Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Tør" ikke legge om til vinterdekk

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 12:09   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Jeg tror datoen er 15. oktober i Nord-Norge.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:11   #42
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor den datoen er satt så sent, når snøen kan komme før mange steder.
Jeg byttet dekk for snart 3 uker siden, piggfritt så klart da.
En annen ting er de piggdekka, med mindre man har hytte på fjellet så trenger man ikke piggdekk om man bor på østlandet.

Det er jo der så altfor mange tar feil...den datoen er jo ikke satt, sånn sett. Man skal sko seg etter forholdene, både før og etter de gitte datoene. Det er vær og føre som er gjeldende, ikke datoene.

Datoene er der for at man ønsker å unngå at folk legger om for tidlig, på tider og steder hvor det ikke er nødvendig. Og så er man selv forpliktet til å følge med på blant annet værvarsel.

At mange kjører med piggdekk, også på østlandet, er bare bra. Det er også anbefalt at en viss mengde faktisk har piggdekk, for hvis alle kjører piggfritt, så ville veiene bli blankpolerte. Piggene er med og river opp litt i snø og isdekke.

Og på langt nær alle biler passer med piggfritt. Vi kjører piggfritt, og gjør da også det på fjellet. Null problem, men vi har da en bil som takler dette. Mellomstor bil, firehjulsdrift, antisleng og alt som skal til av hjelp fra bilens side. Har aldri stått fast med den.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:19   #43
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det er jo der så altfor mange tar feil...den datoen er jo ikke satt, sånn sett. Man skal sko seg etter forholdene, både før og etter de gitte datoene. Det er vær og føre som er gjeldende, ikke datoene.

Datoene er der for at man ønsker å unngå at folk legger om for tidlig, på tider og steder hvor det ikke er nødvendig. Og så er man selv forpliktet til å følge med på blant annet værvarsel.

At mange kjører med piggdekk, også på østlandet, er bare bra. Det er også anbefalt at en viss mengde faktisk har piggdekk, for hvis alle kjører piggfritt, så ville veiene bli blankpolerte. Piggene er med og river opp litt i snø og isdekke.

Og på langt nær alle biler passer med piggfritt. Vi kjører piggfritt, og gjør da også det på fjellet. Null problem, men vi har da en bil som takler dette. Mellomstor bil, firehjulsdrift, antisleng og alt som skal til av hjelp fra bilens side. Har aldri stått fast med den.

Uansett når evt datoer blir "satt" så er det alltid noen som er trege og skaper problemer.
Jeg seilet nesten ut av E18 for pr år siden, kjørte i 30 og det gikk rett frem uansett hva man gjore. Gutta som satt på var sjeleglad for at de ikke kjørte.

Helt piggfritt blir det nok aldri.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:32   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Joda, det skjer lenger nord enn i sør også. Det er bare noen millioner flere mennesker i sør (herunder en del innflyttere fra øvrige landsdeler), silk at kaoset blir en smule større.

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikk...artid=10055329

De to bilene gikk rundt i Porsanger i Finnmark i går.



http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle6561553.ece



http://www.itromso.no/bilder/article3966217.ece

[b]</H1>



Godt poeng, Pelle. ¨

Bare i kommunen Pelle og jeg bor i, bor det 40.000 flere mennesker enn i hele Finnmark fylke. E'kke rart det blir litt mer konsentrasjon av dustesjåfører her da. Jeg kan forøvrig melde at på Norges mest traffikerte innfartsåre gikk trafikken helt som smurt i dag morges.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 13:14   #45
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Godt poeng, Pelle. ¨

Bare i kommunen Pelle og jeg bor i, bor det 40.000 flere mennesker enn i hele Finnmark fylke. E'kke rart det blir litt mer konsentrasjon av dustesjåfører her da. Jeg kan forøvrig melde at på Norges mest traffikerte innfartsåre gikk trafikken helt som smurt i dag morges.

Ikke hele veien.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 13:36   #46
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ikke hele veien.



Jeg kjørte fra Strand til Frogner, så jeg kan vel egentlig ikke akkurat hevde at jeg har oversikt over hele veien, nei.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 17:39   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Vi la på vinterdekk på ene bilen for noen uker siden da vi dro opp på fjellet. Og godt var det, for på Geilo var det snø. Har ikke piggdekk, og dermed slipper vi styret med datoer også.

Jeg har sommerdekk på bilen min, så den står pent hjemme på plassen sin. Om det blir varmere igjen kan det hende jeg tar meg en tur med den, men ellers skal den nok stå til jeg får nye dekk. Eller, den må bli med - jeg må legge nye dekk på eksisterende felger og det gjør jeg rett og slett ikke selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:23   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Dersom det ikke blir sommerdekkføre får du legge dekkene baki den bilen som har vinterdekk og kjøre til et sted hvor slikt gjøres? Legge om på felg altså?

Vi har piggdekk. Fikk dem på forrige uke, dagen før snøen kom. Med den veien mellom huset vårt og hovedveien, valgte vi å kjøpe pigger i år. Glad for det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:56   #49
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Det høres ut som en utmerket måte å få flere til å ta bussen på.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 19:13   #50
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Bilen står pent ute i gården parkert med sommerdekk. Har avtale på å skifte i morgen. Her laver snøen ned. Driver å flytter, men kjører ikke en meter nå. Skulle kjøre venninna mi hjem, men hun måtte pent gå. Håper snøen er smeltet til i morgen så jeg får kjørt bilen på stasjonen å byttet.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:02   #51
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Kan ikke fatte de som ikke skor seg etter forholdene og fortsatt segler rundt på sommerdekk. Selv er jeg derimot redd for å kjøre ned til sentrum i morgen, og jeg har vinterdekk, for bakken oppover hit jeg bor var isbelagt da jeg kom hjem i dag. Bakken ganske så bratt enkelte plasser. Vurderte et øyeblikk å heller ta bussen ned, men den er vel ikke mye tryggere enn personbilen vil jeg tro. Håper virkelig de strør i kveld/morgen tidlig. Lurer på hva jeg tenkte på da jeg flyttet opp hit. I dag kjørte jeg hele bakken i 1. og 2. giret, tipper de bak meg ikke var så begeistret.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no