Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Franske biler

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-13, 09:11   #1
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Franske biler

Vi er jo på utkikk etter ny bil. Vi kommer til å måtte ha tre bilstoler, og er interessert i en bil med tre separate seter i baksetet. Vi har "sett" (på finn) på Ford S-Max, men ser at f.eks. Peugeot 5008 er litt rimeligere. Men så har det seg sånn at av en eller annen grunn sitter det skikkelig langt inne å kjøpe en fransk bil. Ikke spør meg hvorfor, fordommer fra gammelt av tenker jeg. Er det fortsatt sånn at franske biler ikke "holder mål", eller er det bare en gammel myte?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:27   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Franske biler

Vi har hatt Peugeot i snart 6 år, og er veldig fornøyd.
Faktisk så fornøyd at når mannen ble påkjørt og bilden kondemnert så kjøpte vi helt lik bil på nytt, bare noen år nyere.

Når vi må bytte bil nå, så ender vi nok ikke opp med Peugeot, men det er fordi den er for liten rett og slett.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:44   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Franske biler

Vi har Peugeot 5008 og er strålende fornøyd. Vi har hatt flere Peugeoter de siste årene, og har alltid vendt tilbake til dem. De har god kjørekomfort, de har bra med teknisk utstyr, god plass i bilen, og det er lite trøbbel med dem. (Vi har hatt 307, 307 sw og 5008)

Fordommene fra gammelt av er det lite hold i lenger.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:44   #4
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Franske biler

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Vi har hatt Peugeot i snart 6 år, og er veldig fornøyd.
Faktisk så fornøyd at når mannen ble påkjørt og bilden kondemnert så kjøpte vi helt lik bil på nytt, bare noen år nyere.

Når vi må bytte bil nå, så ender vi nok ikke opp med Peugeot, men det er fordi den er for liten rett og slett.

Det bør kanskje nevnes at vi har avlastningsbarn annenhver helg, så vi må ha 7-seter for å få plass til alle. Men det har jeg forstått at 5008 er?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:45   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.128
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

Vi har Peugeot 5008 og er godt fornøyd. Vi har hatt den en stund nå (2 års tid tror jeg), og har ikke hatt trøbbel med den.

Vi elsker at den har så mye plass. Det er plass til to beltestoler og et bakovervendt sete uten problemer i 2. seterad, og det er fremdeles plass til passasjerer i 3. seterad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 16-01-13 kl 09:54.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:47   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Franske biler

5008 kommer veldig bra ut i tester også:
http://www.dinside.no/838519/test-pe...n-for-familien
http://www.klikk.no/foreldre/article543893.ece
http://www.tv2.no/underholdning/broo...8-3154541.html

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:48   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Franske biler

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det bør kanskje nevnes at vi har avlastningsbarn annenhver helg, så vi må ha 7-seter for å få plass til alle. Men det har jeg forstått at 5008 er?

Du kan få den som 5 seter også, men har inntrykk av at det leveres flest med 7 seter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:50   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

Den helt nye Renault Grand Scenic 7 seter er suveren. Den kom i fjor høst, men vi kjøpte av den første demo versjonen som kom i fjor sommer som var uten takrails. Den er veldig lik Peugeot 5008 på mange måter. Vi er superfornøyde med den. Men dere skal kanskje ha brukt bil? Det er nok ikke så mye brukte biler ennå av den siden den akkurat har kommet. Kjører vi med bare våre unger så bruker vi jo bare de tre separate setene som er i baksetet på rad 2, men vi kan sette opp to ekstra seter i bagasjerommet som bare kan løftes opp ved behov om vi skal ha med ekstra barn eller noe annet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 09:52   #9
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Franske biler

Det kommer jo helt an på nyprisen, Elisabet. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe nybiler bare av den grunn at verdien synker jo grassalt bare man kjører den ut av parkeringsplassen hos forhandler. Synes en bil på et par-tre år ikke har så voldsomt mange fler mangler enn en nybil. Kan hende det også er fordommer som henger igjen, for jeg har jo egentlig ikke peiling.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 11:25   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.301
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

Jeg er også ekstremt skeptisk til fransk om man skal ha bilen lenge. Jeg tror de er tipp-topp de første fem årene, men syns å ha sett en del oversikter der gamle biler kommer høyt på listene over biler med mange feil. Jeg syns de eldes dårligere, skaper mer trøbbel og større utgifter, særlig når de nærmer seg 10-årsalderen.

Men dette er basert på litt magefølelse, litt erfaringer fra folk jeg kjenner, og inntrykk fra lister her og der. Og fra at jeg selv kjører en ekstremt driftssikker Toyota som fortsatt føles som en ny bil, etter 10 år (bortsett fra at den er full i hakk og skår, selvsagt...)

Skal man ha bilen kortere enn fem år så ville jeg ikke tenkt så mye på det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:14   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.991
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Franske biler

Vi var også skeptiske, men vi kunne heller ikke stikke under en stol at det var de franske bilene som møtte våre behov aller best. Så da leste vi en hel masse av tester og brukererfaringer, og alt det gjorde at vi valgte å satse fransk. Vi kunne egentlig ikke finne annet enn gamle fordommer, og gjerne da også fra folk som ikke hadde egenerfaring å vise til. Vi leste flere steder at disse gamle fordommene tok de franske bilprodusentene tak i for endel år siden, og at det idag ikke er noen grunn å velge bort bare fordi det er franske biler.

Så etter nøye vurderinger og tester så endte vi opp med en Peugeot 5008 - og har ikke angret et øyeblikk Vi har nå hatt den i et år, og vi snakker fortsatt om hvor glad vi var for valgte falt på den bilen

Ja, den har 7 seter, og har full bredde i 2.seterad. Vi har lenge hatt to beltestoler og et bakovervendt sete der, men nå har snuppa akkurat vokst ut av sin beltestol. Det var allikevel avgjørende å ha fullverdige seter i 2.seterad da hun fortsatt trenger god plass - hun vokser jo Ville for all del unngå skvising i baksetet med tre barn... 3.seterad er også ganske så komfortabel. Jeg sitter fint der også faktisk (er 1.67 m)

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:17   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.301
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

For oss er også 5008 et høyaktuelt aleternativ neste gang, nettopp pga plassen i seterad to. Jeg ligger an til å få noen svære, bredryggede slamper av noen tenåringssønner etter hvert, og de kommer til å trenge plassen. Men syns at hver gang jeg leter etter info som sier noe om hvor solide de er, så får jeg fordommene bekreftet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:48   #13
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Franske biler

En slik test Polyanna: http://www.euroncap.com/results/peug.../2009/389.aspx ?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:52   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.301
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

Men den sier vel bare noe om sikkerhet NÅ, ikke om driftssikkerhet på en 10 år gammel bil?

Det er tester som dette http://www.bt.dk/biler/saa-mange-fejl-har-din-bil-0 som har gitt franske biler et dårlig rykte. Og Peugot har kanskje blitt dratt litt med i dragsuget med skranglete Renaulter og Citroener? Når 10 år gamle Toyotaer har ferre feil enn 4 år gamle franske biler så sier det vel litt om at problemene ikke helt bare er gamle rykter...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:57   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Franske biler

Her er en slik liste: http://www.klikk.no/motor/bil/article777506.ece
Der havner Peugeot sånn ca midt på listen (15/36).

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:01   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.301
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Franske biler

Siden jeg er godt vant, med et bilmerke som alltid ligger helt i tet på sånt, så kjennes liksom ikke "midt-på-treet" helt betryggende ut. Ikke for det, Peugout slår jo både VW og Volvo i den testen... Disse testene kjøres jo på forskjellige måter, med ulike vinnere og tapere hver gang, og det er selvsagt ikke bare driftssikkerhet når bilen blir gammel som teller mest. Særlig om man ikke skal ha bilen lenge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:03   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.256
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Franske biler

Jeg vet ikke. Men vi vurderte sterkt en 5008 nå pga plass og ekstrautstyret, og endte til slutt opp med en Toyota Verso. Det var kanskje magefølelsen mot franske biler?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:08   #18
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Franske biler

Jeg så akkurat på Verso'en, Palmen. Hvordan er den plassmessig?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:12   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.991
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Franske biler

Vi prøvekjørte Verso. Grei å kjøre, men den forsvant fort fra listen vår pga plassen i 3.seterad. Barn kan til nød sitte der frem til de er 11 år var vår konklusjon, så da var det liksom ikke så nødvendig med 7 seter fant vi ut.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:12   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.256
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Franske biler

Full andrerad, og du kan velge om du vil ha opp ett, to eller ingen seter på tredje rad. Bagasjerommet er kortere enn på 5008 men det er plass til tvillingvogn. For oss var det viktig med plass til alle tre setene på andre rad, og det har den. Det er dessverre ikke isofix på midterste sete, det har 5008. Vi får den i morra så jeg kan gi deg mer info om en uke!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no