Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 14:53   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Alt!

Jeg elsker gulrot og bruker det alltid i det aller meste. I råkost med eple og rosiner og litt presset appelsin til det meste av hvit fisk, i terninger i pastasaus, i rotmos, ovsntekt, i grønnsakskaker, i lapskaus og i alle mulige slags supper.

Pastinakk, sellerirot og persillerot: bruker i pastasaus, rotmos, lapskaus, supper, ovstekt eller i grønnsakskaker. Utrolig godt, nøtteaktig smak og burde brukes mye mer.

Løk bruker jeg i alt. Det beste er karamellisert løk, løksuppe og ellers er det løk i alt som er av gryter, supper, pastasauser osv. Jeg pleier å blanke eller karamellisere løken før jeg bruker den i kjøttboller, fiskekaker eller lignende.

Potet er en favoritt. Ingenting er som mine egne nypoteter med salt og smør, men elelrs er det poteter i alle former hjemme hos oss. På en middagstallerken har vi kanskje bare en eller to små poteter hver, men i gryter, lapskaus, suppe (vichyoisse! ) eller gratinert, raspekaker, ovnsstekt osv.

Bønner i alle former. Jeg elsker snittebønner, voksbønner, aspargesbønner, bondebønner, aller helst ferske fra hagen. De jævla sneglene liker også bønner veldig godt, men noe har jeg greid å berge. Nyplukkede voksbønner med salt og smør, rett fra hagen er så utrolig godt! Ellers liker jeg alle typer bønner på boks eller tørkede bønner i supper og gryter, most eller bare på skive.

Grønnkål. Utrolig godt og en svært lettdyrket grønnsak med mange bruksområder. Jeg liker å svisse i en gryte med løk, hvitløk og litt bacon, ha i tomater, hvite bønner, litt buljong og servere med pasta. Eller i suppe med kokt egg, eller som en ekstra ingrediens i grønnsassuppe, gryter eller lignende.

Brokkoli. Ikke et måltid uten. God dampet, i suppe med eller uten blomkål. I salat med rømme, majones, sukker, salt, sitron, rosiner og løk.

Søtpotet. Jeg lager en utrolig god meksikansk søtpotetsak, med søtpotet i biter som jeg hiver oppi en pose med maizena, spisskummin, paprika, oregano, chili, salt og pepper, riter rundt før jeg baker i ovn i 45 minutter på 200 C. Når søtpoteten er mør har jeg i svarte bønner eller kidneybønner og spiser i lefse med avocado, stekt løk, rømme, jalapeno og salsa. Jum!

Paprika. Enten grillet, flådd og brukt i gryter eller blandet med fetaost eller philadelphia, hvitløk, chili, salt og pepper brukt som en deilig dip. Eller stekt med løk til torsk eller ha litt creme fraiche sammen med kylling. Utrolig god kombinasjon.

Kål. Undervurdert grønnsak som er full av næringsstoffer, utrolig billig og passer til det aller meste. Kålstuing er kjempegodt, det bør etter min mening være litt kål i grønnsakssuppe og kålruletter er knallgodt.


Rosenkål, likte ikke før jeg begynte å steke den, da elsket jeg det!

Erter, veldig godt og sunt, lett å få tak i og veldig billig. Burde brukes mye mer.

Hm. Det ser ut som jeg liker alt veldig godt, det stemmer vel i grunnen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:03   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Søtpotet. Jeg lager en utrolig god meksikansk søtpotetsak, med søtpotet i biter som jeg hiver oppi en pose med maizena, spisskummin, paprika, oregano, chili, salt og pepper, riter rundt før jeg baker i ovn i 45 minutter på 200 C. Når søtpoteten er mør har jeg i svarte bønner eller kidneybønner og spiser i lefse med avocado, stekt løk, rømme, jalapeno og salsa. Jum!

Åh!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:10   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Gud bedre, nå ble jeg sulten, HV!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:18   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Jeg har forresten en oppskrift på kikertesnacks som får selv de mest innbitte "jeg liker ikke kikerter"-folkene til å snu om.

Ha en boks skylte kikerter (eller en del hjemmekokte) i en bolle. Ha over en ss olje og så mye krydder du vil ha. Jeg bruker masse paprikapulver, gjerne litt røkt paprika, spisskummen, løkpulver, hvitløkspulver, chipotle, salt og masse næringsgjær (da blir det ostete og får enda bedre konsistens, men kan selvsagt sløyfes selv om det ikke blir det samme uten). Ikke vær gnien med krydderet, bruk helst litt for mye.

Rør godt, og spre det utover på papirkledd stekeplate og stek midt i ovnen på 225 grader i 15-20 minutter, eller til de er blitt litt brunere og seige, men ikke brent. Følg med underveis. Avkjøl litt og server i en bolle. Disse kan spises som de er, eller has i salater, supper osv. SÅ godt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:19   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Hvem liker ikke kikerter?


Det er jo så godt! Jeg kunne levd på hummus. (Hvilket jeg også gjorde ca en uke i Palestina).

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:20   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Helt enig. Jeg kjenner folk som ikke liker kikerter (deriblant mine to eldste barn, som ellers liker ALT) og blir rett og slett litt satt ut over at det går an.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 16:49   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Jeg liker ikke kikerter.


Når dere steker rosenkål, bruker dere da fersk rosenkål?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 17:21   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg liker ikke kikerter.


Når dere steker rosenkål, bruker dere da fersk rosenkål?

Finnes det noe annet enn fersk? :domm:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 17:24   #49
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Finnes det noe annet enn fersk? :domm:

Frossen. (Jeg synes frossen rosenkål smaker helt ok.)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 17:25   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Frossen. (Jeg synes frossen rosenkål smaker helt ok.)

Det har jeg faktisk aldri sett eller smakt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 17:33   #51
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Jeg bruker mye løk, alle typer, i maten, men tomat er også høyt oppe på lista.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 17:35   #52
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Jeg liker alt. Men Hmmm. Jeg tror jeg liker tomater best!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:01   #53
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Avokado, brokkoli, agurk - jeg er veldig glad i grønne grønnsaker kan det nok late til. Men jeg er glad i så mye; gulrøtter, mais, blomkål, kålrabi, tomat, løk, bønner, kikerter, erter og hva har du. Kastanjer er også veldig godt. Tror ikke det finnes en grønnsak jeg ikke liker egentlig, det må evt. være artisjokk, det er jeg ikke veldig begeistret for.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 18:16   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Jeg skulle lage dixies kikerter nå, men var tom for kikerter. Så nå står det masse store hvite bønner med krydder på i ovnen. Lurer på om det blir en suksess...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:13   #55
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Kikertburgerne til Dixie er forøvrig UTROLIG gode!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 20:22   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Finnes det noe annet enn fersk? :domm:

Har bare brukt frossen jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 20:48   #57
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Min absolutte favoritt må være ovnsbakt løk, gul eller rød eller charlott, spiller ingen rolle. Bakt hvitløk er også nam. Jeg lager en killer god rødløkskonpott med balsamico som er kjempegod til kjøttkaker og vilt ( i steden for tyttebærsyltetøy).

Ellers er jeg glad i avocado, men begrenser meg siden jeg ikke skal spise mat med mye kalium i.

Brokkoli er nok det vi har oftest sammen med gulrøtter. Jeg spiser mye cherrytomater sånn til brødmaten.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 22:08   #58
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Paprika topper listen min. Både rå og stekt/grillet i forskjellige versjoner. Nam!
Blomkål, rosenkål, brokkoli,fennikel og tomat kommer også høyt opp.
Egentlig er jeg glad i de fleste grønnsaker, dessverre er det en del jeg ikke tåler så godt i rå form.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 22:37   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

Tomater, agurker, paprika og chili, alle slags krydderurter, rødbeter, neper. Og mangold! Å, så godt!

Jeg kom på en ting jeg ikke liker så godt og det er ruccula. Det er skikkelig oppskrytt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 22:51   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?

I dag laget jeg pesto av kruspersille og mandler. Å hildrande du, så deilig! Ovnsbakte hvite bønner var derimot en skuffelse. De ble tørre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no