Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

VW Sharan

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 11:20   #41
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VW Sharan

Noe som ikke er snakket så mye om her, er sikkerhet. Det var to kriterier som var viktige da vi kjøpte bil: Nok plass, og sikkerhet. En Renault Espace får 5 av 5 mulige stjerner i EURONCAP. En WV Sharan får 3 av fem stjerner, men jeg ser at dette er på en 1999-modell. En stor bil er generelt sikrere enn en liten bil, slik at en Caravelle vil nok også være sikrere enn mye annet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:05   #42
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: VW Sharan

Takk for oppklaringen rundt DSG-girkasse. Nå er jeg pittelitt klokere menneske. Hvis ikke kunnskapen om DSG nå har presset noe annet ut av systemet.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:55   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Noe som ikke er snakket så mye om her, er sikkerhet. Det var to kriterier som var viktige da vi kjøpte bil: Nok plass, og sikkerhet. En Renault Espace får 5 av 5 mulige stjerner i EURONCAP. En WV Sharan får 3 av fem stjerner, men jeg ser at dette er på en 1999-modell. En stor bil er generelt sikrere enn en liten bil, slik at en Caravelle vil nok også være sikrere enn mye annet.

Vel, det er ikke alltid at en stor bil er sikrere enn en mindre bil. En del tror fortsatt at en eldre stor bil vil være sikrere enn en liten mindre bil, men ofte faller det ikke sammen med virkeligheten.

Men ja, sett ut i fra helt nye biler vil ofte en større bil være bedre. Når det gjelder EuroNCAP kan man se på det som om bilene "krasjer med seg selv", hvilket også vil si at i krasj med en lettere bil får den mindre bilen gjerne normalt mer medfart, men igjen kan det også være snakk om hvor sikkert de er designet sikkerhetsmessig.

Men Sharan, og søsken, ble designet på midten av 90-tallet. Mye har skjedd siden da, og dette er absolutt en bil som burde vært erstattet for flere år siden i modellrekken til VW, eller fått en kraftig oppdatering. Det har sikkert skjedd noen endringer underveis, men jeg tror ikke det er de store endringene i henhold til kollisjonssikkerhet i forhold til konstruksjonen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no