Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 10:55   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Og med ordentlige mener jeg noe annet enn IKEA, for det har vi nok av.

Vi skal blant annet ramme inn bryllupsbildet. Fotografen tok over 2500 kr bare for rammen, og det er sikkert riktig pris på den rammen, men er det mulig få det billigere? Selv om det fortsatt ser ordentlig ut?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:58   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Hvorfor er ikke ikea ordentlig?

Altså, jeg mener ikke å være frekk, jeg spør oppriktig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:11   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor er ikke ikea ordentlig?

Altså, jeg mener ikke å være frekk, jeg spør oppriktig.


De rammene vi har derifra er ihvertfall veldig enkle rammer, og billige også, som er fint, og passer til mye. Men akkurat til bryllupsbildet så ønsker vi en skikkelig fin ramme, som ikke ser billig ut, og som framhever bildet ekstra. Den vi har sett på, har ramme i en annen farge innerst, slik at det blir en fin dybdeeffekt.

Eller bruker dere bare IKEA-rammer rundt om i de norske hjem?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:18   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Nei, selv har vi mye ulikt. Både ikea, fra gallerier og fra fotograf.

Moren min er veldig kunstinteressert og har mye kunst. Hun fjernet en gang rammen fra galleriet og satte bildet i en ikea-ramme hun likte bedre. Hun fikk noen hevede øyenbryn, men jeg skjønner henne godt, jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:26   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Jeg bestilte nylig rammer herfra, men det var kun fordi passepartouten jeg brukte hadde så rare mål, hvis ikke tror jeg det hadde blitt like fint med IKEA-rammer. Jeg brukte forresten passepartout med en smal, sort kant innerst. Det gjorde seg veldig og skapte litt av den dybdeeffekten du nevner.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:33   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Passepartout er trikset og kan få enhver ramme til å se stilig ut. Vi kjøper rammer både på Clasern, Nille, Biltema og Ikea. På Panduro f.eks kan du få kjøpt papp til å skjære ut passepartout i ønsket størrelse/farge eller så kan du kjøpe ferdige, de finnes gjerne i rammebutikker eller hobbybutikker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:45   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Fotografier (vårt bryllupsbilde + bilder av barna) har vi kun på én vegg i hele huset og da valgte vi også å bare ha samme type ramme på alle bildene. De er fra Bohus.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:46   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Gå til en rammemaker. Det er viktig at papiret som brukes er syrefritt slik at det ikke blir ødelagt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 11:52   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Jeg anbefaler denne:

http://www.taberna.no/rammemakeriet_114.html

Veldig flinke og hjelpsomme, ikke helt på viddene med tanke på pris.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:01   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Jeg hadde brukt et rammeverksted.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 09:05   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Rammeverksted, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 13:01   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Takk for svar, dere!

Er rammeverksted overkommelig på pris? Jeg innser at jeg er helt blank på rammepriser. Kjenner bare til IKEA-priser og da altså fotografen sine priser. Håper det finnes litt derimellom.

Har dere ett å anbefale? Et sted vi kan gå inn med en stabel bilder og helst komme ut igjen med ferdig innrammede bilder.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 13:13   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ordentlige rammer til bilder?

Jeg aner jo ikke størrelsen på bildet du skal ramme inn, hva slags type ramme du vil ha, hvordan passe par tout osv. Så det er omtrent som å spørre hva et hus koster.

Jeg vil tro du fort kommer opp i samme sum som fra fotografen, men da inkludert arbeidet med å få det skikkelig gjort, med syrefritt papir.

Min favoritt er Emil Flaten i Thv. Meyersgate. De har holdt på i over 100 år, og er rådyktige, med overkommelige priser. Jeg har flere bilder derifra som vi har innrammet nå, og bilder som er arvet og rammet inn på 30-tallet. De rammer ikke inn mens du venter (det gjør ingen seriøse), men du kan komme inn med en stabel, få kyndig veiledning i hva som får bildene best fram, og kan hente dem etter noen dager.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no