Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-13, 12:15   #1
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi vil kjøpe fliser fra Historiske fliser.no. Det er til bad og byslag i sommerhuset vårt. Har noen her inne erfaringer/lagt fliser fra denne leverandøren?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 12:20   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

jeg kjenner noen som har - de er veldig vakre, men flisleggeren hadde visst uttalt seg at det var vanskelige å legge. *uttaler meg, men satser på at det finnes andre som har mer å si enn meg*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 12:32   #3
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

jeg kjenner noen som har - de er veldig vakre, men flisleggeren hadde visst uttalt seg at det var vanskelige å legge. *uttaler meg, men satser på at det finnes andre som har mer å si enn meg*

De er vanskelige å legge, i følge mannen noe herk. Det er han som skal legge de, dette er noe han kan, dermed tenker jeg ikke så mye på det.
Det jeg synes er nifst er å kjøpe flisene uten å se dem live først. Vi bor utenfor Stavanger, det blir veldig langt å kjøre til Oslo for å se.
Jeg håper noen her inne har lagt fliser derfra, så jeg kan se noen ferdige resultat. Ikke minst høre om flisene er veldig like bildene som ligger på nettet. Vet av erfaring at det ikke alltid er slik.
Jeg klarer heller ikke helt å bestemme meg for hvilke fliser jeg skal gå for, det står i grunnen mellom 2-3 stk. Vanskelig dette her, og det koster tross alt ganske mye, så det nytter lite å angre etterpå.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 12:42   #4
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi har kjøpt, har de stående i boden. Håper på å legge de på vaskerommet i desember. Her er det svigerfar som har sagt ja til oppdraget. Tror ikke han vet hva han har sagt ja til hehe

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 12:51   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Vi har kjøpt, har de stående i boden. Håper på å legge de på vaskerommet i desember. Her er det svigerfar som har sagt ja til oppdraget. Tror ikke han vet hva han har sagt ja til hehe

Kan jeg spør hva de heter de dere har kjøpt?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 13:18   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi har vurdert dem, men de er visstnok ikke kalibrerte, og derfor vanskeligere å legge, samt at det krever endel å få mønstrene til å gå ordentlig opp.

Jeg vurderer de historiske og far-far fliser opp mot hverandre, og tror jeg lander på far-far.no sine siden de har en type vi kunne tenke oss.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 13:21   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 13:29   #8
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi har vurdert dem, men de er visstnok ikke kalibrerte, og derfor vanskeligere å legge, samt at det krever endel å få mønstrene til å gå ordentlig opp.

Jeg vurderer de historiske og far-far fliser opp mot hverandre, og tror jeg lander på far-far.no sine siden de har en type vi kunne tenke oss.

Skal se på far-far.no. Takk for tips.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 17:40   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Jeg bidrar med å fortelle at vi vurderer fliser derfra til trappegangen.

Vanskelige å legge altså?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 17:43   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Åh, nå er jeg forelsket i fliser! Herlighet, så mye lekkert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 17:53   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Far-far fliser har laget en fin anvisning, den bør leses. Viktig å impregnere flisene før fuging.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 20:45   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi har Liten norsk stjerne i gangen. Kjempefine fliser! De er ikke så vanskelige å legge, men de krever en del overflatebehandling. Jeg bestilte to forskjellige prøvefliser før vi bestemte oss for mønster. Alltid kjapp og vennlig service.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 20:48   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Det er den vi vil ha også, Zulu. Hva slags overflatebehandling er det snakk om?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:19   #14
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi har Liten norsk stjerne i gangen. Kjempefine fliser! De er ikke så vanskelige å legge, men de krever en del overflatebehandling. Jeg bestilte to forskjellige prøvefliser før vi bestemte oss for mønster. Alltid kjapp og vennlig service.

Det står i grunnen mellom den og Italiensk 20. Sistnevnte har de ikke på lager før begynnelsen av januar.
Har du bilder jeg kan få se?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:38   #15
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er den vi vil ha også, Zulu. Hva slags overflatebehandling er det snakk om?

Det står om det her: http://historiske.no/leggeanvisning/. Vi brukte impregneringen Adda Movin.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:38   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Det står i grunnen mellom den og Italiensk 20. Sistnevnte har de ikke på lager før begynnelsen av januar.
Har du bilder jeg kan få se?

Prikk meg mobilnr.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 22:36   #17
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi la liten norsk stjerne for to uker siden. Du kan få komme og se hvis du har lyst, prikker når jeg kommer hjem om en time.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 00:21   #18
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Vi la liten norsk stjerne for to uker siden. Du kan få komme og se hvis du har lyst, prikker når jeg kommer hjem om en time.

Åh, spennende, det vil jeg svært gjerne.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:39   #19
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Vi har gustaviansk tror jeg de heter. Brune og offhvite.
Historiske har også lagd en veldig bra anvisning. Følger man den til punkt og prikke tror jeg resultatet blir fint. Svigerfar er hvertfall en god håndverker. Beste jeg har vært borti, kommer når han skal og gjør det han skal;-) også er han gratis

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 13:35   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har erfaring med Historiske fliser.no?

Ha ... jeg burde vist den siden til faren min.

Han er murer av yrke, og la fliser på vårt kjøkken i forrige uke. Han okket seg fælt fordi det var vanskelig å få det til å "gå opp" uten at noen biter ble for små. Han skulle bare ha visst at dette var et alternativ.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no