Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"I tilfelle"-utstyr i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 17:33   #1
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

"I tilfelle"-utstyr i bilen?

Hva har dere liggende av "ekstrautstyr" i bilen som er kjekt å ha?

For tiden har vi følgende utstyr i bilen:
-Refleksvest
-Varseltrekant
-Lykt (med magnet + blinkefunksjon)
-Slepetau
-Nødhammer med beltekutter
-Førstehjelpspute
-Skademeldingsskjema

Kjettinger og motorstarter og startkabler har så langt ligget igjen i garasjen.

Jekk og hjulnøkkel må jeg innrømme at vi ikke har - og jeg vet ikke om jeg vil ha heller - selv om vi har reservedekk. Kjører dere rundt med jekk alle mann? Er det noen som har god erfaring med alternative løsninger - dvs. fylle opp dekket med midlertidig skum e.l.?

Noen andre ting som er kjekke å ha med som vi har glemt?

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:35   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Jekk og hjulvinde vil jeg ha i bilen ja, i tilfelle jeg punkterer i huttiheiti på kveldstid hvor det kjører lite biler forbi. Jeg har ikke tenkt å stå der i mørket uten sjanse til å få bytta det dekket fort som f...! :krisemaksimerer:

  Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:35   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Samme som dere, men den nødhammer med beltekutter er bare genial. En slik en bør alle ha

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 18:01   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Jeg har:
- kart, når jeg blir nysgjerrig på hva som er på andre sia fjorden
- cd'er
- rikelig med tyggis og pastiller
- solbriller
- kaffekopp
:shippet for langtur:

Ja, og selvsagt reservehjul, jekk, ekstra motorolje (slumpen etter siste oljeskift), refleksvest, varseltrekant, snøkost og -skrape. Og fiskestang. Det må enhver velutstyrt bil ha.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 18:39   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Våtservietter, fleecepledd med ferdigstilles hull til selene i bilstolen og et par klesskift til hver av ungene.

Ja, ikke på vei til barnehagen da, men på lengre tur.

*har kuttet hull med kniv midt oppe på fjellet når det begynte å bli mørkt og kaldt* teppet som var med var nemlig det som er identisk med det som har hull, bortsett fra hullene... (og ja, altså, min datter spydde over hele seg og bilstolen sin, sånn langt fra folk og fe. Bilen inneholdt det der var plass til av flyttelass, ikke helt sånn gjennomtet pakket, det var altså dagen vi flyttet)

Vi har selvsagt sånne lovpålagte ting som varselstrekant og refleksvest. Vi har førstehjelpsutstyr og skademeldibgsskjema i MINST to eksemplar og sånne greier. Det regner jeg dog ikke egentlig med å få bruk for. Skifttøy og "noe å legge i et utspydd og vått sete mens vi kjører videre" derimot.... Det har jeg brukt et par ganger...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:01   #6
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Brannslokningsapparat (liten type)
Dopapir/våtservietter
Mobillader (typisk at tlf er tom for strøm når du trenger den mest. Har en gammel samsung liggende oppladet i hanskerommet, men hadde ikke kjøpt en tlf for å ha liggende der altså).
regnponcho (av billigste type)
presenning
tau
penn og papir (men da jeg ble påkjørt bakfra sist uke var pennen på mystisk vis forsvunnet, så skal ha med meg flere fra nå av).
om vinteren kan det være lurt å ha et klesskift evnt varmedress liggende i tilfelle en må gå et stykke i kulden
Myggspray (på sommeren. Festlig når snuppa MÅTTE på do en gang og akkurat der vi stoppet kom det et sabla fluesverm og hun slet med å gjøre seg ferdig samtidig som hun ikke kunne gå..*ler* myggspray funket da ja!)
plastposer
lommelykt
det vanlige nødhjelpsutstyr
beltekutter/vinduknuser
førstehjelpsskrin
fleecepledd

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:11   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Jekk og hjulvinne er like obligatorisk som dekket.

I tillegg til det mange andre nevner, har jeg alltid 2-3 pledd liggende i bilen vinterstid.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:30   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jekk og hjulvinde vil jeg ha i bilen ja, i tilfelle jeg punkterer i huttiheiti på kveldstid hvor det kjører lite biler forbi. Jeg har ikke tenkt å stå der i mørket uten sjanse til å få bytta det dekket fort som f...! :krisemaksimerer:

Helst latmannsarm. Mange som skifter dekk skrur dekkene for hardt til - det gjelder også bildekkfirma. På en del biler fester det seg ekstra etter hvert - spesielt på drivhjula. Merker selv at boltene sitter mye hardere foran enn bak etter en sesong.

(personlig har jeg ikke reservedekk i bilen.... ikke uvanlig på nye biler)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:32   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

På vinteren ligger det også en spade i bilen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:43   #10
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Ja jeg har noen plastskinnegreier til å legge under dekkene itilfelle jeg setter meg fast i snøen samt en boks med strø i tilfelle det er veldig glatt å gå. Luksusting som kan være kjekke å ha

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:45   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Usj, her synder vi stort. Vi har bare vest og varseltrekant, tror jeg. Og startkabler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 20:23   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Ullpledd, ikke fleece. Det dekker alle i baksetet og varmer godt ved eks ulykke vinterstid eller om man må vente ute.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 22:09   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Nødhammer, varseltrekant og refleksvest. :rema1000:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 22:17   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Varseltrekant, refleksvest og skademeldingsskjema er en selvfølge i bilen. Det er ting alle skal ha.

Vi har ikke reservehjul i bilen, og dermed ikke jekk eller noe. Vi pleier å ha slikt skum, og skulle skaden på hjulet være for stor til det, så ringer vi etter hjelp.

Startkabler har vi heller ikke, for vi ønsker ikke å ødelegge bilen vår ved å enten få strøm eller gi strøm via slike kabler. Nyere biler er så spekket med elektronikk, og dette kan gå fyken om man bruker kabler og strøm til annen bil. Ujevn spenning kan ta knekken på så mye. Så ved behov for strøm, så ringer vi falken som kommer med trygt utstyr.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 22:19   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "I tilfelle"-utstyr i bilen?

Vi forresten skademeldingsskjema også. Det ligger jo i hanskerommet. Og 15000 servietter fra en eller annen bensinstasjon.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no