Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Tør" ikke legge om til vinterdekk

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 08:56   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

"Tør" ikke legge om til vinterdekk

Jeg overhørte en samtale på bussen før helga. En ung dame satt og snakket om at hun og (mannen, samboeren) ikke turde å legge om til vinterdekk før 1. november. For tenk om de ble stanset med piggdekk? ja tenk.

Ute snødde og sluddet det, og avisa hadde rapportert at biler stod på skeive og ute av veien i 2 dager allerede. Jeg trodde dette var et spesielt tilfelle av dumhet, men når jeg fortalte dette på jobben hadde en annen også hørt det i forrige uke! "Tør du bytte til vinterdekk så tidlig, det er jo ikke lov ennå..."

Ikke bare utenlandske trailere som skal ha skylda for kaoset!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:00   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Det er synd at det finnes mange som ikke skjønner at man skal sko seg etter forholdene, og ikke etter datoen. Med litt vettig tankegang, hadde man kanskje unngått noe av dette hver eneste, fjollete førvinter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:00   #3
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Brøhue. Det er påbudt å kjøre med dekk tilpasset forholdet. Er det snø og eller is skal vinterdekk på.

Håper de ikke skader noen når de av dumskap kjører på glatta med sommerdekk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:02   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Å mamma, tør ikke bruke hue, tenker jeg.

Sjøl må jeg pent finne meg i å ta buss i dag, for min bil står også på sommerhjula sine ennå. Sånn går det, når man har diger bil, ikke kan legge om selv, og dekkhotellet har smekkfulle lister. Det bør jaggu være snøfritt til torsdag, for da må bilen på veien, for da kommer mine piggdekk på.

Hadde dekkhotellet hatt ledig før, hadde jeg kjørt med pigg tidligere. Det er lov å bruke hodet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:02   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Jeg synes det er så rart at folk venter så lenge med å skifte, at de står der med skjegget i postkassa når snøen kommer? Alle vet jo at i oktober, da kan det snø, til og med her hvor vi omtrent aldri har snø, og nå er vi snart i november og folk kjører enda på sommerdekk. Jeg fatter det ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:04   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Er de ikke redde for å bli stoppet med sommerdekk på is/snø-føre da? Eller for å kjøre på noen?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:05   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes det er så rart at folk venter så lenge med å skifte, at de står der med skjegget i postkassa når snøen kommer?

Nei, i hvert fall ikke når man har noe fint som heter værmelding.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:07   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Jeg skjønner at folk er seint ute og står og legger om når det snør. Jeg er treg med mye sjøl. Det jeg ikke skjønner, er at de ikke legger om da heller! De skal vente til 1 november! Herregud...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:09   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Sånne kan like gjerne bare ta bussen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:10   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Sånne kan like gjerne bare ta bussen.

Ja, men kansje mannen hennes var ute og kjørte.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:12   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk



Folk er nek.

Jeg kommer forøvrig aldri over den gangen vi så en utenlandsk trailersjåfør stå med kniv og prøvde å skjære mønster i dekkene ved nedkjøringen før Borlaug.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:13   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Har sett skremmende mange på newsfeeden på FB i det siste, som har skrevet ting som "fader, det snør ute, så nå må jeg kjøre på sommerdekk, wish me luck" osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:14   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg kommer forøvrig aldri over den gangen vi så en utenlandsk trailersjåfør stå med kniv og prøvde å skjære mønster i dekkene ved nedkjøringen før Borlaug.

Ha ha, ubetalelig!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:15   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Men jeg skjønner ikke at de ikke bare kutter ut den datoen jeg. Vi legger alltid om før, de aller fleste i de mest tett traffikerte områder kjører piggfritt, så hva er alt fuzzet om.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:16   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Mine piggdekk kom på på fredag.

Folk er rare. Men det er jo greit så lenge de ikke kjører, men tar bussen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:17   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har sett skremmende mange på newsfeeden på FB i det siste, som har skrevet ting som "fader, det snør ute, så nå må jeg kjøre på sommerdekk, wish me luck" osv.

Heldigvis ingen slike nek i feeden min, jeg tror faktisk jeg ville vurdert å ringe politiet. Jeg blir så forbanna på folk som med viten og vilje gjør det farligere på veiene.

Jeg er dessuten utrolig overrasket over at trailere som ikke er skodd får slippe inn i landet i vinterhalvåret. De burde stoppes ved grensen og kreves omlagt til vinterdekk og kontrollert for at de hadde kjetting.

Det burde da være en smal sak å endre regelverket?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:18   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Jeg er glad jeg har mulighet for hjemmekontor i dag ja. Makan! Dette har vært meldt om i flere dager allerede.

Kaoset starter 700m fra huset mitt, og jeg har 4,5 mil til jobb. Mesteparten på E6. Der er det trivelig nå tenker jeg. Jeg sitter hjemme og fyrer i ovnen. Og JEG har vinterdekk på. Så det er ikke det heller. Men det er dessverre en drøss med andre som ikke har. Vi er fire voksne på gården her, og har fem biler. Alle har vinterdekk på.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:19   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Regelen er at det alltid er lov etter 1. november og tidligere hvis det trengs. Nå trengs det og dermed er det helt lovlig.

Hvis man kræsjer med sommerdekk på snøføre, kan man få redusert eller helt bortfall tilbakebetaling på forsikringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:21   #19
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

At folk i fult alvor tror det får bot for å kjøre med piggdekk når det er meldt snø!
Mange steder det er nødvendig, men har de ikke hørt på tv og radio hvor de blir fortalt at nå kommer snøen, legg om NÅ. Og trenger de piggdekk, så trenger de piggdekk. Bilen skal ha dekk etter forholdene!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:23   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Han-...--2786668.html

Birkelundsbakken er jo en vinterlig klassiker i Bergen, i alle fall.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no