Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

%&*#$$&

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 20:38   #1
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

%&*#$$&

Jeg hadde tenkt å bytte endeledd på bilen i dag, de er nokså lurvete nå. Booket tid i garasjen til naboen, heiste opp bilen, demonterte det første leddet. Frem med nytt - og så passer det ikke. Selv om alle tabeller sier at det skal gjøre det, er det _noen_ biler av min modell som har forsterkede endeledd. Ikke alle, å neida. Men selvsagt min. Har de på Biltema eller Torshov? Nix, bare standardstørrelse. På med gammelt ledd igjen (heldigvis hadde jeg ikke ødelagt det), og så må jeg bestille på nett og vente en uke eller to. Arrgh!

Men jeg fikk i det minste byttet olje på automatkassa, og det var på høy tid. Det var en nokså guffen brun gugge som kom ut (klar rød i utgangspunktet). Nå girer den silkemykt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:43   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Irriterende, og typisk. Vi har ørti bomturer til Biltema bak oss og blir nå overrasket hver gang de faktisk har det vi trenger.

Blir hydraulikkoljen brun når den er gammel?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:53   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: %&*#$$&

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Blir hydraulikkoljen brun når den er gammel?

Ja. Den fylles med avriv fra lamellene, og i verste fall lukter den brent. Da har som regel ikke kassa lenge igjen. Oljen tåler høye temperaturer dårlig, og slitasjen på lameller og bremsebånd øker dramatisk når olja blir for varm (som hvis man drar tung tilhenger om sommeren, eller belaster kassa hardt på andre måter). Syntetisk olje tåler høye temperaturer lenger før den blir ødelagt, men ikke uendelig lenge.

Enkelte modeller har såkalt livstidsfylling av automatolje, f eks BMW fra midten av 90-tallet, en del VW og Ford fra samme periode, og enkelte andre. Vel og bra, hvis man aksepterer at livstid = 150 000 km. Citroën foreskriver bytte hver 30 000 km, og det er fornuftig.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 17-10-09 kl 21:04.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:53   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Var ikke biltema veldig mye bedre før? Da jeg var fattig student med gammel bil som gikk an å fikse på selv, så var biltema en litt sær butikk uten campingutstyr, men flere hyller med forskjellige tennplugger. Nå er det jo nesten en bensinstasjon.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:56   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Du Mauser.
Finnes det noe du ikke kan?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:13   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: %&*#$$&

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Var ikke biltema veldig mye bedre før?

Tja. Jeg synes det er omtrent som IKEA - mye større utvalg og bedre kvalitet på det meste nå, men enkelte ting var mer solide før.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:17   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: %&*#$$&

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du Mauser.
Finnes det noe du ikke kan?

Rydde & systematisere. Jeg makter det ikke.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:17   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Åkkei, hva er et endeledd?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:20   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: %&*#$$&

Et sånt:

Brukes på styringen (fester styrestengene til hjulene). Når det blir slitt klaprer og dunker det i dumper. Gjengene på stanga til høyre på bildet er 14 mm på omtrent alle modellene, unntatt min. Jeg må selvsagt ha 16 mm.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:21   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Ah! :lyspære:
Da var endeleddet slitt elns på den gamle bilen min.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:41   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: %&*#$$&

Virker egentlig på meg som om Biltema har blitt mindre og mindre bil, og mer og mer *alt mulig annet*. Riktignok er det en del man ikke ser i butikken, men som kan bestilles (en del bildeler er ganske meningsløst å ha på butikkhyller ;-)

Samtidig merker de nok en stor konkurranse. En ting er at folk skrur mye mindre selv enn tidligere. Annen ting er at man har fått mange nettbaserte aktører, samt at det er enklere å få ting fra utenlandske aktører. Man har videre aktører som spesialiserer seg mer på spesifikke merker og der har et større utvalg av deler.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:02   #12
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: %&*#$$&

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Åkkei, hva er et endeledd?

Du er på linje med Dibmannen (og meg), ser jeg.

*tar turen til Sverige et par ganger i året, sier "den behöver service, takk så mycke" og setter meg på nærmeste konditori*

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:15   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Hvilken bil er det du har?
Jeg har nemlig en bil som skal byttes endeledd på ...
Har kjøpt delen på Mekonomen, dog. Biltema har aldri noe til bilen vår, enda det er en helt ordinær Ford Mondeo.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:24   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: %&*#$$&

Biltema, der var man jo fast kunde på bildeler i hin hårde dager. Nå kjøper jeg kjøkkenutstyr der.....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no