Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tar du ut alt når du parkerer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 13:31   #21
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Her tar vi ikke ut noe, og har bank i bordet aldri hatt innbrudd. Ei venninne flyttet til Frankrike sammen med sin mann, de hadde alt de ikke hadde turt å sende med flyttebilen i sin egen bil så den var helt fullstappet. De parkerte i et parkeringshus i Oslo underveis for å gå å spise, og når de kom tilbake var absolutt hele bilen tømt unntatt hundeburet med shäferen inni. De hadde blandt annet nylig giftet seg og vært på en kjempelang bryllupsreise over mange land, og tatt enorme mengder med bilder. Alle bryllupsbildene og fra reisen var nå borte sammen med andre ting med stor verdi for dem. Kjempetrist altså.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 13:43   #22
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nå er det ikke noe særlig i bilen utenom meg og vesken min, og det fjernes selvsagt. Jeg liker ikke rot. Jeg lar aldri nøkler eller verdisaker ligge i bilen når den forlates. Og har jeg en jakke som ikke skal brukes, legges den evt i bagasjerommet. Selv ikke småpenger bør ligge synlig, det kan være motivasjon nok for en som virkelig mener h*n trenger dem.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 13:44   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Da vi bodde i Oslo gjorde vi det. Da mannen bodde på St.hanshaugen så hadde han til og med rattlås. Var veldig mye innbrudd der da. Det kjipe er jo ikke nødvendigvis å miste et par sko eller mobil som ligger i bilen, men det å få ødelagt døra eller noe slikt. Han brukte også å rydde bagasjerommet så dersom du så inn gjennom bakruta så så man godt at det var tomt. Nå er vi mye slappere på å tømme bilen altså. Vi lar ikke pcer ligge der, men dvdspiller til junior og en del rot kan det godt være.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 13:53   #24
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, det gjør jeg ikke. Dvs. jeg tar ut veska mi da, stort annet av verdi oppbevarer vi ikke i bilen til vanlig. GPS'en ligger igjen, det måtte i såfall være det eneste, men den oppbevares normalt sett ikke synlig, den ligger i hanskerommet eller en av oppbevaringsboksene som er bygd inn i bilen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 14:30   #25
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, tar med meg veska/sekken, men ellers er det stort sett bare rot som ligger i bilen vår. (Og der kom jeg på at vi ikke tømte bilen da vi kom hjem fra ikea i går, så der ligger ei madrass og noen barnemøbler akkurat nå . ). Jeg tar ikke ut gps'en, men satser på en metode som har fungert veldig bra for oss i alle år; Vi kjøper sjelden toppmodellen av verken sykler eller gps'er - og da blir de ikke så fristende å stjele heller.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 18:51   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, vi har bare gateparkering og det ligger alltid noe i bilen. Har til dags dato aldri opplevd innbrudd i bilen. Hvis det skulle være verdisaker, skyves disse under setet eller under noe annet.

For vanlig gateparkering i Oslo hadde jeg ikke vært veldig bekymret, spesielt ikke på dagtid.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:22   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, tømmer ikke bilen. Dvs er ikke stort jeg vanligvis har i bilen heller da annet enn veska. Har jeg noe baki så drar jeg over bak, og ellers putter jeg evt løse ting i hanskerommet. Også fronten på cd-spilleren.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:55   #28
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Satser på at tyvene mister motet når de ser alt kaoset i bilen vår!

Neida.... vi lar ikke ting som ha verdi ligge i bilen. Mobiler og pc'er er som en kroppsdel, så det å la det ligge i bilen blir som å la armen bli liggende igjen, liksom.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:03   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Vi tømmer bilen for alt som ser ut som det kan inneholde noe som helst, og har hatt snart en milliard innbrudd. Låsen er lett å ta, og de tar med seg det som ligger igjen, det være seg solbriller fra Cubus, startkabler eller silikonspray.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vi tar ikke ut GPS eller DVD-spillere.

Uansett hvor du parkerer?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:09   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

For vanlig gateparkering i Oslo hadde jeg ikke vært veldig bekymret, spesielt ikke på dagtid.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi tømmer bilen for alt som ser ut som det kan inneholde noe som helst, og har hatt snart en milliard innbrudd. Låsen er lett å ta, og de tar med seg det som ligger igjen, det være seg solbriller fra Cubus, startkabler eller silikonspray.

Tydeligvis har vi helt ulik erfaring. Må være bilen?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:14   #31
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Det er jo veldig avhengig av hvor man bor også. Som sagt var det veldig mye innbrudd da mannen bodde på st.hanshaugen. Alltid knuste glass på fortauet etter bilinnbrudd. Da vi flyttet til ensjø var det nesten aldri innbrudd i bilene utenfor. Er jo litt om man bor i "løypa" eller litt mer utenfor allfarvei.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:25   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Tydeligvis har vi helt ulik erfaring. Må være bilen?

Tja, vi har en Audi, men en gammel haug av en,så den burde ikke akkurat utstråle at den inneholder mye av verdi. Den er lett å bryte seg inn i da, det har selvsagt noe å si. Det er vanvittig irriterende.
Men det er nok mye avhengig av det Vixen sier; vi bor i en sentrumsbydel, gateparkering på Kjelsås, Oppsahl eller Bøler er nok ikke like risky. Jeg vet ikke hvilket område du bor i?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:03   #33
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, vi har en Audi, men en gammel haug av en,så den burde ikke akkurat utstråle at den inneholder mye av verdi. Den er lett å bryte seg inn i da, det har selvsagt noe å si. Det er vanvittig irriterende.
Men det er nok mye avhengig av det Vixen sier; vi bor i en sentrumsbydel, gateparkering på Kjelsås, Oppsahl eller Bøler er nok ikke like risky. Jeg vet ikke hvilket område du bor i?


Vi bor i Vika, men parkeringen vår er tett inntil husvegg, så det er kanskje avskrekkende? Ikke godt å vite.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:29   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Det ligger ingenting synlig, men jeg er ganske dårlig på å tømme den.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:30   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi bor i Vika, men parkeringen vår er tett inntil husvegg, så det er kanskje avskrekkende? Ikke godt å vite.

det hjelper sikkert ikke at vi har et av bymisjonens møtesteder for narkomane 500 meter unna ene veien, og en barnevernsinstitusjon for ungdom 500 meter andre veien. Eller har jeg inntrykk av at det er østeuropeiske bander med bil som bare tar alle biler med enkel lås etter tur, og rasker med seg det de finner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:55   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

For vanlig gateparkering i Oslo hadde jeg ikke vært veldig bekymret, spesielt ikke på dagtid.

Venninnen min hadde altså innbrudd i bilen for å stjele et par gamle joggesko etter 1 ukes botid på Fagerborg.

Jeg bor forøvrig nå i drabantby, og her er det ikke helt slike tilstander, så her har vi av og til noe liggende og slenge.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:04   #37
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Jeg tar sjelden ut noe som helst. Parkerer i garasje når jeg er hjemme. Er jeg på skolen blir sekken (og PC-en) med inn, men det kan godt ligge igjen litt av hvert om jeg parkerer i byen etc.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:11   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Altså, jeg har ikke med pc i bilen. Ikke iPad heller. Telefon ja (men den vil virkelig ingen stjele om jeg så legger den fra meg i oslo sentrum altså) men den er jo med i veska som jeg har med meg.

Nei, jeg tømmer ikke bilen, men så er der da heller ikke noe... Vi snakker om et par tomme imsdalflasker og en teddybamse, bamsepeilene jeg ser ungene i, et fleecepledd. I baggasjerommet ligger en hjemmesydd meitai, men det er uansett overtrukket.

Nei, jeg tømmer ikke bilen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:27   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Vi tømmer stort sett bilen for alt synlig. Det er alltids en vogn og noen sekker i bagasjerommet, og jeg prøver å ta over lokket.

Ikke backup av pc eller alle brylklupsbildene på kamera?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:40   #40
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, bilen min er så full av rot at det hadde tatt en halv evighet. Jeg tar ut alt av verdi (eller gjemmer under rotet) hvis jeg parkerer lenge. Skal jeg bare hente i barnehagen f eks så lar jeg alt være, og som regel med uløst dør. :bøgda:

på alt!
Det blir et svare strev for en biltyv å stjele noe fra min bil.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no