpumpen passer inn der.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:45   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Vi har automatgir på bilen vår, i tillegg så funker ikke håndbrekket optimalt, så jeg må finne en annen bil å øvelseskjøre i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:32   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til! Det blir deilig med førerkort!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:42   #35
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Nå kjnner jeg at jeg blir litt misunnelig, siden jeg også magler den berømte lappen.
I tillegg sitter jeg med de samme spørmålene som du Glitter..
Veldig flaut å være 34 år og ikke ane åssen man fyller bensin.

Gruer meg til den dagen jeg setter igang, men detmå til.. en dag.

Lykke til! Jeg kommer til å heie deg i mål!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:48   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Mitt stalltips er å kjøre med noen man er trygg med. Og selvfølgelig med manuelt gir, slik at man kan det også. LIkevel er det jo viktig å prøve automatgir også da - slik at man ikke får helt panikk når man faktisk skal kjøre det. (Jeg syntes det var veldig ubehagelig å kjøre automat, nemlig)

Jeg kjørte opp på 1. forsøk, har aldri opplevd å få kjempesleng på bilen, kan ikke brekkslædd, men prøvde det på glattkjøringa da.

Ellers er det alfa og omega og ha en kjørelærer man trives med. Ellers er det ikke noe gøy med timene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:55   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til.

Jeg tok lappen som 40-åring, så det er aldri for sent. Du må bare kjøre masse masse masse etter at lappen er din. Jeg brukte en bråte med kjøretimer, og en hel formue, men det er så deilig å kunne kjøre selv.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:58   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til på veien til lappen! Min erfaring er at det er best med dobbelttimer, mange timer på kort tid. Jeg ville nok også ha tatt noen kjøretimer med kjørelærer før ovelseskjøring privat. Det er lett å legge seg til dumme uvaner, og vanskeligere å plukke bort.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 23-02-09 kl 19:52.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:49   #39
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Det kommer til å gå kjempebra, alderen er bare en fordel iflg kjørelæreren jeg hadde for 2 år siden. Jeg var 35, hadde kun kjørt på parkeringsplass, men fikk lappen på 2 1/2 mnd. Hadde kun doble timer, flere ganger i uka. Det er kanskje ikke så lett å få til med full jobb, jeg hadde barselpermisjon og moder'n stilte opp som barnevakt. Trafikalt grunnkurs er fort gjort og det var flere over 15 på kurset jeg gikk.
Lykke til!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:56   #40
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til! Jeg har hatt lappen siden 18 årsdagen min, og ting har jo forandret seg siden den gang. Med tanke på kurs og hva som er obligatorisk kjøring.


Du får et helt annet liv med med bil!

  Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no