Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-15, 06:33   #21
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg synes svinekjøtt ofte smaker surt og svetteaktig, så jeg kjøper det aldri annet enn i form av bacon eller spekeskinke, men jeg vet at jeg er veldig følsom for visse typer smaker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 06:55   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg synes svinekjøtt kan ha (ikke alltid) en søtlig, emmen lukt og smak. Kanskje rånespermen smaker søtt og emment, men det vet jeg virkelig, virkelig ikke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:00   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Hmm ... jeg synes både kylling og svin smaker feil noen ganger, så jeg er vâr på kjøtt generelt. Jeg synes dog ofte at utenlandske pølser og andre svineprodukter smaker veldig "porky", som jeg kaller det, men jeg aner ikke hva jeg egentlig legger i det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:30   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja, opplever innimellom at svinekjøtt smaker svette. Også at fisk (som andre mener er helt god) smaker intenst tran, lam smaker ull og koriander smaker såpe. Ikke alltid, bare innimellom.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:38   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Velkjent og utrolig ekkel lukt (og smak). Har også opplevd fisk med transmak og lam med ullsmak.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:39   #26
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Kjøp norsk kjøtt. Alle norske råner kastreres i ung alder og da er det ikke noe rånesmak igjen så da er det noe annet du lukter/smaker.

I England kastrerer de derimot ikke så der kan du nok oppleve det.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:42   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Vi sluttet å kjøpe kjøtt i Sverige etter et svært parti med rånebacon. Mannen og ungene smakte ingenting, jeg måtte rømme huset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 09:53   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Dette har jeg opplevd ja!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 11:30   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Spiser ikke noe særlig svinekjøtt så husker ikke. Indrefilet og ytrefilet av svin lukter ikke men merker lukt av koteletter.
Men synes det lukter spesielt av lammekjøtt og smaken er nedtur selv om bilder av påskelam ser aldri så fristende ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 11:57   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Aldri opplevd heldigvis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 12:04   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg har opplevd at svinekjøtt kan ha en ekkel smak, men det skjer heldigvis ikke ofte. Jeg tror ikke det er noe jeg plutselig "føler", jeg tror det er forskjell på kvaliteten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 12:17   #32
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har opplevd at svinekjøtt kan ha en ekkel smak, men det skjer heldigvis ikke ofte. Jeg tror ikke det er noe jeg plutselig "føler", jeg tror det er forskjell på kvaliteten.

Ja, det avhenger av dyret som slaktes vel? En gammal råne smaker gammal råne.☺️
Jeg har ikke opplevd det med norsk kjøtt, nei. Det er stort sett kjøtt fra Sverige, eller på restauranter i utlandet.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 12:21   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg har opplevd det med norsk kjøtt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 12:33   #34
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Der er rart dette med at Svensk gris og kjøtt skal være så himla mye dårligere i kvalitet enn billig kjøtt fra norske butikker? Det er så jeg har vanskelig for å tro det, men jeg ser jo blant annet her at det er slik. Om man kjøper kvalitet i Sverige vil nok den være ganske så lik den man finner av kvalitet i Norge. Svensk landbruk er ikke så forskjellig fra det norske. De kastrerer, på lik linje med bønder i Norge, hanngrisen før den er kjønnsmoden. Lukt kan derimot dukke opp fra tid til annen. Det kan sågar være lukt på hunnen. En testikkel kan for eksempel ikke ha falt ned, og således ligge i buken. Da får man lukt. Dette er nok heller ikke norske griser forskånet mot.

Vi er mye i Sverige, og kan anbefale å dra noen km. lenger inn fra grensen der det finnes bedre matbutikker, og nydelig kvalitetskjøtt. Jeg er ikke så glad i hverken svin eller kylling (fuglekjøtt generelt), men det har mest med konsistensen på kjøttet før tilberedning å gjøre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:02   #35
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Vi bor nærme grensen, og handler kjøtt stort sett i Sverige. Jeg har lært meg å handle kjøtt som funker, så problemet er ikke påtakelig altså.
Grunnen til at jeg sier jeg ikke har opplevd det med norsk kjøtt, kan selvsagt være at jeg sjelden spiser det.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:12   #36
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg har opplevd det. Og syntes det var sånn med ribba vi hadde til jul i år. Mannen og jeg hadde en diskusjon om man kunne kjøpe first price-ribbe til julaften. Jeg mente at vi godt kunne legge litt mer penger i juleribba med svigermor og hele slekta på middag.Hans argument var at ribbe er ribbe uasett hvilket merke det står på. Jeg mener det kan være kvalitetsforskjeller på kjøtt. Han vant... Når så ribbelukta spredte seg i huset syntes jeg det luktet stramt og ekkelt, ikke nydelig slik det pleier,og jeg syntes heller ikke ribba smakte godt. Men, jeg hadde tapt en diskusjon og var preget av fordommer mot billigmerke-ribbe-på-julaften, turte ikke å si noe og lurer fortsatt på om det var psykisk.... Mannen syntes ribba var god som alltid. Men det er ofte slik at jeg merker "usmak" og lukt som han ikke merker. Psykisk??

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:25   #37
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Jeg ville absolutt lagt litt penger i god kvalitetsribbe! Det er en forskjell som neppe er psykisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:25   #38
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja, jeg merker fort slik lukt/smak på svinekjøttet.
Jeg liker heller ikke fersk koriander, det smaker såpe og jeg har prøvd om og om igjen å like det. Jeg liker jo all mat egentlig og irriterer meg grønn over at jeg ikke liker fersk koriander som alle sier smaker sååååå fantastisk.

Jeg har vel konkludert med at jeg er utstyrt med en smakssans/luktesans som kanskje oppfører seg sterkere enn andres?

Ikke liker jeg svart kaffe, den blir for besk, jeg klarer ikke lukten av rødvin... og har slitt med å finne hvitvin/rosevin som jeg liker godt. Jeg vil jo, men jeg klarer bare ikke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:47   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Njaei, jeg synes alt kjøtt smaker gammel madrass innimellom, men det tror jeg har med mine smaksløker å gjøre.

Og nå, etter å ha lest denne tråden blir det neppe mye mer svinekjøttspising.

(spiste boller med rosiner på vei til jobb i dag, og måtte spytte de ut da de begynte å snakke om klipping av brunsnegler. Så nå håper jeg at jeg kommer til å forbinde boller med brunsnegler, for det er noe jeg med fordel kan slutte med. )

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:58   #40
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smaker svinekjøtt av og til motbydelig for deg?

Ja det gjør det faktisk. Særlig de svinefiletene vi har kjøpt i Sverige har av og til smakt hoppetau og sure sokker.

Ellers kjøper vi hvert år en halv gris rett fra bonden, og det kjøttet er aldeles nydelig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no