Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-12, 19:40   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Denne førjulstiden har jeg vært ekstremt tett i nesen, og med luktesansen borte forsvant sannelig evnen til å lage mat også. Jeg har nettopp kastet en gryte krystalliserte praliner og en annen gryte brent, brunt sukker.

Hva godt kan lage lage av restene? Jeg har masse nøtter, en boks vikingmelk, brunt sukker, lønnesirup, kakao, bakepulver, vaniljeekstrakt og andre vanlige ingredienser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:44   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Jeg har akkurat laget kjempegode snowball cookies, det er 7 dl med grovmalte pecannøtter i oppskriften, vil du ha den?

Du kan jo også lage mini-pecan-paier og servere til dessert i jula?

Jeg ser ikke hermetisk gresskar og hvit sjokolade på oppskriftslista di, ellers ville jeg nok en gang ha pusha pumpkin-white chocolate-pumpkin-cookiene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:47   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Jeg har søtet og krydret gresskarmos i fryseren, som basically er det samme som hermetisk gresskarmos, bare hjemmelaget. Kan jeg bruke noe annet enn hvit sjokkis?

Og jatakk til snowballoppskrift! Trenger ikke oversette om du har den på amerikansk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:48   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har akkurat laget kjempegode snow ball cookies, det er 7 dl med grovmalte pecannøtter i oppskriften, vil du ha den?

Du kan jo også lage mini-pecan-paier og servere til dessert i jula?

Jeg ser ikke hermetisk gresskar og hvit sjokolade på oppskriftslista di, ellers ville jeg nok en gang ha pusha pumpkin-white chocolate-pumpkin-cookiene.

Du må gjerne pushe oppskrift, jeg har hermetisk gresskar i skapet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:52   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Jeg oversatte den før i dag fordi jeg får fnatt av konseptet cup-mål på stivt smør. Det er omtrent like idiotisk som å oppgi hardt kokosfett i liquid ounces.

Disse er knallgode, og så er de veldig greie å lage med barn, fordi de er så enkle og de er lette å rulle. Bare del opp emner så de blir omtrent like store.

Meridith's Snowball Cookies


Rør 450 gram smør og 5 dl sukker hvitt med 2 ts vaniljeekstrakt.

Bland 7 dl grovmalte pecannøtter, eller blanding av pecan og hasselnøtter, med 7 dl hvetemel og 1/2 ts salt. (Jeg tok nøttene raskt i kjøkkenmaskina, så fettet ikke begynte å komme ut.)

Bland alt sammen.

La deigen stå kaldt minst en time.

Rull ut valnøttstore rundinger og sett på bakepapir. De flyter litt utover, men ikke så veldig, så jeg satte 21 på en vanlig bakeplate.

Stek i 10-15 minutter på 180 grader til de er lysebrune i kantene.

La kjøle litt på plata, legg på gråpapir/tørkepapir, og sikte over melis mens de fortsatt er varme.

Legg i boks når de er helt kalde med litt melis mellom lagene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 19:56   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg lage av ca en liter pekannøtter?

Jeg lager dobbel porsjon av denne, og du kan selvfølgelig ha hakket hvit sjokolade og ikke chocolate chips. De kan sikkert lages uten den hvite sjokoladen, men det er en ganske sentral smak i dem, dessverre.

White pumpkin dreams

Mix ½ white and ½ cup brown sugar, and mix until fluffy with 2 sticks of butter.

Add one beaten egg.

Mix in 1 ts baking powder, 1 ts baking soda, ¼ ts salt, ½ ts nutmeg, 1 ts cinnamon, ½ ts cardamom.

Add 1 cup canned pumpkin.

Add 2 coups flour, a little at a time. Add 2 cups white chocolate chips and a cup of chopped pecans.

Set with teaspoon, 12 to a cookie sheet. Bake at 350 F for 12-14 minutes.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no