Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-13, 00:31   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Jeg vurderer å lage et lite soverom ved å dele opp et rom i leiligheten. Men så er jeg så usikker på om jeg vil sette opp skillevegger og ødelegge det gamle orginale tregulvet som jeg nettopp har pusset opp.

Er det noen som vet om det finnes skillevegger som kan limes på eller kun festes i vegger eller tak? Eller andre smarte måter å lage et rom i rommet på? Jeg har googlet smarte romdelere og sett mye men det blir liksom ikke avstengt nok for meg. Tenker det helst bør være et eget rom med "vegger".

noe som vet eller har tips om smarte måter å lage slike løsninger på?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 00:50   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet.

Det er jo bare å bygge en vegg oppå gulvet? Uten å feste den i gulvet, kun i veggene. Har sett det gjort hos noen, der la snekkerne noe under og over veggen for å beskytte eksisterende tak/gulv mot merker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 11:23   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet.

Vi har fått satt opp en lettvegg uten å feste den i gulvet. Dette var i en bredere døråpning. Jeg vil tro det samme er mulig med en større vegg også.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 11:55   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Det er uproblematisk. Det vil ikke bli helt lydtett, men det fungerer.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 12:04   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Vi gjorde det i Oslo-leiligheten vår. Vi brukte doble plater med glassbyggerstein oppå for å slippe inn mer lys. Vi satte inn dør også. Alle lister ble festet i veggene. Ikke noe problem.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:21   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Leca har kommet med en ny blokk som gjør det enkelt å sette opp en lettvegg;http://leca.no/leca-lock-lettvegg/

Jeg har ikke prøvd det selv, men sett demo av den og det så veldig enkelt ut.
Det ligger link til video på den siden jeg linket til.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-10-13 kl 13:29.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 23:14   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Takk for oppløftende svar alle sammen! Snekkeren jeg har brukt sier det ikke vil bli godkjent og at jeg ikke kan feste vegg kun i gipsvegger men tenker jeg får en second opinion her.

takk igjen,

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 06:17   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Godkjent av hvem? Av han? Man trenger ingen godkjenning for å sette opp nye (lett)vegger såvidt jeg vet.

Jeg har gjort noe lignende. Satt opp en vegg slik at jeg har et bittelite rom med plass til senga mi og ikke stort mer. Det funker, jeg har rømningsvei (vindu) og jeg sover godt der, og jeg slipper å dele rom med barnet. Mulig at det akkurat er for lite til å gå under benevnelsen soverom av en takstmann ved evt salg, men jeg er tror nok det kan være utslagsgivende for en høyere pris likevel - om jeg skulle finne på å selge en dag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 06:29   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage et lite soverom med skillevegger uten inngrep i gulvet

Hva menes med "feste bare i gipsveggene" da? For hvis det menes at det eneste man har å feste i er selve gipsen, så vil det jo ikke fungere i det hele tatt. Lettveggen må jo festes i bjelken bak gipsen, og det må være skikkelig spikerslag til veggen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no