Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Automatgir eller manuell?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 18:40   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Automatgir eller manuell?

Hva foretrekker dere? Jeg og mannen har alltid kjørt manuell, men alle skryter sånn av automat, og nå har jeg funnet et par biler jeg liker, som er med automatgir. Jeg LIKER jo å kjøre manuell gir, men har aldri prøvd automat så jeg skal ikke si noe. Den største fordelen for pyser som meg er jo at man slipper å bekymre seg for bakkestart. Jeg haater bakkestart i bratte bakker. Ja, og så rushtrafikk da, det blir jo en helt ny opplevelse med automatgir.
Man venner seg vel fort til automatgir? Jeg ser for meg mye kløning i begynnelsen, spesielt om jeg må bremse fort og da automatisk trykker inn en clutch som jo ikke er der. Og så er jeg redd jeg skal glemme hvordan man bruker manuell gir, men det er jo bare tull og tøys, man glemmer da ikke det? Jeg har jo feks. i perioder på et år og vel så det ikke kjørt overhodet, men med en gang jeg har satt meg inn i bilen har det jo vært som om jeg kjørte i går.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 18:45   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Vi har ikke ordinær automat, men DSG-gir. Det blir nesten det samme, bare at DSG ikke nøkker i forbindelse med giring. Jeg er superfornøyd, og fatter ikke hvorfor ikke flere ønsker automat. En drøm å kjøre med synes jeg. Køkjøring går som en lek, deilig å slippe klutsjingen. Det eneste jeg savner er kanskje bakkestart?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 18:49   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Savne bakkestart? Gale kvinnemenneske.

Køkjøring blir jo noe helt annet med automatgir ja, den clutchingen man bedriver i rushtiden er jo tortur både for meg og bilen! Nei jeg tror jeg vil ha automat altså. Har funnet denne, må hentes på Stord da, men:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...35&WT.svl=Link

Spørs om vi har råd til nesten 25.000,- kroner over budsjett da, men vi får tygge litt på det. Fant denne også men den har gått lenger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:03   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Aldri mer bil med manuelt gir for min del. Hva skal man sitte der og røre i bensinen etter?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:05   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

... ikke kjøp Sharan/Alhambra/Galaxy med automat, hvis ikke kassa er overhalt/byttet nylig. VW og Audi har aldri fått til automatkassene sine - blir spennende å se hvor langt de nye DSG'ene går.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 25-07-08 kl 19:23.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:18   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Jeg ville absolutt ikke ha automat. Jeg liker å gire og syntes det var greit å ha noe å gjøre i køen. Men bilen vi ville ha var bare med automat, så da ble det det. Har ikke angret en dag. Nå blir det bare automat framover. Jeg kjører innomellom biler med gir, og man kommer raskt inni det. Man må bare kvele bilen ved første kryss fordi man glemmer å clutche, så går det så fint atte.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:23   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Vi skriver 2008, og ikke har jeg min egen robot og i tillegg må jeg selv sitte og velge utveksling med en stor spake når jeg kjører bilen min. Jeg hadde gått for automat. :særs skuffet over hverdagsteknologien:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:23   #8
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Definitivt automat. Mauser sa det så bra.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:27   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Det mest behagelige er automat, men jeg ville ikke hatt det.
Her vi bor på Vestlandet med masse bratte, glatte bakker på vinterstid - vil ikke ha automat.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:29   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det mest behagelige er automat, men jeg ville ikke hatt det.
Her vi bor på Vestlandet med masse bratte, glatte bakker på vinterstid - vil ikke ha automat.

Hvorfor vil man ikke ha automat da?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:31   #11
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Har hatt 2 biler med automat og har nå manuell. Savner ikke automat. Har cruisekontroll,det er greit.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:33   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

En del automatgir kan vel også kjøres manuelt? Det heter kanskje noe annet da? Multitronic og DSG eller noe sånt. Vi kan iallefall kjøre manuelt med DSG, men det har jeg faktisk etter fire års bruk fortsatt ikke prøvd.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:35   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvorfor vil man ikke ha automat da?

Det kommer vel an på om man har bil antispinn. Men de bilene jeg har kjørt med automatgir, har ikke vært så gode på skikkelig glatt føre. Ta løs på is med automat er ikke så lett som med manuell, fordi det er enklere å styre med clutchen.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:45   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Vi har automat og jeg vil ikke tilbake til manuell!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:52   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Jeg hadde automatgiret bil før, og manuell nå. Jeg savner den gamle bilen så mye at jeg nesten tar til tårene. Særlig i kø. Jeg blir helt gåen i foten av clutchen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:02   #16
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvorfor vil man ikke ha automat da?

Da får man vel ikke til å ta brekksvinger

Vi har hatt to biler i mange år, en med automat og en med manuelt. Automat er behagelig for bykjøring feks. Den forrige bilen min hadde vanlig automat, mens den jeg har nå har sånn rattgir (vet ikke hva det heter, men det er nå en spake like ved vindusviskerspaken).
Er kjempefornøyd.
Men, som noen andre nevner, så har noen biltyper trøblet veldig med automatkassene sine, så det er vel greit å styre unna de...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:13   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Hvis jeg hadde klart å venne meg av med all denne kløtsjingen hadde jeg sikkert vært stor fan av automat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:36   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Bil uten automat, cruisekontrol og klima er uaktuelt her i huset.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:42   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

mot Iautomatgir helt til jeg ble tvunget over for 3 biler siden. Manuelt er nå helt uaktuelt, jeg skjønner ikke vitsen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:49   #20
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir eller manuell?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Bil uten automat, cruisekontrol og klima er uaktuelt her i huset.

Signerer denne. Om bare det hersens klimaanlegget hadde virket da!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no