Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

90-tallets drømmebil :)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 15:27   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

90-tallets drømmebil :)

Litt nostalgi

Nå begynner man å kunne få 90-tallets prestisjemerker til dumpingpriser. Biler som ihvertfall jeg drømte om da jeg var student.. og jeg tror mange av dem kan gå 10 år til, minst, med det rette vedlikeholdet. Flere av dem kan være gode nr 2 biler, og evt fungere som familiebiler i tillegg. Så: hvilke to familiebiler til 50 000,- / 100 000,- ville dere valgt? Her er mine 2 favoritter. Og(bombe!): INGEN Renault. Neida de har intet i dette fornemme selskapet å gjøre

1) 50 000,-: Volvo 850 Herregårdsvogn: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24449752
En av 90-tallets aller beste biler og kanskje den eneste som tåler dagens nivå sikkerhetsmessig. Utrolig seiglivet og med glimrende motor (i vedlagte annonse)

2) 100 000,-: Mercedes-Benz W124. Den beste serieproduserte bilen som er laget? Fra den gangen Mercedes var Mercedes. Denne har drømmekombinasjonen 188 hk / automat / 4x4 / topp utstyrspakke. Kostet vel ca 1.2 millioner ny. Gir skikkelig luksusfølelse fortsatt. Drømmebil !!!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24943421


Hva jeg ville gjort med to slike biler? Tatt en en biltur nedover Europa i sommerferien. På vei tilbake: slått av noen døgn i en flott polsk by og tatt full service, tectylbehandling/lakkforsegling. Muligens installert gassdrift - bilene er vanvittig tørste.
Dette er biler som snart blir klassikere og godt bevarte eksemplarer kan muligens faktisk stige i verdi.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 16:04   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Den volvoen kunne jeg godt ha hatt, men Mercedes er ikke min kopp te.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:17   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Vi hadde BMW 635. Deretter 525i. Deretter Caravelle. Deretter kongen av kassebiler.

Blir spennende å se hva vi skal ha nå - nå tror jeg til og med vi skal ha konebil.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:06   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Jeg hadde en BMW 750, kortversjon med 300 hk V12 med automat. Det var bilen sin det.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:06   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Vi hadde BMW 635. Deretter 525i. Deretter Caravelle. Deretter kongen av kassebiler.

Blir spennende å se hva vi skal ha nå - nå tror jeg til og med vi skal ha konebil.

To store, bortimot åtte små og en ...

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:12   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:36   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

En av 90-tallets aller beste biler og kanskje den eneste som tåler dagens nivå sikkerhetsmessig. Utrolig seiglivet og med glimrende motor (i vedlagte annonse)

Noe av det sikrere fra perioden ja*, men å si at den tåler dagens nivå sikkerhetsmessig er nok å trekke det vel langt....

* Vi snakker om en bil konstruert på slutten av 80-tallet, men noen oppdateringer ut over 90-tallet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:05   #8
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Noe av det sikrere fra perioden ja*, men å si at den tåler dagens nivå sikkerhetsmessig er nok å trekke det vel langt....

* Vi snakker om en bil konstruert på slutten av 80-tallet, men noen oppdateringer ut over 90-tallet.


HAdde vært spennende å se en 850 i kræsjtest mot en ny småbil. Tror den hadde kommet langt bedre fra det enn 940´en som fikk bank av Modus. Uansett synd at ikke 90tallets biler testes av Euroncap. Det er jo i høyeste grad aktuellt med tanke på bruktkjøp. 850 og W124 er enormt slitesterke og de kommer til å være på veiene i mange mange år til. For ikke å snakke om Audi 100/A6. Den tar det lang tid før ruster vekk for å si det sånn (var ikke det første bil som ble helgalvanisert?)

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:10   #9
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Toyota Carina E.....
Bensin utgaven. Jeg angrer så ufattelig intenst på at jeg kjørte bilen vi hadde på fyllinga for å spare et par tusenlapper i årsavgift....
Den var gått 300 000km og motoren starta på første omdreining...
Rust var det heller ikke på den.

UFF.... *dunke-hodet-i-bordet*

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:55   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

HAdde vært spennende å se en 850 i kræsjtest mot en ny småbil. Tror den hadde kommet langt bedre fra det enn 940´en som fikk bank av Modus. Uansett synd at ikke 90tallets biler testes av Euroncap. Det er jo i høyeste grad aktuellt med tanke på bruktkjøp. 850 og W124 er enormt slitesterke og de kommer til å være på veiene i mange mange år til. For ikke å snakke om Audi 100/A6. Den tar det lang tid før ruster vekk for å si det sånn (var ikke det første bil som ble helgalvanisert?)

940 var vel i brunn og grunn konstruert på 70-tallet (chassiset for 900-serien mener jeg å huske var mer eller mindre identisk med 700-serien, som igjen egentlibare var en en større oppdatering av 240). Først tidlig på 90-tallet begynte det å komme en virkelig utvikling for sikkerhet, som gjorde seg gjeldende i nye modeller senere på 90-tallet.

Man skal huske at Norge har bortimot europas eldste bilpark. I svært mange land blir slikt ikke så veldig aktuelt....

Når det gjelder sikkerhet er rent kollisjonssikkerhet én ting - man kan også se på egenskaper bilen har for å unngå at kollisjonssikkerheten blir satt på prøve.

Audi var tidlig ute med helgalvanisering. Om de var først vet jeg ikke. Problemet med mane av de eksemplarene av 100/A6 er nok at mange har fått kjørt seg godt. Skulle gjerne ha hatt en slik med 2.2L R5 20V :-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:21   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

HAdde vært spennende å se en 850 i kræsjtest mot en ny småbil. Tror den hadde kommet langt bedre fra det enn 940´en som fikk bank av Modus. Uansett synd at ikke 90tallets biler testes av Euroncap. Det er jo i høyeste grad aktuellt med tanke på bruktkjøp. 850 og W124 er enormt slitesterke og de kommer til å være på veiene i mange mange år til. For ikke å snakke om Audi 100/A6. Den tar det lang tid før ruster vekk for å si det sånn (var ikke det første bil som ble helgalvanisert?)

Skadene på 850 hadde nok sikkert vært mindre enn på en nyere bil, men langt større på de som sitter inni...

Nyere biler er mykere i front enn eldre biler, og har et tryggere skille mellom front og kupe. Dette er for at fronten faktisk skal gi etter i en kollisjon, for å ta unna de verste kreftene. Er bilen en "betongblokk" som ikke gir etter, så er det folk inni som får merke kreftene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:54   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

På 90-tallet husker jeg at jeg kjørte Opel Ascona og siklet på Citroën XM.
Nuvel, jeg tok til vett og kjøpte noe heeeelt annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:56   #13
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 90-tallets drømmebil :)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

På 90-tallet husker jeg at jeg kjørte Opel Ascona og siklet på Citroën XM.
Nuvel, jeg tok til vett og kjøpte noe heeeelt annet.

Øy! Disseru XM, eller?

:nesten pålitelig mesteparten av tiden:

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no