Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 15:22   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

I dag kom jeg forbi følgende situasjon:

En dame står og dirigerer en mann som skal lukeparkere en liten smart-bil. Luken de prøver å parkere i er meeeget trang, og hver gang mannen kjører fremover og bakover så dulter han borti bilen som står der. Foran står det en Peugeot 307 SW og bak en VW Golf. Siden det er så trangt så kjører han jo borti disse bilene gjentatte ganger, slik at bilene virkelig rugger på seg. Jeg står på andre siden av gaten og ser på, hun som dirigerer gjør alt hun kan for "ikke å se meg".

Men, jeg går over gaten og spør henne om det kanskje ikke var bittelittegrann trangt der, hvorpå hun svarer jo, og ser litt oppgitt ut. Det hadde jo kanskje vært lurt å finne et annet sted å parkere da, enn å bulke begge de bilene der, sier jeg. Jammen, det ble ikke bulk, sier hun. Hallo! sier jeg, bilene sto jo å rugget på seg jo! Jammen, det BLE ikke bulk, sier damen en gang til.

Da bare går jeg, og rister på hodet.


Da jeg bestemte meg for å kommentere det, så var det mest fordi de kanskje ikke skulle gjøre det igjen en annen gang, for jeg visste jo at det ikke hjalp noe der og da. På den annen side, hvis en av de bilene hadde vært MIN, ja da hadde jeg faktisk stått ved min bil og forlangt at han skulle kjøre ut derfra igjen uten å være borti min bil.

Jeg vet jo at det ikke blir bulk av slike ting, men riper blir det. (Det syns spesielt godt på min samboers bil, som er en lav sportsbil full av riper de lakkede støtfangerene). Og jeg vet og at man av og til feilberegner litt og er uheldig og dulter borti en bil. Men dette ble hakket verre, syns jeg.


Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Var det fryktelig barnslig av meg å kommentere det?

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 30-10-06 kl 15:45. Årsak: La til litt i overskriften.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:12   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Lukeparkere en Smart? Er det ikke bare å kjøre med fronten rett inn?

Jeg ville nok kommentert det om jeg hadde sett det, hvis jeg hadde sett bulk på noen av bilene så ville jeg skrevet en lapp med registreringsnummeret til parkeringshelten.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:14   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Synes det var riktig av deg å kommentere det jeg.
Når man har klart å være næren bil allerede bør man faktisk innse at luka er for trang, spseielt når man har klart å være bortpå både bilen foran og bak.

Kan jo lure på om damen som nektet fr at det ble bulk i det hele tatt hadde sjekket..
Kanksje sjekket deres bil og den hadde det kanskje gått bra med, dermed automaisk tenkt at de andre bilene var like heldig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:15   #4
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Lukeparkere en Smart? Er det ikke bare å kjøre med fronten rett inn?

Det var en sånn sportsbilvariant, litt lenger enn den korteste, altså.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:16   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Tror nok også jeg hadde lagt en lapp på begge bilene som fikk denne ufine behandlingen, med registreringsnummeret til han der lukeparkereren.
Det hadde iallefall jeg satt pris på, bulk eller ikke bulk.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:17   #6
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kan jo lure på om damen som nektet fr at det ble bulk i det hele tatt hadde sjekket..
Kanksje sjekket deres bil og den hadde det kanskje gått bra med, dermed automaisk tenkt at de andre bilene var like heldig.

Hun hadde ikke sjekket i det hele tatt, jeg sto jo og så på... Skal ut en tur etterpå, og da skal jeg se om det ble bulk. Smart-bilen er fra England, og den står her stadig vekk, så reg.nr får jeg tak i uansett om den er borte eller ikke.

Takk for svar!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:18   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Tror nok også jeg hadde lagt en lapp på begge bilene som fikk denne ufine behandlingen, med registreringsnummeret til han der lukeparkereren.
Det hadde iallefall jeg satt pris på, bulk eller ikke bulk.

Enig. Og med mitt telefonnummer i tillegg, bilnummeret gjør liten nytte uten vitner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:21   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Jeg hadde nok ikke hatt mot til å si noe til vedkommende selv,
men ville nok, som fler ha nevnt, lagt igjen lapp på ruta til de to bilene, hvor det sto bilnummeret til den som hadde parkert så tullete.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:27   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Det var en sånn sportsbilvariant, litt lenger enn den korteste, altså.

Ah, en sånn 50-årskrise bil.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:29   #10
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ah, en sånn 50-årskrise bil.

Nettopp!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:38   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

I andre land bruker man støtfangere til akkurat dette. Men nå er jo støtfangerne lakkerte på nye biler, så det vil jo bli merker. Jeg ville ha skrevet lapp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:42   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Kanskje det var skjult kamera?

Jeg ville nok neppe klart å holde munn, jeg heller.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 16:48   #13
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Kanskje det var skjult kamera?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 17:05   #14
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Tror nok også jeg hadde lagt en lapp på begge bilene som fikk denne ufine behandlingen, med registreringsnummeret til han der lukeparkereren.
Det hadde iallefall jeg satt pris på, bulk eller ikke bulk.

Signerer.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:37   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Jeg synes det var bra du sa fra jeg og at du følger det opp. Makan til oppførsel!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:43   #16
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Dette er typisk fransk lukeparkering (i alle fall i Paris).

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:57   #17
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Jeg hadde nok sikkert sagt i fra jeg også, selv om det sannsynligvis ikke ville ha gort noen nytte. Så hadde jeg notert regnr på bilen og lagt en lapp på rutene til de to andre bilene.

Min far parkerte alltid på den måten, selv om det er helt vanlig i Spania, så husker jeg at jeg syntes så synd på bilene.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 21:17   #18
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Var borte i noe lignende utenfor huset her, og da sa jeg ifra til han som kjørte. Han ble bare superirritert, så jeg tok bilnummeret og sa ifra da han som eide bilen kom.
Om det er synlige skader eller ikke har jo ingenting å si, det er jo ikke alle skader som syns...


Sist redigert av Isa : 30-10-06 kl 21:37. Årsak: skrivefeil...
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 21:32   #19
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Jeg ville sagt at de enten fikk skrive en lapp til bilene de bulket, eller så kunne jeg gjøre det...

Så klart blir det bulk/skrammer av sånt!

Jeg har selv vært vitne til lignende, men da på et kjøpesenter så da sa jeg fra til en vekter som holdt fast i de som prøvde å parkere til de som eide bilene rundt (2 biler) kom tilbake.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 21:56   #20
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (trang lukeparkering)

Jeg hadde nok ikke klart å holde munnen lukket i en slik situasjon. Enig i at du burde gi de to stakkars påkjørte reg.nr. til Smart'n - så kan de selv velge hva de vil gjøre videre.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no