Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil nr 2 vs. taxi

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 22:43   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bil nr 2 vs. taxi

Av og til ønsker jeg oss en bil nr to. Når jeg står i beinfrosten og venter på bussen om morran, men mest når jeg er sliten og skal hjem om ettermiddagen. Ofte blir det litt overtid også, og da er jeg ekstra sliten og har minimal lyst til å bruke to busser og tre kvarter på å komme meg hjem.

I dag f.eks., og mange seine ettermiddager ellers, så spanderer jeg på meg en taxi hjem. Å ta buss på morningen går i grunnen greit.

Men en bil nr to koster jo. Selv om det er en billig bruktbil, så koster forsikring og årsavgift en del penger. Service/reparasjoner må skje på verksted, og jo eldre/billigere bil, jo mer usikker er denne utgiftsposten.

Er det noen som har regnet på hvor mye taxi man kan ta, i forhold til å kjøpe bil?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:48   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Du kan ta veldig masse taxi, i stedet for en bil!

Vi kjøper bil nr 2 nå. Vi regner med å bruke ca 5000 pr mnd på avdrag, parkering, forsikring og service.

Hvis en gjennomsnittlig taxitur koster 150,- så kunne vi ha tatt taxi 33 ganger i mnd. i stedet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:53   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Vi har en billig bil nr 2. Vi har fått den av svigerfar, og mannen gjør så og si alt av vedlikehold og reparasjoner selv. Jeg vil anslå at den koster ca kr 8000,- pr år + bensin og bompenger. Stor billigere enn det tror jeg ikke det er mulig å få det. Den er ikke særlig moderne og kul, da.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:58   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Jeg har ikke et konkret regnestykke. Men du kan nok kjøre mye taxi for prisen av selv en rimelig bil nr 2.

Vi kjøpte en gammel liten ekstrabil for et års tid siden, og den har sannelig kostet oss mange tusen i vedlikehold allerede. Og forsikring og årsavgift må man jo ha uansett. Jeg vil tro at du fint kan kjøre taxi for i alle fall en tusenlapp pr mnd med god samvittighet. Og tenk så deilig da, man slipper å skrape av en isete bil hver morgen, eller etter jobb. Og man får heller ikke parkeringstrøbbel.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:14   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Vi har droppet bil nr. 2 (jeg kan vel ikke kjöre lenger uansett, saa det er vel like greit ). Jeg tar taxi hvis buss ikke "passer" av en eller annen grunn. Det blir likevel sikkert ikke oftere enn 1-2 ganger i maaneden. Ikke fordi jeg ikke faar lov, men fordi det föles ekstravagant og droppes av den grunn. Jeg tok taxi til treningssenteret en gang, f.eks. og fölte meg bare skikkelig dum.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:57   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Takk for svar, jeg tror egentlig jeg bare ville høre at jeg kan fortsette å ta taxi av og til med god samvittighet.

Har også tenkt på arbeidet med å ha en bil nr to. Måke parkeringsplass om vinteren. Enda en bil som skal vaskes og stelles, hjul som skal skiftes, bensin som skal fylles...

Og vi har jo en forholdsvis ny og veldig bra bil nå, så det vil jo bli nedtur å kjøre en gammel billigbil i forhold...

Det er jo veldig behagelig å sette seg i varm taxi når iskald vind blåser på tvers utafor jobben.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 00:06   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

I disse dager kommer årsavgiften. Jeg kan ta mye drosje bare for det jeg sparer i årsavgift på at vi ikke har to biler.

Ta drosje med god samvittighet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 00:48   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Ta taxi med god samvittighet! Jeg vil veldig gjerne at vi kvitter oss med bil nr 2, og i stedet benytter taxi de ytterst få gangene vi har en bil for lite. Mannen er ikke så klar for det.

Vi bruker ikke bil nr 1 daglig engang, og hver blitur med bil nr 2 koster oss flere hundre kroner. Vi hadde sannsynligvis spart penger på å ta taxi ... Og som du sier så er det endel tid som går med til vasking, vedlikehold, snømåking, lete etter parkering etc.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:07   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 vs. taxi

Vi har ikke bil. Jeg har i flere år tatt taxi hver eneste gang jeg har hatt lyst til å gjøre det, enten fordi det var praktisk eller fordi jeg ikke gadd å gå.

Jeg har i flere år hatt taxi-utgifter på rundt 10 000 i året. Jeg kjenner veldig få som bruker så lite på bilen sin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no