Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du god på parkering?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 13:17   #41
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Jeg er ikke dårlig til å kjøre bil, men har null selvtillit i forhold til bilkjøring og er ofte anspent og stresset. Kjører ikke på ukjente veier og parkerer bare på de enkleste stedene. Så det sier seg selv at jeg elendig på parkering, tør jo aldri å (pr)øve. Kjører bare når jeg absolutt må, og nå i permisjonstiden har det bare blitt 4-5 ganger på 10 mnd. Skulle så gjerne hatt friheten til å kjøre der jeg ville. Å slippe å planlegge og krisemaksimere kjøreruten på forhånd.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:47   #42
Oschi
Nykommer
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Innlegg: 138
Oschi er litt kul
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Liker å kjøre bil. Liker å parkere.
Husker at jeg som 3 åring kunne sitte i sandkassen å leke med biler fra frokost til middag, og som 8 åring i Legoland tilbragte en hel dag med å kjøre bil, stoppe for rødt lys osv.
Får faktisk ofte komplimenter for både bilkjøring generellt og for lukeparkering. Koselig det da.
Synes selv jeg har blitt sløvere på parkering på grunn av ryggesensoren i bilen.
Og så kjører jeg saktere etter at jeg fikk barn. Men det er vel til det bedre antar jeg.

__________________
Oschi fra Oschlo
Oschi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:05   #43
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Rygge etter speil: Kan det fint, men gjør det ikke alltid.

Lukeparkere: Tja... får det til, men sjelden på første forsøk (kommer for langt unna), så jeg prøver å unngå det. Sjelden jeg trenger å gjøre det.

Synes det er greit å kjøre bil, men det er ikke det morsomste jeg vet. Heller ikke glad i å kjøre når det er mørkt (hater det hvis det i tillegg snør tett)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:13   #44
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Jeg kan aldri se for meg at jeg skal lukeparkere noen gang, men jeg slipper vel ikke unna.
(før jeg får lappen mener jeg)
Så heller ikke for meg at jeg noen gang skulle kjøre på snø heller, men det gjorde jeg igår.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:17   #45
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Jeg elsker å kjøre bil, bruker alltid speilene når jeg rygger (er det mulig å ikke gjøre det?), og er kjempegod på lukeparkering

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:24   #46
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Kan rygge ved hjelp av speil.

Kan lukeparkere.

Elsker å kjøre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 19:10   #47
mammmamia
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6
mammmamia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Rygger omtrent bare på speilene, prøver jeg å snu meg går det rett vest..!

Lukeparkering går som en lek

Jeg ELSKER å kjøre, noe sambo ikke er superglad i, så det er jeg som er sjefen i bilen her


Sist redigert av mammmamia : 26-03-08 kl 08:41.
mammmamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:27   #48
Mirr
Nybegynner
 
Mirr sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 26
Mirr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Kan du rygge ved hjelp av speil?
Jepp, det kan jeg.

Kan du lukeparkere?
Nei, tror ikke jeg ville klart det nå. Unngår alle lukeparkeringer.

Liker du generelt sett å kjøre bil, eller er det et nødvendig onde?
Det er et nødvendig onde, jeg er ikke noe glad i å kjøre.

Mirr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:40   #49
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Kan du rygge ved hjelp av speil?
Jepp. Det gjør jeg hver gang jeg kjører bil.

Kan du lukeparkere?
Ja. Men jeg kløner innimellom litt hvis luken er liten og bilen er stor. Vår nåværende bil har heldigvis ryggesensor og da er det virkelig ingen kunst å lukeparkere selv det store droget. Jeg sliter faktisk mer med parkeringen i trange lommer i parkeringshus enn jeg gjør med lukeparkering, og foretrekker luker fremfor trange p-hus.

Liker du generelt sett å kjøre bil, eller er det et nødvendig onde?
Jeg er veldig glad i å kjøre bil og sitter gjerne bak rattet på langturer. Men jeg prøver å tenke miljøbevisst og velge kollektivtransport så langt det er mulig. Både mannen og jeg kjører kollektiv til og fra jobb, og vi bruker også gjerne kollektiv i helgene. Bilen brukes hovedsaklig til ukeshandling og langturer (og til og fra barnehagen når føret er kjipt, nå som jeg sliter litt med bevegeligheten.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:42   #50
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Ja til alt unntatt å like å kjøre bil. Det er kjedelig synes jeg.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:44   #51
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Nå lærte jeg akkurat trylleformularet for lukeparkering på Hjelpekorpset på TV2.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:44   #52
Myrthel
Lykkelig mamma til 3
 
Myrthel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 6
Myrthel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kan du rygge ved hjelp av speil?

Kan du lukeparkere?


Liker du generelt sett å kjøre bil, eller er det et nødvendig onde?

Jeg kan rygge ved hjelp av speil.. Og jeg kan lukeparkere. Liker veldig godt å kjøre bil

Myrthel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:45   #53
F!reF|y
Fullverdig medlem
 
F!reF|y sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 82
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Kan du rygge ved hjelp av speil?
Ja, er avhengig av speilene, funker jo ikke å rygge på noen annen måte.

Kan du lukeparkere?
Ja, og må si jeg er ganske god til det også.

Liker du generelt sett å kjøre bil, eller er det et nødvendig onde?
Liker å kjøre bil.

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:50   #54
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Kan du rygge ved hjelp av speil? Kan rygge ved hjelp av speil, men kommer ann på hvor jeg skal rygge.

Kan du lukeparkere? Ja, men tar litt tid og er ikke veldig glad i det. Kan ha noe med at jeg har kjørt veldig lang bil de siste årene.

Liker du generelt sett å kjøre bil, eller er det et nødvendig onde? Liker å kjøre bil om sommeren, men ikke om vinteren ved glatt føre.
Er det dårlig føre så får jeg veldig smerter i skuldre og nakke.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 23:58   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Jeg har bestemt meg for å ta kjøretimer for å lære meg å lukeparkere og rygge skikkelig. For det hjelper ikke at velmenende personer sier "jammen du gjør bare slik og sånn". Jeg rett og slett trenger noen som forklarer fra a til å.

I den forbindelse lurer jeg på om dere vet om noen sentrumsnære kjøreskoler i Oslo som er spesielt bra Ev. i Bærum.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 01:24   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Rygge og lukeparkere er jeg god på, og bilkjøring er jeg glad i.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 12:25   #57
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Husker ikke om jeg har svart i denne tråden først, men etter 4 år på Tøyen så var jeg en rev på og lukeparkere. Trengte vel kanskje 20-30 cm mer enn bilen for å få den parkert. Litt mer usikker på hvordan det ville gått nå etter et år på "landet". Jeg kjører ikke bil så ofte lenger, men er glad i det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 15:21   #58
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Er du god på parkering?

To år med gateparkering i Oslo, jeg er en mester på lukeparkering på første forsøk

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 23:19   #59
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har bestemt meg for å ta kjøretimer for å lære meg å lukeparkere og rygge skikkelig. For det hjelper ikke at velmenende personer sier "jammen du gjør bare slik og sånn". Jeg rett og slett trenger noen som forklarer fra a til å.

I den forbindelse lurer jeg på om dere vet om noen sentrumsnære kjøreskoler i Oslo som er spesielt bra Ev. i Bærum.

Jeg kan godt være kjørelærer jeg, dersom du gidder og komme til Ellingsrud og det skjer på kveldstid Jeg har rykte på meg for å være både rolig og pedagogisk

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:43   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god på parkering?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Jeg kan godt være kjørelærer jeg, dersom du gidder og komme til Ellingsrud og det skjer på kveldstid Jeg har rykte på meg for å være både rolig og pedagogisk

Seriøst?!?!?

Jeg kjører nemlig heller med "lekfolk" enn med kjørelærer. Jeg har fortsatt kjørelærerfobi etter kjøretimene for 20 år siden med verdens sleskeste kjørelærer.

For du er ikke slesk, er du vel?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no