Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Infrarød sauna - noen med erfaring?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-21, 11:30   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Infrarød sauna - noen med erfaring?

Ja, overskriften sier vel det meste, har noen erfaringer med infrarød sauna? Jeg er en frossenpinn, spesielt på vinteren, og har en del vondt i rygg og nakke. Bruker derfor badekar en del. Kom over dette, og ser jo egentlig veldig bra ut.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 11:32   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Oops, ser Drømmedama allerede hadde laget tråd om dette for et par år siden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=infrar%F8d

Hører gjerne flere erfaringer, enten i denne eller den andre tråden!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:19   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Jeg har litt sånn lyst på badstu, så henger i tråden. (Men har lyst på så mye rart, og jeg kan altså ikke bruke en mill på alle disse innfallene mine. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:24   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Min bror hadde en slik i sin byleilighet. Jeg kan opplyse om at den er en like god bod som en ergometersykkel er perfekt klesstativ.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:28   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Altså, jeg kan ikke noe for det, men jeg ler og ler av bildene i denne nettbutikken.
https://www.radianthealth.no/produkt...d-sauna-basic/

Men jeg kjenner to som har sånne. De er ganske fornøyde, i tillegg til at de underholder vennegjengen med å legge ut bilder av seg selv med saunaen påkledt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 12:31   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Har nå prøvd, og det var helt greit. Ble likevel ikke frelst asså. Jeg liker varme bad. Elsker badekar, bader masse. Jeg liker visst å puste inn varm badstuluft, IR-badstu funker jo fordi man svetter, men gir ikke samme opplevelsen.
Vi vurderte IR i et nytt hus, men ville ikke flytte likevel, nå bygger vi hytte på fjellet og der skal vi ha "vanlig" badstu. Hvis det ikke hadde vært et alternativ med vanlig, av praktiske eller økonomiske årsaker, hadde jeg nok vurdert infrarød. Som en helt grei nummer to.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 13:08   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Min bror hadde en slik i sin byleilighet. Jeg kan opplyse om at den er en like god bod som en ergometersykkel er perfekt klesstativ.

Fordelen er at den kan brettes sammen da, og ikke trenger å stå fremme som klesstativ. Og enig også i at det ser idiotisk ut. Men vanlig badstu er uaktuelt, så om det funker like bra så er det interessant.

Gjorde et søk på finn.no for å se om jeg fant mange (lite) brukte, det gjorde jeg ikke og kan jo tyde på at det kanskje ikke er så mange som har bomkjøpt det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 13:10   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Åh, nå ser jeg. Den som er linket til lengre oppe her er noe helt annet enn hva lillebror hadde. Det var et lite hus rett og slett. Med ledlys og infrarød varme og styr.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 13:10   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Kan melde om at også vanlig badstu fungerer utmerket som oppbevaring for skittentøy, klær som skal til resirkulering, fjernarkiv for kjoler etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 13:19   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Åh, nå ser jeg. Den som er linket til lengre oppe her er noe helt annet enn hva lillebror hadde. Det var et lite hus rett og slett. Med ledlys og infrarød varme og styr.

Ja, det er noe sånt som Tallulah viste det evt ville vært. Først sett for min del i høstens episode 2 av Synnøve rydder opp, der Linn Skåber får en sånn til Linn-caven sin.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:29   #11
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

For meg var det ikke i nærheten av hva jeg er på jakt etter med badstu. Rett og slett totalt ubrukelig. I følge eieren av den jeg prøvde virket den akkurat som den skulle også, vi var der inne sammen. Så ikke vet jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:33   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Jeg har vært i sånn på SPA og frøs! Hadde badet først. Ja, ikke i sånn "skopose", men i sånt hus de hadde inne på Spaet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 19:12   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Vi har en sånn. Eller…mannen har en sånn. Han bruker den mye. Liker den veldig godt. Enkelt, rett og slett (vår kan legges sammen, men det er mest for transport, tenker jeg. Står nede i en bod.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-21, 17:49   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Nå bestilte jeg et elektrisk varmeteppe og håper at det gjør susen i vinter.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:26   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Det finnes vel IR-poser som man også kan kjøpe, som du kan ligge i på senga og kan brette bort. Jeg synes IR-badstu var veldig behagelig og oppvarmende da jeg forsøkte det på spahotell. Jeg hater badstuluft.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 18:34   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det finnes vel IR-poser som man også kan kjøpe, som du kan ligge i på senga og kan brette bort. Jeg synes IR-badstu var veldig behagelig og oppvarmende da jeg forsøkte det på spahotell. Jeg hater badstuluft.

IR-poser ja! Interessant. Jeg liker heller ikke badstu, men det er fordi man må puste inn lufta også. Selve varmen er jo digg (en stund).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-21, 10:26   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det finnes vel IR-poser som man også kan kjøpe, som du kan ligge i på senga og kan brette bort. Jeg synes IR-badstu var veldig behagelig og oppvarmende da jeg forsøkte det på spahotell. Jeg hater badstuluft.

Nå fikk jeg opp annonse for infrarødt saunateppe, det ser superdigg ut. Og det må jo være mer behagelig å kunne ligge enn å sitte på en liten krakk. Men prisen var stiv da, 5500 kr. Så nå prøver jeg varmeteppet jeg har bestilt fra Enklere Liv først.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-21, 16:48   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Sikkert like bra!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-21, 20:50   #19
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Infrarød sauna - noen med erfaring?

Sitter her med nyinnkjøpt varmeteppe, og herreguuuud så deilig! Love it!

Hilsen grandtante Storm

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no