Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobber ungdommene deres i sommer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-22, 11:58   #21
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Både studenten og vgs-eleven jobber i kassen på vårt lokale supermarked. De er satt opp på vakter hele sommeren, bortsett fra 2 uker hver som de har valgt å ha ferie i. Den eldste tilbragte den ene av disse ukene med oss i Sydenland, den yngste begge 2.

De jobber en mix av dag/kveld/helg, så det er fremdeles masse til til å være sammen med venner etc.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:59   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette høres riktig ut. På foreldremøter i klassen til knerten (14 år), så høres det ut til at dette er jobber man får hvis man søker. Men han går på skole i en annen bydel, og har definitivt folk i klassen som «trenger det mer enn ham». I den bydelen vi bor er det IKKE lett å få jobb gjennom bydelen og de har «tatt» alle de enkle jobbene.

Stemmer. Jeg meldte dem om dette ifjor. At jeg synes det er greit at de tildeler etter behov, men at de kan droppe å profilere det som et realistisk møte med arbeidslivet. Det gjør jo bare at ungdom lurer på hva som var galt med dem når de ikke fikk, når mange de kjenner som åpenbart fungerer dårligere får. Jeg synes som sagt det er greit det er sånn, men galt profilert på åpent marked.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:01   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det lettere å få jobb nå enn før? Jeg var en oppegående, skoleflink ungdom som trålet byen rundt etter hva det skulle være av jobb, men jeg fikk ikke noe før familiemedlemmer steppet inn og klarte å skaffe meg noe. Min eldste sønn slet også med å finne sommerjobber for ca. ti år siden, og han er en sånn fyr med høy sosial kompetanse.

Nei, jeg synes det er vanskeligere nå enn da jeg var ung.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:02   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Nei, fikk ikke jobb pga han er under 16. Det er også utrolig vanskelig å få jobb her vi bor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:06   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Dersom man ønsker å skape jobber for ungdom om sommeren er det muligheter for det og å få finansiering.

Man gjør det gjennom en vanlig barne- og ungdomsorganisasjon, lager en sommerskole eller dagleir for barn i nærmiljøet og så søker man finansiering av f.eks. Gjensidigestiftelsen. Dette vet jeg de har gitt penger til, de har også hatt et eget hovedprosjekt om det i fjor/ forfjor. Opplegget må være vanlig nøkternt og man må følge vanlige spilleregler i arbeidslivet, f.eks., f.eks. en vanlig lønn for ungdom og ikke pumpet opp. Men man kan få fullfinansiering. Det skal legges inn et dugnadselement, og det kan fint være den voksensupporten før, under og etter, eller tilgang til klubbhus eller en bane.

Man skaper sommerjobber og gjør "aktivitet" mer attraktivt. Det kan gjerne være en sommeraktivitet som lar barn prøve den aktiviteten man driver, og kan derfor styrke rekruttering samtidig som det gir egne medlemmer ledererfaring.

Søknadsfristen tror jeg er rundt 1.10.-ish.

Bare et tips.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:08   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Det er nok ulikt fra sted til sted hvor lett det er å få jobb. Jeg bor jo på et lite sted og her er det mangel på ungdom som kan være vikarer og ta sommerjobber. Både serverings- og overnattingsbransjen har for lite folk og det er også nærmest krise i helsesektoren fordi de ikke får tak i ferievikarer. Det blir stort sett brukt ufaglærte ungdommer både i aldersinstitusjoner og andre steder og disse er det rett og slett ikke nok av. Det er vel også såpass lett å få jobb andre steder der jobbene på sett og vis kanskje er enklere, så derfor vet jeg at blant annet kommunale helseinstitusjoner bruker vikarbyrå denne sommeren.
Jeg skjønner selvsagt at det nok er langt vanskeligere i Oslo og mange steder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:10   #27
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Mellombror er student og jobber fult, lillesøs jobber fullt samme sted og med mellombror som sjef.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:15   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Her har 17-åringen sommerjobb som aktivitør på sykehjem, gjennom "ung i jobb" i kommunen, i hele juli. Hennes eget ønske, hun valgte selv å droppe å bli med på ferie til Frankrike på grunn av dette. Så hun blir alene hjemme i litt over to uker, det har hun (vi) heller aldri prøvd før. Hun trives veldig godt så langt og håper det er mulig å få noe vikariat/feriejobb der senere. Hun søkte jobber i fjor også, uten å få noe, her er det utrolig vanskelig. Mye studenter over 18 år som ønsker jobb, og da er det nærmest umulig for dem under, uten at det går gjennom kontakter.

De to yngste på 14 år har ikke jobb, men de har tidligere tjent penger om somrene ved å selge jordbær for tanta og onkelen. I år passer det ikke slik at de er der i jordbærsesongen, så i år blir det nok ikke så mye av det (dvs guttungen er der noen dager akkurat nå, så mulig han selger noe de neste dagene, det vet jeg ikke). Svigerforeldrene mine, som bor på samme sted (lite sted), sier at om de ønsker det kan de få bo hos dem en stund neste sommer og ha sommerjobb der. I bygda der er det omvendt problem, både masse turister og masse sesongpreget jordbruk (spesielt jordbær, som har kort og hektisk sesong), så det er mange som har behov for ekstrahjelp om sommeren, av hoteller, campingplasser, kafeer, butikker, kiosker, grøntmottak, campingplasser, campingplasser, bensinstasjoner, campingplasser ... (er en campingplass rundt hver sving) og det er alt for lite ungdommer. Så alle som ønsker det får sommerjobb. Alle tre har sagt at det vil de gjøre, hvis de ikke får noe her i byen. Kusinen (også 14) som bor der har sommerjobb i dagligvarebutikk i år, og i fjor da hun var 13 jobbet hun i det lokale bakeriet.

Her er det heller ikke noe de "må" på grunn av økonomi, vi har også mulighet til å gi dem det de trenger, men de har selv sterkt ønske om å tjene egne penger.

Selv hadde jeg sommerjobb hver sommer fra og med sommeren etter ungdomsskolen. Først jordbærplukking, deretter noen somre (og påsker) på ymse turisthytter i fjellheimen, så et par somre på matbutikk i hjembygda, før jeg omsider fikk en sommer- og deltidsjobb på en klesbutikk i studiebyen, som jeg hadde fram til jeg var ferdig å studere. Det var mye lettere å få sommerjobb på hjemstedet mitt enn her i byen på den tiden også, slik det tydeligvis fortsatt er i dag.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-07-22 kl 12:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:17   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

De jobber begge to i fire uker, resten har de fri. Barna mine er 17 og 20 år gamle, jobbene har de skaffet seg gjennom bekjente i familien, så jeg tror så gjerne det kan være vanskelig å få seg jobb helt på egenhånd. Særlig om man ikke har hatt arbeid før.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:19   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Snart tjueåringen har hatt jobb på sykehuset i over to år nå, etter tips fra slektning som jobber der (det er ikke i pleien). Kunne begynne det året hun fylte atten. Jobber annenhver helg og i alle skoleferier, og får ofte forespørsler om ekstra pga mannskapsmangel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:23   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Storebror har fått en liten vaskejobb i kommunen, det er ikke lett å få sommerjobb uten erfaring og kontakter. Men nå har han en fot innenfor, så dersom han bruker sjansen rett øker det sjansen for mer jobb.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:23   #32
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Våre 3 barn har hatt helgejobb og sommerjobb siden de var 15 år.

I år har 19-åringen en uke ferie, og så skal hun jobbe fullt (og ha flere jobber) frem til hun drar på backpacking i oktober.
Studenten (23) jobber 80% i sommer, og har ferie i 10 dager.
(Eldste er i full jobb og har derfor vanlig ferie.)

Ingen av ungdommene blir med oss på ferie i år. Yngste skal på tur med kjæresten og mellomste med venner. Eldste pendler litt mellom hjemme, oss og svigerfamilien i ferien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:35   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Er det forresten noen som har (barn som har) søkt/fått sommerjobb gjennom Nordjobb, og har erfaringer å dele? Eldste har lyst til å prøve det til neste år, hun fyller 18 på starten av sommerferien. https://www.nordjobb.org/no/

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:37   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

15-åringen har gjort noen spede forsøk, men ikke fått napp. Det er nesten umulig når man er under 16, sier hun. Jeg ser at flere av ungdommene som er ett år eldre, jobber i butikker og på kafeer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:40   #35
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Hadde Pie fylt 15 på forsommeren og ikke på senhøsten, så hadde hun fått sommerjobb i matbutikken hun hadde arbeidsuken sin hos. Men kjeden har vist en policy på at ungdommene må ha fylt 15 år. Så da spør det om hun kommer inn og får helgejobb eller til juleferien. Vi krysser fingrene for det i alle fall.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 13:32   #36
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Eldste har jobbet siden han var 16. Jobbet én dag i uken etter skoletid + lørdager. Og jobbet også et par uker om sommeren siden da.
I år er han i militæret, så ingen sommerjobbing i sommer.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 13:36   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Eldste ja. Guttene begynner begge i lære over sommeren og nyter en siste skoleelevferie i år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 13:42   #38
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

2005-jenta har deltidsjobb. Den har hun skaffet seg selv, og det er jeg litt stolt av.

2008-jenta jobber for onkelen sin denne ferien (og forrige) med barnepass og gårdsarbeid, og det er virkelig ikke noe hvilehjem.

2009-gutta jobber litt for onkelen sin. De skal jeg alltids klare skaffe kurante sommerjobber til etterhvert, for jeg jobber i en bransje som gjerne vil ha rimelig arbeidskraft med litt muskler og arbeidsmoral.

Jeg jobbet mye i helger og ferier fra jeg var 15, og mer enn de fleste vennene mine. Det var ingen penger hjemme, så skulle jeg ha penger måtte jeg tjene de selv. Den første jobben hjalp faren min meg med å få.

Det var først da jeg kom på NTH og møtte alle sivilingeniørbarna som skulle bli sivilingeniører jeg møtte ungdommer som ikke måtte jobbe (og som da heller ikke jobbet) for å finansiere forbruket sitt, og som heller slappet av på familiehytta eller dro på surfeferie om sommeren. Men det var jo hyggelige og flinke folk det også, og det ble jo både folk og sivilingeniører av oss alle sammen, jobb eller ikke. #sjokkogvantro

Nå har jeg strengt tatt råd til å finansiere forbruk og ferier for ungdommene mine, men jeg har ikke lyst … Jeg blir rett og slett sur bare av tanken å på jobbe lange dager og å dekke hele forbruket til friske ungdommer for at de skal sove lenge og drive dank i åtte uker i strekk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 14:01   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Yngste jobber på jobben min, 100% stilling med en god del ekstra.
Vi er ikke på samme avdeling o ser hverandre knapt i løpet av dagen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 14:20   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

Sønnen min fikk jobb på Tusenfryd i år, og de tilbyr jobb mellom april - oktober. De ansetter veldig mange mellom 16-18. Her søkes det på jobb på vanlig vis, ikke noe «venner og kjente»-system.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no