Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leilighet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-21, 21:31   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Leilighet

Har altså kjøpt leilighet som bygges. Har endelig tid til å tenke litt mer på det.

Det blir hvitt kjøkken fra Strai, vet ikke modell, åpen løsning med stue og kjøkken. Hvite vegger og en vegg i pilasterblå. Vi må ha noe over benk. Fliser? Glassplate? Kjøkkenplater?

Vi må nok ha en lampe over spisebordet. Hvilken lampe?

Forslag til nattbordlamper og taklamper til soverommene?

Kanskje blir det nytt spisebord og evt stoler, vi får se. Forslag? Tenker det skal være plass til 6 stoler og en ileggsplate.

Kom med tips. Leiligheten er dyr, så jeg ønsker ikke bruke masse penger på alt det ekstra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 21:41   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet

Ville iallefall brukt tid på å finne god belysning.
Hvis du er på Instagram er det så mye inspirasjon.
Jeg synes det er fint med farger, men det er jo ulikt.
Jeg ville brukt mest penger på det som er inventar først, det andre kan lett byttes ut.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 21:48   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Takk for gode tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 21:52   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet

Mitt hjem og nordiske hjem har mye fint synes jeg.
Finner også mye inspirasjon i blader, f eks rom 123.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 22:08   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Supert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 23:09   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Husk at med helt ny leilighet må du sannsynligvis også planlegge løsninger for gardiner/lysskjerming og garderober. Vi har hatt nybygd en gang og kjøpte nå en leilighet som var noen år gammel. At forrige eier hadde tenkt ut og installert gode løsninger for dette har vært gull verdt. Jeg ville ha prøvd å legge penger i sånne ting først og heller kjøpy nye møbler etterhvert hvis de du har kan fungere.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 23:11   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet

Veldig enig med det Heilo sier.

Vi har ellers hvit høyglanslaminatplate på veggen over kjøkkenbenken (fra IKEA), og jeg synes det er veldig fint og praktisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 23:17   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Dersom du bygger nytt, vil jeg veldig anbefale å få montert galleriskinner overalt. Det er slike tynne lister hvor du kan henge opp bilder, speil osv i sener som går ned fra lista, og fleksibelt kan bytte dem og flytte dem. Med den leverandøren jeg brukte, kan du henge opp til 50 kg i de sterkeste. Noen skinner kan man også klipse spot’er inn i. Det er svakstrøm, så du trenger ikke elektriker.

Jeg har produkter fra Artiteq

https://www.artiteq.no/

Slipper hull i veggene, ser smashing ut og er fleksibelt og enkelt å bytte bilder og annet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 23:26   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leilighet

Jeg mener at god belysning er veldig viktig for å få en god atmosfære i en bolig. Jeg syns ikke taklamper midt i rommet gir god belysning, jeg er veldig glad i lyslister ca 70 til 100 cm fra veggen med spotter som bakgrunnsbelysning. Vi har hue LED pærer i våre skinner, og kan få mange ulike stemninger fra samme lyssystem.

Riktig og nok lagring og solskjerming ville jeg også prioritert, det var gode tips.

På kjøkkenet ville jeg hatt noe som er enkelt å holde rent, jeg ville derfor valgt bort fliser med fuger.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 00:22   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Husk at med helt ny leilighet må du sannsynligvis også planlegge løsninger for gardiner/lysskjerming og garderober. Vi har hatt nybygd en gang og kjøpte nå en leilighet som var noen år gammel. At forrige eier hadde tenkt ut og installert gode løsninger for dette har vært gull verdt. Jeg ville ha prøvd å legge penger i sånne ting først og heller kjøpy nye møbler etterhvert hvis de du har kan fungere.

Gode tips, takk.

Må lese prospektet skikkelig i morgen. Har det på jobb. Har vært mest opptatt av å gjøre huset visningsklart og få det solgt. Jeg kjøpte torsdag før høstferien og skrev kontrakt med megler på salg dagen etter. Gått litt slag i slag, men det var det verdt. Det er nå markedet er godt her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 00:26   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg mener at god belysning er veldig viktig for å få en god atmosfære i en bolig. Jeg syns ikke taklamper midt i rommet gir god belysning, jeg er veldig glad i lyslister ca 70 til 100 cm fra veggen med spotter som bakgrunnsbelysning. Vi har hue LED pærer i våre skinner, og kan få mange ulike stemninger fra samme lyssystem.

Riktig og nok lagring og solskjerming ville jeg også prioritert, det var gode tips.

På kjøkkenet ville jeg hatt noe som er enkelt å holde rent, jeg ville derfor valgt bort fliser med fuger.

Gode tips. Det blir nok i alle fall noen led spoter i stua. Får finne ut hva som er inkludert. Nok lys er viktig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 09:02   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet

I forhold til spisebord så tenker jeg at et rundt bord kan være veldig hyggelig, og med ileggsplater for å kunne ha større middager. At det er lite og rundt i det daglige gjør det hyggelig for dere tre å spise ved alene, mer intimt. (Jeg ønsker meg det samme selv, jeg synes ikke det er koselig å sitte oss tre på et stort bord.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 09:53   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

I forhold til spisebord så tenker jeg at et rundt bord kan være veldig hyggelig, og med ileggsplater for å kunne ha større middager. At det er lite og rundt i det daglige gjør det hyggelig for dere tre å spise ved alene, mer intimt. (Jeg ønsker meg det samme selv, jeg synes ikke det er koselig å sitte oss tre på et stort bord.)

Det er et godt tips. Nå har vi kjøkken med et lite, firkantet bord fra Jysk og tre stoler rundt. Det står omtrent inntil veggen/vinduet. Men i leilighet får vi kun plass til et bord. Det er ikke ofte vi er mange, men vi må ha muligheten. Om to år er det siste konfirmasjon, holdes hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 10:03   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet

Jeg er veldig fornøyd med å kunne dimme og tilpase lys til bruk. Vi har lamper og lysbærer fra Philips Hue. Jeg dimmer lyset på kjøkkenet etter om vi skal sitte der og spise eller vaske opp, det samme i andre rom. Vi kan både styre lyset fra app og fra trådløs lysbryter. Jeg liker veldig godt mulighetene det gir. Siden det finnes både ferdige lamper og løse lyspærer kan du også bruke dette i lamper du har fra før og koble alt sammen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 11:29   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet

Gratulerer med kjøp og salg!
Hvis jeg hadde kjøpt helt ny leilighet så ville jeg prioritert gulvvarme i stue og kjøkken, i tillegg til nok kontaktpunkter for strøm og nett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 12:25   #16
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Leilighet

Jeg følger med i tråden til Millact - jeg flytter inn i splitter ny 3 roms selv om to måneder med ungdommen min. Kjøkkenkrok og stue er åpent som Millacts, og er på 31 kvadrat.

Budsjett er begrenset, men jeg tenker å prioritere innredning av garderober på soverom og i entrè, vaske/tørketrommel maskin skal kjøpes og installeres i "tårn" på bad. Ny,god seng til meg selv skal anskaffes. Gardinskinner (doble) i tak har jeg lyst på og eventuell solskjerming til våren (leiligheten har sydvendt beliggenhet med overbygd balkong).

Rundt spisebord (som Pepper foreslår) med ileggsplater er notert. Med gode stoler til..

Belysning er vanskelig,men følger med og noterer forslag

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 12:34   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Gratulerer med kjøp og salg!
Hvis jeg hadde kjøpt helt ny leilighet så ville jeg prioritert gulvvarme i stue og kjøkken, i tillegg til nok kontaktpunkter for strøm og nett.

Det er vannbåren varme, fjernvarme, i gulv. Det gleder jeg meg enormt til å ha!

Det er lagt opp til nokså mange kontaktpunker for strøm ut fra hva jeg kan se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 12:36   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Jeg følger med i tråden til Millact - jeg flytter inn i splitter ny 3 roms selv om to måneder med ungdommen min. Kjøkkenkrok og stue er åpent som Millacts, og er på 31 kvadrat.

Budsjett er begrenset, men jeg tenker å prioritere innredning av garderober på soverom og i entrè, vaske/tørketrommel maskin skal kjøpes og installeres i "tårn" på bad. Ny,god seng til meg selv skal anskaffes. Gardinskinner (doble) i tak har jeg lyst på og eventuell solskjerming til våren (leiligheten har sydvendt beliggenhet med overbygd balkong).

Rundt spisebord (som Pepper foreslår) med ileggsplater er notert. Med gode stoler til..

Belysning er vanskelig,men følger med og noterer forslag

Jeg skal også ha ny seng; min nåværende er dobbeltseng fra Svane, straks 16 år gammel og ikke så god lenger. Jeg tar det minste soverommet og tenker det blir 120 cm rammemadrass fra Ikea på meg. Det holder. De er ikke så dyre heller.

Det følger med noe solskjerming; må forsøke å finne ut nøyaktig hva. Jeg kom så sent inn i prosjektet at alt av møter er unnagjort før det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 12:42   #19
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leilighet

Gratulerer med kjøp av leilighet😃
Belysning som flere sier er viktig.
Vi har anbefalt våre foreldre (som har kjøpt seg ny leilighet) å bruke penger på å få tips og råd for belysning.
Vi har hjulpet med det meste (bad, kjøkken, dører, gulv, lister, garderobe mm), men når det gjelder belysning melder jeg pass.
Her ville jeg lagt ned litt penger😃

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 13:19   #20
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Gratulerer med kjøp av leilighet😃
Belysning som flere sier er viktig.
Vi har anbefalt våre foreldre (som har kjøpt seg ny leilighet) å bruke penger på å få tips og råd for belysning.
Vi har hjulpet med det meste (bad, kjøkken, dører, gulv, lister, garderobe mm), men når det gjelder belysning melder jeg pass.
Her ville jeg lagt ned litt penger😃

Vet du hvor man kan få konkret hjelp til belysning egentlig?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no