Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Heller gravid enn skole (Agderposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 09:06   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller gravid enn skole (Agderposten)

Agderposten har i dag dette innlegget, og jeg får frysninger på ryggen.
Disse jentene skulle hatt bank! (og kanskje en smule mer opplysning om hva det egentlig vil si å bli foreldre)

http://www.agderposten.no/apps/pbcs....004/ABONNEMENT

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 09:08   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Da kan jeg jo bare linke til denne tråden, på PK. Ellers er det jo bare å gå inn på BIM. Der er det stas med unger når du er 15.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 11:17   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)



Jeg valgte å få barn før jeg videreutdannet meg.
Men jeg var ti år eldre enn dissse jentene da.
Og håper å være ferdig med etterutdannelsen til neste år.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 12:11   #4
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Viser litt lite modenhet....

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 12:33   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da kan jeg jo bare linke til denne tråden, på PK. Ellers er det jo bare å gå inn på BIM. Der er det stas med unger når du er 15.


Jeg kjente i alle fall igjen en av "praterene" i denne tråden...

Jeg gremmes når barn bevisst får barn. Romantiske forstillinger om hvor koselig og søtt og hva_har_du. De færreste forstår at de faktisk får anvsvar for et annet menneskes liv. Og det før de kan ta ansvar for sitt eget.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 12:52   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Sånne jenter skulle hatt seg en virkelighetssjekk.
Jeg delte stall med ei som hadde så lyst på baby - hun var 16...
Hun sa at hun ikke trengte noen kjæreste, hun ville bare bli gravid så kulle hun nok klare seg selv.
Jeg tenkte i mitt stille sinn at hun først burde klare å ta seg av hesten sin hver dag før hun vurderte baby, for hesten sto ofte uridd og overlatt til oss andre...
Hun kom heldigvis på bedre tanker!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 14:02   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Jentungen på 12, sa hvis hun skulle ha barn så skulle hun ihvertfall ikke bli sånn gammel forelder. Hun visste om ei jente som var venninne med mora si. Jeg sa at uansett hvordan hun tenkte så ville hun ihvertfall bli 12 år eldre enn ungen sin. hihi Nei, da skulle hun aldri ha barn! MEN hun er 12! Når de tenker sånn når de er fra 16-19 er de ihvertfall ikke klare til¨å få unger. Og hvis foreldrene til denne venninna er så kule, lurte jeg på hva hun gjorde som var så kult. Sitter de å røyker med ungene sine da eller? Hva skulle du gjort da, som er så kult hvis du var mamma? -spurte jeg. Skulle dere gått på klubben sammen? Ja svarte hun. Ja, men hvis du hadde blitt mamma nå, ville du vært 24 år når ungen din er like gammel som deg! Det hadde hun tydligvis ikke tenkt på. Guttungen (12), spurte hvem hun skulle hatt unge med, Æsj, nei ikke sånn! Da lo han godt av henne..

Nei, de får vente til de har gått litt skole, og helst til de er nærmere 30. hihi

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 14:03   #8
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Kanskje det burde blitt obligatorisk med sånn dukke-trening i en uke eller to i 10 klasse.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:20   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Kanskje det burde blitt obligatorisk med sånn dukke-trening i en uke eller to i 10 klasse.

Denne signerer jeg helhjertet.
Det var faktisk et veldig bra forslag og kansje ei jente eller 10 endrer planer.

Å planlegge å bli gravid for å slippe å gå på skolen er rimlig hårreisende.
Hva med å gjøre som hundrevis andre skoletrøtte har gjordt, skaffe seg en jobb??

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:08   #10
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Det er jo faktisk noen skoler som har hatt slik dukke trening

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:51   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Kanskje det burde blitt obligatorisk med sånn dukke-trening i en uke eller to i 10 klasse.

Absolutt!

Jeg delte rom på barsel da jeg fikk nummer to med ei som var attenogethalvt. Hun ga ikke akkurat inntrykk av å være voksen nok for oppgaven.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 21:08   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Kanskje det burde blitt obligatorisk med sånn dukke-trening i en uke eller to i 10 klasse.

En slik dukketrening kunne godt vært obligatorisk i førsteklasse på videregående også. Jeg tror mange jenter hadde tenkt seg om en gang til om de visste hvor utrolig mye ansvar og jobb det følger med å ha et barn.

Disse dukkene er forresten fantastiske greier. Ei jeg delte hus med i Portsmouth hadde med en slik dukke hjem fra jobb for å teste den ut, før de slapp den løs på ungjentene. Den dukka hylte så om natta at han som bodde over oss ikke fikk sove.

Dukka venninna mi hadde med hjem hadde også en sensor i ryggen som viste om dukka ble utsatt for fysisk vold. Å teste om dette virket var en av oppgavene hun hadde. Kan tro vi følte oss der vi sto med en babydukke og slo den, kastet den i gulvet, ristet den etc for å se om det slo ut på sensoren, og hvordan det evt. slo ut.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 21:19   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heller gravid enn skole (Agderposten)

Dette overrasker meg ikke, og er nok også utbredt i andre deler av landet. Jeg kjenner igjen tankegangen fra enkelte på ungdomsskolen. De tok ikke videregående, fikk barn, ble støttet fra sosialen i alt fra barnevogn til leilighet, flott påskudd for å utsette eventuelle jobber og heller sitte på kafèen på senteret halve dagen med unger som trengte å aktiviseres. Stygt sagt, men sant. Det er mange som er svært umodne og med en familiebakgrunn som ikke støtter oppunder fornuftige valg. Det er sikkert en brannfakkel, men jeg synes det er så mye bedre om mange av disse tenåringsjentene tar abort eller eventuelt adopterer bort (som ikke er så vanlig i Norge) med tanke på barnas uheldige, og i mange tilfeller, skadelige oppvekst.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no