Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

VW Sharan

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 23:41   #21
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nei, ikke tilgjengelig med det.
Det er vel ventet ny Sharan fra VW høsten 2009. Da kommer det sikkert.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Kommer våren 2010, nesten helt sikkert med DSG.

Takk for svar. Da planlegger vi ny bil i 2010. Sånn etter mann og barn og sånt så elsker jeg DSG aller mest. En ny Sharan koster kanskje en formue sammenlignet med Touran?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 08:00   #22
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet godt forskjellen på touran og sharan

Jeg kikket inn i naboens sharan for bare noen minutter siden og beinplassen er ikke noe for voksne i alle fall. Jeg som var 168 cm som trettenåring hadde nok heller ikke likt å sitte der.

Setene i 2. og 3. rad kan skyves frem og tilbake. Når 2. rad er satt frem, og 3. rad er satt tilbake, er det nok beinplass til meg på 1.88. Men det skorter litt på takhøyden. Barn og voksne opp til 180 sitter helt greit også bak.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 08:57   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Setene i 2. og 3. rad kan skyves frem og tilbake. Når 2. rad er satt frem, og 3. rad er satt tilbake, er det nok beinplass til meg på 1.88. Men det skorter litt på takhøyden. Barn og voksne opp til 180 sitter helt greit også bak.

Med 4 bilseter (hvorav noen bakovervendte) + behov for vognplass får man ikke utnyttet dette skikkelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:09   #24
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: VW Sharan

Her var det mye nyttig informasjon. Vi vurderer også bilbytte enten neste år eller året etter, og har egentlig sett oss ut Sharan.

Forstår jeg det som blir sagt her som at Sharan er et greit kjøp hvis man kjøper 2005-modell eller nyere? Er Galaxy bedre også etter 2005, eller...? :bilidiot:

Jeg lurer også på et par ting i forhold til Caravelle. Er det like god personbilkomfort i den som i for eksempel Sharan? Og støynivået? Jeg ser for meg at det er mer bråk i en Caravelle enn for eksempel Sharan, men jeg har egentlig ikke peiling.

Vi er for øvrig 2 voksne og 3 barn, som på innkjøpstidspunkt vil være ca 5, 8 og 14 år...

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:16   #25
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Med 4 bilseter (hvorav noen bakovervendte) + behov for vognplass får man ikke utnyttet dette skikkelig.

Men da er det jo heller ikke et spørsmål om beinplass lenger?

Vi har som nevnt over seks seter i. To integrerte barneseter for de største, ett bakovervendt barnesete for småtta, ett sete i reserve (sammenklappet), og en fri plass for barnevogn, som kan kjøres rett inn uten å måtte klappes sammen. Da får vi med oss alt vi trenger relativt uanstrengt, også på ferie. Hadde det 6. setet vært i bruk ville bagasjeplassen blitt for liten, og vi måtte ha tatt frem takboksen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:25   #26
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Forstår jeg det som blir sagt her som at Sharan er et greit kjøp hvis man kjøper 2005-modell eller nyere? Er Galaxy bedre også etter 2005, eller...? :bilidiot:

Jeg lurer også på et par ting i forhold til Caravelle. Er det like god personbilkomfort i den som i for eksempel Sharan? Og støynivået? Jeg ser for meg at det er mer bråk i en Caravelle enn for eksempel Sharan, men jeg har egentlig ikke peiling.

Vi er for øvrig 2 voksne og 3 barn, som på innkjøpstidspunkt vil være ca 5, 8 og 14 år...

Caravelle har nesten like god komfort som Sharan, men støyer noe mer. Multivan (luksusutgaven av Caravelle) er bedre isolert, og har mer fancy innredning. Men den koster jo fletta.

Galaxy og Alhambra er helt like Sharan, unntatt front/hekk/innredningsdetaljer (setetrekk ect). I tillegg har Galaxy et par motorvalg som de andre ikke har, b la en 2,3 l bensin som skal være ganske bra, og en 2,0 som IKKE er spesielt bra. Tekniske oppdateringer kom samtidig på alle tre modellene.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 05-09-08 kl 10:35.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:05   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men da er det jo heller ikke et spørsmål om beinplass lenger?

.

Med bakovervendte seter tas mer plass i midtraden og da blir plassen bak mindre. Jeg vet ikke hvordan Tune tenker det, men det er snakk om fire barn fra 0-5 år+ 3 voksne. Jeg har tenkt litt ut i fra hvor stor plass våre seter tar, men det kan jo hende at andre løsninger tar mindre plass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:48   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Med bakovervendte seter tas mer plass i midtraden og da blir plassen bak mindre. Jeg vet ikke hvordan Tune tenker det, men det er snakk om fire barn fra 0-5 år+ 3 voksne. Jeg har tenkt litt ut i fra hvor stor plass våre seter tar, men det kan jo hende at andre løsninger tar mindre plass.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener er problemet. Vi har et bakovervendt sete i midten i midtrekka. En beltestol på den ene siden og en pute på den andre siden. Bakerst sitter eldste og vi kjører vogna rett inn der det 7. sete skulle stått. Jeg er fortsatt enig i at bilen er for liten til 7 personer om man skal ha med seg bagasje og vogn, men at det ikke er plass til 4 barneseter er jeg ikke enig i.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 13:56   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VW Sharan

Det er kanskje ikke et problem. . For Tunelands del kan det hende det er snakk om 3 bakovervendte + 1 framovervendt. Evt. andre løsninger. Jeg vet ikke hvordan de velger det. Uansett tar barnestoler plass hvis man ikke vil bruke setene som er integrert, noe man ikke bør etter min mening når det er snakk om så små barn. Jeg synes det virker trangt for en familie med den alderssammensetningen på barna, også med tanke på at de minste er så små at de kanskje har behov for vogn av og til. Venninna mi har barn på omtrent samme alder og snakker om at det er trangt siden bakovervendte bilseter tar noe med plass.

Dette er bare min synsing. Det kan godt hende Sharan er et veldig godt valg for Tuneland, men jeg ser for meg at det kan bli trangt, men kan jo ta feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 16:14   #30
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: VW Sharan

...og da kan vel jeg bare benytte anledningen til å skryte av min Hyundai Trajet 7-seter. Vi er "bare" fem i familien, men den er noe større enn naboen sin Sharan iallfall. Min er vel 2002-modell som har gått over 300'

Gi meg beskjed om du vil vite mere da

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:00   #31
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mye er rettet opp i årenes løp, særlig på faceliftmodellen (byggeår 8/04 for Sharan). Tomassesvinghjulet som gikk fyken på dieselmotorene i 2002-3-4 er endret, lokk til tørkepatron er forbedret (ga lekkasje i klimaanlegget), vannlekkasje i baklykter er borte etc. De påståtte turboproblemene i 115-hk dieselen er bare et lite stag som gror fast, som man kan fikse selv for kr 0 i stedet for å høre på VW og bytte turbo til 10 000.

Eldre enn 2005-modell ville jeg ikke ha kjøpt nå. Men det er en suveren bil - kjøreegenskaper som en hvilken som helst stasjonsvogn, sitter høyt, god sikkerhet og god plass.

Jeg synes ikke kjøreegenskapene har vært så veldig imponerende. Et element er vel at i dag begynner dette å bli en relativt gammel bil, godt moden for en real oppdatering. I basis er det sjeldent for tiden at biler er så lenge på markedet såpass uendret.

For nyere Sharan blir det foreløpig lite statistikk, ettersom det gjerne blir noen kilometer før en del problemer viser seg...

Når det gjelder sikkerhet vet jeg ikke om det er kommet noen forbedringer på bilen. Hos EuroNCAP har Sharan 3 av 5 stjerner, men det er da 99-modell som er testet. Svært store skader på fører ser det ut til. Jeg tror ikke det her har vært noen større endringer, for ellers vil jeg tro at VW hadde bedt om test av ny modell.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:06   #32
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: VW Sharan

Jeg hører gjerne mer om bilen din, maribo.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:52   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Takk for svar. Da planlegger vi ny bil i 2010. Sånn etter mann og barn og sånt så elsker jeg DSG aller mest. En ny Sharan koster kanskje en formue sammenlignet med Touran?

Touran er betydelig billigere ja (bl.a. på lavere avgifter pga. lavere vekt og lavere utslipp selv om motoren er den samme - og avgiftene blir en del mindre på DSG vs tiptronic på Sharan pga. girkassen i Sharan gir en del høyere forbruk = høyere utslipp)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:54   #34
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: VW Sharan

Hva er en DSG-girkasse?

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:35   #35
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VW Sharan

DSG-girkasse er vel egentlig to girkasser, og ser ut som et normalt automatgir. Den ene girkassen har gir 1-3-5 og den andre 2-4-6. Når den ene er i drift, så har den andre giret over og under klart, slik at giringen skjer så kjapt at man knapt merker at bilen girer. Manuelle girkasser og ordinære automatgir gir gjerne fra seg et rykk.

Dette er skrevet ut i fra fri hukommelse fra den gangen vi kjøpte, så ta det med en klype salt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:15   #36
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

DSG-girkasse er vel egentlig to girkasser, og ser ut som et normalt automatgir. Den ene girkassen har gir 1-3-5 og den andre 2-4-6. Når den ene er i drift, så har den andre giret over og under klart, slik at giringen skjer så kjapt at man knapt merker at bilen girer. Manuelle girkasser og ordinære automatgir gir gjerne fra seg et rykk.

Dette er skrevet ut i fra fri hukommelse fra den gangen vi kjøpte, så ta det med en klype salt.

Det er omtrent slik, ja. I praksis er det en manuell girkasse med to automatisk styrte kløtsjer. Krafttapet er mye mindre i en manuell kasse enn i en tradisjonell automat og vekta er også lavere, så her får man det beste fra to verdener.

DSG er såvidt nytt at det er lite erfaring med levetid og slitasje, men i prinsippet skal en slik kasse slites like lite som, eller mindre enn, en manuell girkasse. Min neste bil skal ha DSG/tilsvarende, hvis ikke det blir en elbil.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 09:28   #37
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.


Det finnes egentlig ingen statistikk på nye Galaxy ennå; til det er bilen rett og slett for ny.

Jeg uttrykte meg feil der ja. MEN På den svenske utgaven av EU-kontroll, var det dobbelt så mange Sharan (2004-modell - 3 år gamle) som ble underkjent i 2007. Ellers så kom Galaxyen bedre ut i alle de testene mannen leste da vi skulle kjøpe i sommer. Sharan får jevnt over middelmådig omtale, mens Galaxyen får god omtale.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 11:15   #38
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg uttrykte meg feil der ja. MEN På den svenske utgaven av EU-kontroll, var det dobbelt så mange Sharan (2004-modell - 3 år gamle) som ble underkjent i 2007. Ellers så kom Galaxyen bedre ut i alle de testene mannen leste da vi skulle kjøpe i sommer. Sharan får jevnt over middelmådig omtale, mens Galaxyen får god omtale.

Uhm... Svensk Bilprovning-tallene ser ganske så like ut for meg, i hvert fall så lenge det er tatt hensyn til kjørelengde. Her ser man det typiske også at Sharan TDI har noe mye lengre snittkjørelengde. I sverige har det ikke vært solgt spesielt mye Galaxy tidligere som diesel: http://www.dinside.no/motor/bil/bruk...art373869.html

Lurer også på om ikke VW også har hatt lengre serviceintervall på Sharan enn Galaxy, hvilket kan gi utslag på smådetaljer i henhold til EU-kontroll også. Altså typiske ting som skal skiftes på service eller legges merke til på service. På biler ved høyt salg av diesel er det gjerne også en del som har gått veldig mye lengre enn snittet.

Nå skal man også huske at det er ganske store begrensninger for hva en eu-kontroll egentlig går over. En del feil drar man heller ikke på EU-kontroll med, men man vet det må fikses før man drar.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 12:54   #39
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VW Sharan

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Lurer også på om ikke VW også har hatt lengre serviceintervall på Sharan enn Galaxy, hvilket kan gi utslag på smådetaljer i henhold til EU-kontroll også.

Det er riktig. LongLife service kom rundt 2004 med 130-hk dieselen til Sharan. Galaxy og Alhambra ble fortsatt solgt med 115 hk diesel med vanlig 15 000 km intervall.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 16:38   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: VW Sharan

Longlife-service kom de vel med tidligere enn det? Mulig det dog ikke var for Sharan tidligere. Kjøpte i hvert fall Octavia i 2002, og da var Longlife-service allerede innført.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no