Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V40 - for og imot?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 10:19   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vi solgte nettopp vår V40 2003-modell, måtte nettopp en eller annen elektronisk pumpe-sak og samtidig reg. reim, den hadde gått 95.000 og vi fikk til slutt 110.000 ink reg. avg for den. Da hadde den ligget ute en god stund. Selv med automat, så synes jeg det er all grunn til å prute på den prisen.

Jeg var helt OK fornøyd med bilen, men kommer ikke til å savne den. Den er en liten stasjonsvogn, altså.

Det er strengt tatt ingen stasjonsvogn - det er heller en stor combi.
(vi måtte nesten demontere emmaljunga'en når vi skulle ha den inn i bilen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:30   #22
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er strengt tatt ingen stasjonsvogn - det er heller en stor combi.
(vi måtte nesten demontere emmaljunga'en når vi skulle ha den inn i bilen.

Dere har nok for stor vogn.
Vi får teutoniaen vår inn i bagasjerommet i fartsretningen og da er det plass til handleposer og hva har du på begge sider. Men ja den er ikke kjempe stor, men det kommer jo helt ann på hva man sammenligner den med.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:45   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg tenker at det kanskje er litt mye med 133000 for bilen, men dere kan kanskje forsøke å sammenligne priser på finn, på omtrent tilsvarende biler?

Nå er det viktig å tenke på at en forhandler gjerne skal ha en del mer, men samtidig er det en litt ekstra tygghet i å kjøpe hos en forhandler hvis det skulle være småting ettersom man gjerne får en garantitid, samt at reklamasjonsrett også gjelder ved kjøp av brukt bil.

Nå har man også reklamasjonsrett i henhold til kjøp av brukt bil fra private, men det det kan være mye arbeid å få det til å føre fram med noe hvis det skulle være noe...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:49   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Vi har V40 og har vært kjempefornøyd med den, men den blir nok byttet ut etterhvert når minsten kommer. Tror vi skal greie å få inn 3 seter, men det blir trangt. Vogna (OTH) går rett inn og vi har plass til all bagasje når vi reiser langt og lengre enn langt.

Vi hadde mercedes før og det er var klart bedre comfort i mercedesen. Men volvoen er driftssikker, har brukt lite på mila og det har vært lite tull med den.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:05   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Ja, med OTH er det ingen problem. Vi hadde jo en emmaljunga til storebror. Den er jo den største vogna - ever...kanskje med unntak av silvercross.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:33   #26
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Hehe, jeg kjøpte den i sin tid for å få dypvogna (Gammal Brio) til Knøtto ut og inn og på veg til barnehage, og det gikk fint. Imidlertid fikk jeg ikke bakovervendt sete + to til inni baksetet på den.

Og prinsippielt mener jeg man alltid skal prute på bil. I hvert fall prøve.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:03   #27
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Da er kontrakten signert og bilen er vår så da gjør jeg slik for resten, hehe.

Og:


De skal ta EU-ktr, service på AC, motoroljeservice, ettermontere hengerfeste, full shine inni og polering utenpå, behandle den ene lille rustflekken jeg fant på bakluka, bytte glass til ene blinklyset (liten sprekk) og nye matter. Litt småtteri med andre ord. JEg fikk prutet inn hengerfestet da. :kan ikke prute:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 00:23   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Og prinsippielt mener jeg man alltid skal prute på bil. I hvert fall prøve.

Og de fleste legger nok opp prisene til at de forventer pruting...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:05   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Gratulere med ny bil.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 09:22   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Gammel tråd, men jeg lurer på å kjøpe meg en v40 som har gått ca 210 000. Automatgear, bør man være engstelig for at den gearkassa må byttes snart?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 18:40   #31
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Vår har fungert helt fint i snart 6 år, har aldri hatt en bil som det har vært så lite feil med noen gang. :bank i bordet:
Har nå gått ca 205000 km, har blitt litt rust pga mye kjøring på salte veier, men ellers er jeg ikke bekymret for noe når det gjelder denne bilen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:03   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Gammel tråd, men jeg lurer på å kjøpe meg en v40 som har gått ca 210 000. Automatgear, bør man være engstelig for at den gearkassa må byttes snart?

Hvis nåværende eier har fulgt servicer kan den være god, men jeg hadde ikke kjøpt den uten uavhengig test. Rust som Mirasol nevner kan være slutten for en bil. Vi har en i familien med 15 år gammel Toyota Avensis som nå skrotes fordi kostnad for rust og annet vedlikehold overgår bilens verdi.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:08   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis nåværende eier har fulgt servicer kan den være god, men jeg hadde ikke kjøpt den uten uavhengig test. Rust som Mirasol nevner kan være slutten for en bil. Vi har en i familien med 15 år gammel Toyota Avensis som nå skrotes fordi kostnad for rust og annet vedlikehold overgår bilens verdi.

Jeg kjenner eieren og er rimelig sikker på at sånt er i orden. Den er i tillegg akkurat eugodkjent.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:10   #34
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg kjenner eieren og er rimelig sikker på at sånt er i orden. Den er i tillegg akkurat eugodkjent.

Den jeg refererer til ble ikke EU godkjent. Ser mest brukte Volvo v40 på finn.no har gått 380000 km, så det kan være mye bil igjen, men ørliten risiko er det jo.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:12   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Den jeg refererer til ble ikke EU godkjent. Ser mest brukte Volvo v40 på finn.no har gått 380000 km, så det kan være mye bil igjen, men ørliten risiko er det jo.

Den er egentlig ikke eugodkjent riktig enda, den skal inn på etterkontroll på torsdag, så når jeg får den er den veldig nylig godkjent.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:31   #36
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Gammel tråd, men jeg lurer på å kjøpe meg en v40 som har gått ca 210 000. Automatgear, bør man være engstelig for at den gearkassa må byttes snart?

Hvilken årsmodell?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:32   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

hvilken årsmodell?

1998

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:44   #38
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

1998

Da snakker man i ganske stor grad om en Mitsubishi Carisma i Volvo-drakt. Vet egentlig ikke så veldig mye om disse, men har vel inntrykket av at kvaliteten ikke har vært så veldig god.

Mener å huske fra de svenske feilstatistikkene fra noen år tilbake (fra Svensk Bilprovning) at denne gjorde det relativt dårlig. Modellen som kom i 2004, og som har mye tilfelles med Ford Focus, har vel vært betraktelig bedre.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:51   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Det har iallefall ikke vært noen særlig feil til nå med denne bilen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 19:53   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Hvis det er en bil du kjenner og vet at har fått stell og pleie og blitt reparert hvis det har vært noe, så hadde jeg slått til. Regner med det er en rimelig prisklasse, og da kan det være hipp som happ hva man får ved kjøp fra fremmede.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no