Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-15, 14:24   #41
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Nei, kan ikke si jeg har opplevd det. Er akkurat ferdig med dagens formiddagsstell av 43 purker med relativt nyfødte unger, så jeg har godt innblikk på den siden av bordet også. Alle kastreres. Steiner som ikke kommer ned og blir liggende i buken, opereres ut. Sånn sett skal det mye til at det faktisk kommer en ekte råne på markedet her.

Jeg vet ikke om jeg er en av de som kjenner rånelukt/smak på kjøttet, men jeg vil tro det. Når jeg steller for rånen, som er ganske ung og hormonell av seg, stinker det så vanvittig ekkelt av han at jeg nesten må holde meg for nesa.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 15:04   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja. Jo billigere kjøtt jo større sjanse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 16:59   #43
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Innimellom har jeg opplevd at svinekjøtt stinker så innmari råne at lukten setter seg i gardiner og lignende. Til å bli gal av. Mannen merker ingenting.

Sau smaker våt ullgenser og harskt fett. Mannen derimot klarer ikke koriander, men det liker jeg.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 17:06   #44
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Elsker svin og har aldri opplevd dette.
Lam/sau derimot... Av og til smaker det ihjelskremt gravær av kjøttet! Fysj!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 17:30   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Nei, det tror jeg aldri jeg har merket noe til. Jeg er definitivt ingen supertaster for jeg liker det aller meste.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 20:48   #46
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Vi ar egne griser, som går ute og vokser langsomt.
Har ikke spist butikk-gris på 25 år tror jeg, så nei, det har jeg ikke opplevd.

Dog slaktet vi avlsværen vår i fjor og noe av det kjøttet krever litt.....mot.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 20:51   #47
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 21:13   #48
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja, det gjør det faktisk. Og jeg har ikke tenkt over at det kan være rånesmak jeg reagerer på, men det virker logisk. Jeg er også vár for fisk som smaker tran og lam/sau som smaker "ull". Jeg spiser sjelden annet enn norsk bacon, da jeg syns spesielt dansk bacon ofte smaker høgg.

Jeg syns svin uten rånesmak er kjempegodt. Så jeg har tydeligvis ikke latt meg skremme av å ha påtruffet en råne i kjøleskapet innimellom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 21:21   #49
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Som nylig tilbakevendt fra ferie i Spania kan jeg definitivt bekrefte at norsk gris som regel smaker mindre kvalm svette enn spanskegrisene.

Har aldri tenkt på at mange har tilsvarende problemer med lam og fisk. Der merker jeg ingenting.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 21:31   #50
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Har ofte problemer med fisk. Smaker tran.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 21:38   #51
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja, en gang. Hadde kjøpt en diger pakke med tykt bacon i Sverige. Og alt hadde skikkelig rånesmak. Veldig ekkelt! Har aldri merket noe på fisk og sau. Jeg er glad i begge deler. Koriander fikser jeg ikke!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 22:10   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Der hender jeg syns svinekjøtt lukter sterkt av fjøs, det er kanskje det samme?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 09:22   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Der hender jeg syns svinekjøtt lukter sterkt av fjøs, det er kanskje det samme?

Ja, det er det jeg kjenner også. Det lukter/smaker slik det lukter i grisefjøs nesten. Jeg har tenkt at det er stressgris.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 14:09   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Det har aldri smakt eller luktet noe vondt av svinekjøtt for min del. Spiser mine koteletter med glede! Alltid!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 14:10   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, det er det jeg kjenner også. Det lukter/smaker slik det lukter i grisefjøs nesten. Jeg har tenkt at det er stressgris.

Eller vent! Jeg har kjent litt fjøslukt fra pakken noen ganger... Men en runde stekning tar det bort.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 14:45   #56
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

For min del lukter det ikke fjøs, men sterkt parfymert piss.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 15:36   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja, det hender svinekjøtt smaker slik gris lukter og det hender lammekjøtt smaker våt ull. Men det er sjelden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 09:41   #58
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Vi kjøpte en pakke salami i sommerfeiren (Bunnpris sitt merke Kløver), og den salamien klarte ingen å spise. Den smakte og luktet veldig råne.. Så både mann og søster ble enige om at den var uspiselig.

Jeg kjenner det ikke så ofte på ferskt svinekjøtt.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no